Status: leverans slutet på Mars

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ida2603

Re: Status: leverans slutet på Mars

Inlägg av Nicklas »

Nähä... "Din Model S förbereds för upphämtning eller leverans." :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Var en helt tomtearme med Teslor i infracity idag. Två trailers och fullt inne på service. Sjukt många P85D...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

De sade att de inte ordningställer Finska bilar eller Baltikum... Det är Svenska.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

Sjuk känsla.
Vilken bil!!
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jesper1523

Inlägg av Segelflygaren »

Enligt obekräftad uppgift, så kommer det in ca 170 st :D bilar till Sverige enbart under mars månad. Vi får väl se om detta stämmer med kommande officiella siffror.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare

Inlägg av Tars »

Ville bara säga att jag älskar min nya bil!!! :mrgreen:
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Grattis! Vad har du döpt den till? Underbara uppblåsbara barbara?
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare

Inlägg av Tars »

:lol: Nä.
Det blev mitt nick.
Användarvisningsbild
fishpin
Teslaägare

Inlägg av fishpin »

Jag ska hämta min bil imorgon men det står fortfarande "Din Model S är på väg från fabriken". Inte alls otålig :!:
För er som har hämtat bilen nyligen ändrades statusen för er så man vet att bilen har kommit fram?
Användarvisningsbild
Idesta
Teslaägare

Inlägg av Idesta »

Jag hämtar söndag, min status ändrade sig i veckan till "Din Model S förbereds för upphämtning eller leverans" men om Du har haft mailkontakt med Din DS borde det inte vara något bekymmer (både A och Dansken som hjälper till har mailat mig i veckan på alla möjliga tider - de jobbar hårt)
Användarvisningsbild
LasseNyman
Teslaägare

Inlägg av LasseNyman »

Jag fick leveransdatum mitten av april då jag beställde min Tesla 84 KWh. Det ändrades till maj, och sedan igen till slutet av maj. Det innebär en försening på 6 veckor och en total leveranstid på 6 månader från beställning. Ingen information kommer från min leveranskontakt, utan jag måste logga in för att få info. Verkligen dålig kundservice...
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Inlägg av Jojo »

Min är fortfarande "in transit", men leveranstiden är bokat till söndagen också. Ser fram emot det :D .
Användarvisningsbild
cjk
Teslaägare

Inlägg av cjk »

Äntligen! Hämtade min P85D på förmiddagen idag. Vilken konstig känsla det var att rulla ut ur bilhallen och allt som hördes var lite gummignissel från däcken när man vred på ratten.

Fantastisk känsla att glida runt helt tyst i riktigt sköna säten. Och sen trycker man på gasen och bilen bara flyger iväg. Underbart.
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

cjk skrev:
Äntligen! Hämtade min P85D på förmiddagen idag. Vilken konstig känsla det var att rulla ut ur bilhallen och allt som hördes var lite gummignissel från däcken när man vred på ratten.

Fantastisk känsla att glida runt helt tyst i riktigt sköna säten. Och sen trycker man på gasen och bilen bara flyger iväg. Underbart.

Grattis, minns känslan och längtade att få sitta i 60 mil och bara njuta och känns lika konstigt efter 3 månader enligt mitt tyckande.

Mitt första felmeddelande fick jag efter 1 mil mitt i rusningstrafiken i Stockholm och tänkte va fan..... men var bara kameran som var igen slaskad.
Användarvisningsbild
fishpin
Teslaägare

Inlägg av fishpin »

Mina farhågor uppfylldes precis. Bilen kom inte idag enligt mail från A så jag får inte hämta den imorgon :( :( Ombokat till början av nästa vecka
Så om det står "Din Model S är på väg från fabriken" dagen innan leverans så kan allt fortfarande hända :roll:
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

fishpin skrev:
Mina farhågor uppfylldes precis. Bilen kom inte idag enligt mail från A så jag får inte hämta den imorgon :( :( Ombokat till början av nästa vecka
Så om det står "Din Model S är på väg från fabriken" dagen innan leverans så kan allt fortfarande hända :roll:
Oh no!? Tycker verkligen synd om dig, och för egen del steg spänningen igen inför måndag...
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

fishpin skrev:
shit vad tråkigt! Har upphämtning i morgon kl 14:00 så jag hoppas att den står där och väntar när jag kommer Bild
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Helt klart verkar det som det är problem med leveranser i Europa eller åtminstone till Sverige från kontinenten. Jag tror inte det är direkt kopplat till kvartalshysteri utan främst logistikproblem för ett växande företag. Man kan tycka att det är märkligt eftersom antalet bilar som ska levereras har varit känt i ett halvår men jag tror att det leder till större problem att växa med minst 50% kvartal efter kvartal, år efter år än vad de flesta kan tänka sig.

Hur som helst så hoppas jag att alla ansvariga på Tesla gör vad de kan för att både lösa dagens leveranser och bygga logistik som klarar av att växa 50 procent per år i många år till.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Bengt
Teslaägare

Inlägg av Bengt »

En båt är försenad vet jag, och det står utanför Teslas kontroll. Effekten blir stor då det är många som plötsligt får sina leveranser fördröjda..... Om rederiet dessutom haft svårt att veta en säker ETA är det ännu värre.
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Strejker, problem med tull och andra saker som står utanför Teslas kontoroll kommer alltid att hända. Det som krävs av Tesla är att de är tydliga i kommunikationen, tar höjd för en del oförutsägbara konsekvenser och är snabba på att informera kunderna om. Det är inte bra om kunder förväntar sig en bil en specifik dag och dagen innan får reda på att det är problem eller att pappersarbetet inte har hunnits med eller missats på grund av låg bemanning och många bilar som ska levereras. Tesla verkar klara sig bra ändå tack vare att bilen uppfyller kundernas önskan men det verkar som att förbättringar finns att göra på logistikdelen till Europa/Sverige.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Bengt
Teslaägare

Inlägg av Bengt »

Helt rätt Svenssons,

The noble art of communication.
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

Min bil står fortfarande som "på väg från fabriken" fastän det är leverans på måndag... och nu visar det sig att A inte ens jobbar idag.

Tänk om det inte blir nåt på måndag... :o Hemska tanke.
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
root
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av root »

Jag har också leverans på måndag. Statusen uppdaterades för några minuter sedan till att den förbereds för leverans!

Nu gäller det att stå ut över helgen..
phasebox.se
P85D
Användarvisningsbild
dirrus
Teslaägare

Inlägg av dirrus »

Var nyss förbi Infracity och såg minst 20 bilar utanför samt en del inne så de verkar onekligen ha bråda dagar. Ännu fler var på väg in sa de också så hoppas att ni som väntar får besked snart!
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Kan man ta deltidsanställning som DS och ta hand om sin egen leverans??? Och kanske få betalt för det också :-)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar