På lagerbilar, som brukar ha mätarställning 50 km (vilket betyder allt möjligt under 50 km i verkligheten), så har den officiella rabatten oftast varit i spannet 60-80 tkr. I enstaka fall mindre, i enstaka fall mer. Då pratar jag om rabatten från den bilens nypris vid beställning, så det blir förstås lite skevt när priserna på nya bilar gått upp flera gånger.Peter Habram skrev:Jag är nära att slå till på en 90D enligt ovan men har inte följt historiken vad gäller lagerbilar. Ni som har koll i denna tråd, är detta en bra deal? Offerten skriver Showroom discount 141 000 vilket ju låter great:)
Har bilen faktiskt stått i "showroom" så skulle jag själv tveka på att köpa den öht. Det är helt otroligt vad bilarna får utstå när hela barnfamiljer klänger runt i dem. Jag minns att förarstolen satt märkbart löst i en av dem för ett tag sen.
Om du slår till, så glöm inte att rabatten på 8000 kr även gäller om du köper en lagerbil. Uppge kod från någon du anser förtjänar det till din kontakt hos Tesla.