Enligt obekräftad uppgift, så kommer det in ca 170 st bilar till Sverige enbart under mars månad. Vi får väl se om detta stämmer med kommande officiella siffror.
Jag ska hämta min bil imorgon men det står fortfarande "Din Model S är på väg från fabriken". Inte alls otålig
För er som har hämtat bilen nyligen ändrades statusen för er så man vet att bilen har kommit fram?
Jag hämtar söndag, min status ändrade sig i veckan till "Din Model S förbereds för upphämtning eller leverans" men om Du har haft mailkontakt med Din DS borde det inte vara något bekymmer (både A och Dansken som hjälper till har mailat mig i veckan på alla möjliga tider - de jobbar hårt)
Jag fick leveransdatum mitten av april då jag beställde min Tesla 84 KWh. Det ändrades till maj, och sedan igen till slutet av maj. Det innebär en försening på 6 veckor och en total leveranstid på 6 månader från beställning. Ingen information kommer från min leveranskontakt, utan jag måste logga in för att få info. Verkligen dålig kundservice...
Äntligen! Hämtade min P85D på förmiddagen idag. Vilken konstig känsla det var att rulla ut ur bilhallen och allt som hördes var lite gummignissel från däcken när man vred på ratten.
Fantastisk känsla att glida runt helt tyst i riktigt sköna säten. Och sen trycker man på gasen och bilen bara flyger iväg. Underbart.
Äntligen! Hämtade min P85D på förmiddagen idag. Vilken konstig känsla det var att rulla ut ur bilhallen och allt som hördes var lite gummignissel från däcken när man vred på ratten.
Fantastisk känsla att glida runt helt tyst i riktigt sköna säten. Och sen trycker man på gasen och bilen bara flyger iväg. Underbart.
Grattis, minns känslan och längtade att få sitta i 60 mil och bara njuta och känns lika konstigt efter 3 månader enligt mitt tyckande.
Mitt första felmeddelande fick jag efter 1 mil mitt i rusningstrafiken i Stockholm och tänkte va fan..... men var bara kameran som var igen slaskad.
Mina farhågor uppfylldes precis. Bilen kom inte idag enligt mail från A så jag får inte hämta den imorgon Ombokat till början av nästa vecka
Så om det står "Din Model S är på väg från fabriken" dagen innan leverans så kan allt fortfarande hända
Mina farhågor uppfylldes precis. Bilen kom inte idag enligt mail från A så jag får inte hämta den imorgon Ombokat till början av nästa vecka
Så om det står "Din Model S är på väg från fabriken" dagen innan leverans så kan allt fortfarande hända
Oh no!? Tycker verkligen synd om dig, och för egen del steg spänningen igen inför måndag...
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
shit vad tråkigt! Har upphämtning i morgon kl 14:00 så jag hoppas att den står där och väntar när jag kommer
Helt klart verkar det som det är problem med leveranser i Europa eller åtminstone till Sverige från kontinenten. Jag tror inte det är direkt kopplat till kvartalshysteri utan främst logistikproblem för ett växande företag. Man kan tycka att det är märkligt eftersom antalet bilar som ska levereras har varit känt i ett halvår men jag tror att det leder till större problem att växa med minst 50% kvartal efter kvartal, år efter år än vad de flesta kan tänka sig.
Hur som helst så hoppas jag att alla ansvariga på Tesla gör vad de kan för att både lösa dagens leveranser och bygga logistik som klarar av att växa 50 procent per år i många år till.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
En båt är försenad vet jag, och det står utanför Teslas kontroll. Effekten blir stor då det är många som plötsligt får sina leveranser fördröjda..... Om rederiet dessutom haft svårt att veta en säker ETA är det ännu värre.
MC Red 85 såld MC Red 85D såld Midnight Cherry Red Model Y LR Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Strejker, problem med tull och andra saker som står utanför Teslas kontoroll kommer alltid att hända. Det som krävs av Tesla är att de är tydliga i kommunikationen, tar höjd för en del oförutsägbara konsekvenser och är snabba på att informera kunderna om. Det är inte bra om kunder förväntar sig en bil en specifik dag och dagen innan får reda på att det är problem eller att pappersarbetet inte har hunnits med eller missats på grund av låg bemanning och många bilar som ska levereras. Tesla verkar klara sig bra ändå tack vare att bilen uppfyller kundernas önskan men det verkar som att förbättringar finns att göra på logistikdelen till Europa/Sverige.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Var nyss förbi Infracity och såg minst 20 bilar utanför samt en del inne så de verkar onekligen ha bråda dagar. Ännu fler var på väg in sa de också så hoppas att ni som väntar får besked snart!
Kan man ta deltidsanställning som DS och ta hand om sin egen leverans??? Och kanske få betalt för det också
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.