Du får passa på och ta lite ledighet i GBG samtidigt. Tog bara 30 minuter med tåget faktiskt.

Moderator: Redaktion
Då får vi hoppas att lite fler folk hoppat på tåget. Mer ljud åt folket.Pontus skrev:Som det ser ut nu är min leverans först i Maj så läget kanske hinner ändra sig och fler andra hinner med att prova BRL.
Oj! Svår fråga. Just nu vågar jag inte sticka ut hakan för långt, eftersom det var ett par månader sedan jag lyssnade på Ultra systemet.Pontus skrev:Om vi sätter Ultra Sound på 10 i en skala 1 till 20 var är din bedömning av ditt steg 2 och var hamnar standard ljudet?
Rätt, mer ljud åt folket!!!
Tjenare! Jodå, fortfarande nöjd. Tror inte jag haft en bil med bra ljud innan, därav lyssnat rätt lite. Nu lyssnar jag på musik konstant, och gärna lite högre volym. Måste vara ett bra betyg.Pontus skrev:Ghia64: Hur känns den nya uppgraderingen nu när du haft den ett tag?
Vill gärna höra hur det gått med det sista besöket? Vet du om det är några fler som hoppat på?Ghia64 skrev:Tjenare! Jodå, fortfarande nöjd. Tror inte jag haft en bil med bra ljud innan, därav lyssnat rätt lite. Nu lyssnar jag på musik konstant, och gärna lite högre volym. Måste vara ett bra betyg.Pontus skrev:Ghia64: Hur känns den nya uppgraderingen nu när du haft den ett tag?![]()
Vid tillfället då vi monterade grejerna var vi inte medvetna om att det satt en centerkanal i bilen (vi hade inte loss instrumentbrädan). Det har ställt till det lite för mig eftersom centern fortfarande är inkopplad på HU:n. Det gör att stereobilden och tidskompet inte fungerar 100%. Vecka 11 skall jag upp igen, och då kopplar vi ur centern. Jag räknar med ännu bättre förutsättningar efter det. Men det är ingen mening att jobba injusteringarna förräns detta är gjort. Med det sagt så låter det oavsett detta väldigt bra i bilen. Alla intresserad e är välkomna på en provlyssning. Det hade varit kul om ngn med Stora ljudsystemet hade svängt förbi (eller mött upp ngnstans), så att man kunde gjort en noggrannare jämförelse.
Jag har stora. Hör av dig om du är i närheten av Sollentuna.Ghia64 skrev:Det hade varit kul om ngn med Stora ljudsystemet hade svängt förbi (eller mött upp ngnstans), så att man kunde gjort en noggrannare jämförelse.
Precis om du mot förmodan är i sthlm är jag också väldigt nyfiken.dstr skrev:Jag har stora. Hör av dig om du är i närheten av Sollentuna.Ghia64 skrev:Det hade varit kul om ngn med Stora ljudsystemet hade svängt förbi (eller mött upp ngnstans), så att man kunde gjort en noggrannare jämförelse.
Hej på er!Pontus skrev:Precis om du mot förmodan är i sthlm är jag också väldigt nyfiken.dstr skrev:Jag har stora. Hör av dig om du är i närheten av Sollentuna.Ghia64 skrev:Det hade varit kul om ngn med Stora ljudsystemet hade svängt förbi (eller mött upp ngnstans), så att man kunde gjort en noggrannare jämförelse.
Hade jag haft min bil nu hade jag kommit ner, lyssnat och tittat. Hoppas det går bra och att du uppdaterar oss med resultatet.Ghia64 skrev:Hej på er!Pontus skrev:Precis om du mot förmodan är i sthlm är jag också väldigt nyfiken.dstr skrev:
Jag har stora. Hör av dig om du är i närheten av Sollentuna.
Ja nu är all hårdvara på plats. Jag kommer att närvara på Elmia i Påsk Fredag-Lördag för att tävla i klassen Master OEM. Så om ni har vägarna förbi Jönköping så finns möjlighet att lyssna där. Annars så håller jag på och planera min PMP certifiering (tentamen i Stockholm). Kan tänkas att jag tar bilen upp, men det är nog minst ett par månader bort.
Kan ha att göra med att man vill behålla möjligheten att styra Left/Right och Front/Back på original panelen.jonas skrev:Är det så att det inte finns några lågnivåutgångar som man kunde använda? Orginal std stereon har alltså inbyggda slutsteg? Hur har Tesla löst det på Pro stereon med extra slutsteg? Är det en annan huvudenhet då ? Tänkte uppgradera min std stereo med subbas i skuffen. Men vill gärna ha lågnivå till slutsteg, känns bättre så iallfall. Har sökt lite bland olika byggen men alla tycks använda signalen till högtalarna som källa.
Vad har du för oljud? Jag har vibrationer i förar- och passagerardörr vid hög volym på viss musik. Tycker inte det är ok när man betalat extra för premiumljud. Det försvinner om man drar ner mellanregistret men då låter det ju illa på annat sätt istället...jonas skrev:Gjorde en ton frekvens scanning av bilen. Har oljud vid fler frekvenser från högerdörrarna. Hr fram oljud mellan 65-100Hz och hr bak och fram vid ca 4000Hz. Använde en app som genererade tonerna. Insåg att jag är nog döv över 14800 Hz eller klarar inte mina högtalare av den frekvensen.
Ok, uppdatera oss gärna när de hittat vad det är!jonas skrev:Tesla lyckades inte. Jag håller på i ärendet hos en lokal ljudbutik. Det är något som skramlar/skorrar som försvinner när man trycker på olika sätt på dörrpanelen. Bara på högersidan.