Finns med lång sladd för 6000,- lite saftigt för mig.
Finns adapter från 3fas 400V till enfas 220V. Men vill inte förlora så mycket effekt

Moderator: Redaktion
Fattar inte riktigt vad du menar.Wozzer skrev:Något jag saknar och iallafall inte hittat är en adapter från 3fas till typ2 kontakt. Någon som sett?
Finns adapter från 3fas 400V till enfas 220V. Men vill inte förlora så mycket effekt
Jag skriver att den kostar 6000,- den jag hittat.Nicke Nyfiken skrev:Fattar inte riktigt vad du menar.Wozzer skrev:Något jag saknar och iallafall inte hittat är en adapter från 3fas till typ2 kontakt. Någon som sett?
Du skriver att du inte kan hitta någon 3fas -> Typ2 adapter. Och sedan skriver du att det finns med lång sladd.
Vad är det för fel på UMC:n? Den går från 3fas till Typ2 kontakt.
Men 3fas till 1fas är bara en dum övergång utan elekrtonik. 3fas till Typ2 innebär elektronik för kommunikation därav prisskillnaden.Wozzer skrev:Jag skriver att den kostar 6000,- den jag hittat.Nicke Nyfiken skrev:Fattar inte riktigt vad du menar.Wozzer skrev:Något jag saknar och iallafall inte hittat är en adapter från 3fas till typ2 kontakt. Någon som sett?
Du skriver att du inte kan hitta någon 3fas -> Typ2 adapter. Och sedan skriver du att det finns med lång sladd.
Finns adapter för runt 100,- 3fas till enfas. Borde finnas någon liknande 3fas till typ2 för runt 500,-?
Ahh ok. Då blir det 3fas - enfas adapter. Laddar väldigt sällan på sådana ställen. Tack för svarNicke Nyfiken skrev:Men 3fas till 1fas är bara en dum övergång utan elekrtonik. 3fas till Typ2 innebär elektronik för kommunikation därav prisskillnaden.Wozzer skrev:Jag skriver att den kostar 6000,- den jag hittat.Nicke Nyfiken skrev:Fattar inte riktigt vad du menar.Wozzer skrev:Något jag saknar och iallafall inte hittat är en adapter från 3fas till typ2 kontakt. Någon som sett?
Finns adapter för runt 100,- 3fas till enfas. Borde finnas någon liknande 3fas till typ2 för runt 500,-?
Det går alltså inte att bara ha en dum adapter, det krävs lite motstånd för kommunikationen om vad kabeln klarar av, och styrning som ser till att större delen av kabeln är strömlös när den inte är inkopplad. Det du behöver är alltså en UMC eller liknande anordning, d v s en kabel med inbyggd laddbox.Wozzer skrev:Jag skriver att den kostar 6000,- den jag hittat.Nicke Nyfiken skrev:Fattar inte riktigt vad du menar.Wozzer skrev:Något jag saknar och iallafall inte hittat är en adapter från 3fas till typ2 kontakt. Någon som sett?
Jag har dålig koll på vad du har för bil... men det är ingen Tesla du ska ladda va?Wozzer skrev:Ahh ok. Då blir det 3fas - enfas adapter. Laddar väldigt sällan på sådana ställen. Tack för svarNicke Nyfiken skrev:Men 3fas till 1fas är bara en dum övergång utan elekrtonik. 3fas till Typ2 innebär elektronik för kommunikation därav prisskillnaden.Wozzer skrev:Jag skriver att den kostar 6000,- den jag hittat.Nicke Nyfiken skrev:Fattar inte riktigt vad du menar.Wozzer skrev:Något jag saknar och iallafall inte hittat är en adapter från 3fas till typ2 kontakt. Någon som sett?
Japp Leafs egna laddkabel är inställd på 10A och kan inte ändras varken uppåt eller neråt.Leo skrev:Frågan är om Leafs original-laddsladd (UMC) tillåter mer än 10A? Finns ju tex Chargeamps 3:e parts alternativ annars som kan ge 16A via schucko även om det inte är att föredra då själva schuckokontakterna (230V-kontakten) inte är konstruerade för det kontinuerligt egentligen.