Greven78 skrev:Grattis till en fin bil!
Jag är lite nyfiken så några frågor.
Tesla är säkerligen en väldigt bra bil och denna modellen kostar väl runt 1,5. För de pengarna anser jag som sportbilsnörd att man kan få mycket annat. Är det att den drivs på just el som lockade eller något annat? Ja jag vet att detta är ett Teslaforum men jag är från andra sidan där en bil skall lukta avgaser och förbränna bränsle i en rasande takt, sen ett gött motorljud på det så mår jag bra. Vill få en insyn i hur ni resonerar.
Vad kostar en sån här bil att leasa, totalt med förmånsbeskattning och leasingavgift?
Är det några avdrag som man kan göra för att det är en elbil?
Mvh
Hej!
Bilen kostar på tok för mycket, det kan vi vara överens om! Den totala summan för både förmånsvärde och leasingavgiften är skyhög. Är det tufft ekonomiskt så rekommenderar jag en billigare bil
Varför elbil, och varför Tesla?
Personligen så fastnade jag redan 2011 för Tesla.
Jag tänker som så att jag ska göra vad jag kan för att engagera mig i både miljön och framtiden.
Jag köper el från Telge energi eftersom de endast jobbar med förnybara källor.
Jag köper ekologiskt och närodlat i så stor utsträckning som möjligt.
Jag har minskat min köttkonsumtion markant.
Jag ser till att cykla till och från jobbet för att minska utsläppen.
Jag uppmuntrar vänner och bekanta att göra något positivt för vår värld.
Har fram tills 21 december kört en Passat Ecofuel (bensin/gas) och där vi kört med 95% gas under de senaste 5 åren.
Att köpa elbil från Tesla ger mig en familjebil med sjukt bra prestanda.
Den fungerar bara på el, vilket gör att man får se till att ha den laddad

Att sedan Tesla bara producerar elbilar är en viktig faktor för mig.
Tanken med miljön, hållbarhet och framtid är helt rätt.
Solceller och batteripack är nästa steg.
Vad gäller motorljud och avgaser så är jag (eller resten av familjen) inte ledsna över att slippa detta.
Provkör en Tesla så får du själv avgöra.
Gott Nytt År!