Teslaspotting

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Alexander
Teslaägare
Kontakt:

Re: Teslaspotting

Inlägg av Alexander »

Stooor båt, förhållandevis liten bil som drar..
IMG_5939.PNG
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
Användarvisningsbild
inCup1
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av inCup1 »

Crappy skrev:
Incup spottad för första gången utanför vår lilla "by"

Det syns tydligt hur bred teslan är, den skulle aldrig få plats i midasgaraget (P hus i Borås) Var det autopark eller du som "gjorde om"? :D
Japp Elins breda höfter fyller en p- ruta väl det är tur ibland att man har summon och kan komma ur trånga rutor utan att öppna dörrarna :)
Umgås mycket med ELin en mörk skönhet från 2015 med AP, premiuminredning, next gen säten och 90Kwh batteri.
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

Svenssons skrev:
oset skrev:
Svenssons skrev:
En spottade Model S med EOD i regnummer. Kan ni gissa vilken SuC?
Herzsprung?
Rätt! När vi åkte därifrån påväg mot Berlin tyckte navigatorn att vi inte skulle ta autobahn utan den mindre vägen vid sidan av. Vi hade ingen brådska så jag följde navigatorn men efter en 3 mil så blev det stopp pga vägarbete... Visserligen bara för LKW men avspärrningen var så smal så jag tog mig inte förbi med Model X. Blev att kör 3 mil tillbaka och sedan ta motorväg mot Berlin. Bilen på bilden var första Tesla jag såg efter att vi lämnade Kalmar och så var det en svensk Model S. Kom en dansk-reggad Model S med ukrainare ett tag senare. De hade inte sett Model tidigare och i tyskland verkar inte många ha sett Model X heller.
Påväg hem igår från Polen fick även vår navigator (igen) likt din spel och på bilderna ser man 3 olika vägar den föreslår och lustigt var när man passerade avfarten (översta bilden) som ville ta oss bort från motorvägen då ändrar den rutten till att köra upp till avfarten där SuC finns vända där och sedan köra tillbaks söderut och ta lilla vägen upp till SuC :o

Tänker skicka bilderna till Tesla så det får kolla då det tydligen är flera som drabbats.
Bild 3.jpg
Bild 2.jpg
bild 1.jpg
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare

Inlägg av Crappy »

Ja det är såklart praktsikt med summon vi små p-platser
Nu hamnar jag lite off topic, men hur ofta eller är det i princip alltid som man parkerar in andra bilar?
Rent spontant så tjänar väl den lokala billackeraren ihop till en Tesla på alla parkeringsskador
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

leiflodde skrev:
Svenssons skrev:
oset skrev:
Svenssons skrev:
En spottade Model S med EOD i regnummer. Kan ni gissa vilken SuC?
Herzsprung?
Rätt! När vi åkte därifrån påväg mot Berlin tyckte navigatorn att vi inte skulle ta autobahn utan den mindre vägen vid sidan av. Vi hade ingen brådska så jag följde navigatorn men efter en 3 mil så blev det stopp pga vägarbete... Visserligen bara för LKW men avspärrningen var så smal så jag tog mig inte förbi med Model X. Blev att kör 3 mil tillbaka och sedan ta motorväg mot Berlin. Bilen på bilden var första Tesla jag såg efter att vi lämnade Kalmar och så var det en svensk Model S. Kom en dansk-reggad Model S med ukrainare ett tag senare. De hade inte sett Model tidigare och i tyskland verkar inte många ha sett Model X heller.
Påväg hem igår från Polen fick även vår navigator (igen) likt din spel och på bilderna ser man 3 olika vägar den föreslår och lustigt var när man passerade avfarten (översta bilden) som ville ta oss bort från motorvägen då ändrar den rutten till att köra upp till avfarten där SuC finns vända där och sedan köra tillbaks söderut och ta lilla vägen upp till SuC :o

Tänker skicka bilderna till Tesla så det får kolla då det tydligen är flera som drabbats.
Jag drabbades också, både på vägen ner och upp. Vägen ner tyckte den att jag skulle ta byvägen istället för motorvägen, tyckte att det inte spelade någon större roll eftersom vi inte hade bråttom. Problemet var att det var vägarbete på den vägen efter ca 20 minuter så det var bara att vända upp till Herzsprung igen, avspärrningen gällde egentligen bara LKW men ingen Tesla skulle kunna komma förbi den smala avspärrningen helskinnad. På vägen hem så visade den samma väg men de blev jag inte lurad av den även ifall den började varna om laddningen...
DSC_0107.jpg
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

DEN parkerade bakom mig på lunchen idag. :)
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

dstr skrev:
DEN parkerade bakom mig på lunchen idag. :)
Alltså, DEN där bilen? ;)
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Inlägg av jonasl »

Mötte en mörk Model S, tror det var pre-facelift, i snöyran i Norrby söder om Drevviken imorse. Två gånger till och med - vi vände och åkte hem igen.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Klockan 16:30 vid Västberga E4 norrgående. Trafiken stod helt stilla i den riktningen, och bland många andra långtradare fanns en som var fullastad med Model S och Model X. Mest gråa och vita bilar.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Surfaren skrev:
Klockan 16:30 vid Västberga E4 norrgående. Trafiken stod helt stilla i den riktningen, och bland många andra långtradare fanns en som var fullastad med Model S och Model X. Mest gråa och vita bilar.
En tröstfull syn i det vindpinade och snötäckta landskapet :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Bjelke skrev:
Surfaren skrev:
En tröstfull syn i det vindpinade och snötäckta landskapet :)
Ja, men det kan ju hända att några förväntansfulla blivande ägare får försenad leverans...
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
peterlauri
Teslaägare

Inlägg av peterlauri »

En förklädd Tesla som använt Autopark. Spottad i Paris på väg till Frankrike-Sverige!
IMG_3913.JPG
---
Få 8000:- rabatt när du beställer din Tesla genom att använda denna referallänk: http://---
---
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

Halvtrångt :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

Summon ftw! Eller vänta nu lite ... :?
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

IMG_5783.JPG
Stackars Tesla :(
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Bara att starta förvärmning i god tid.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Mickep

Inlägg av Mickep »

Höll på att köra in i baken på en tesla som tvärbromsade i en rondell (för fotgängare) framför mig.Tyckte den bromsade onaturligt snabbt innan jag såg vad det var för något. En model S P90D. En leasad bil från ett säkerhetsföretag i stan. Följde efter den en bit (verkade vara påväg till en laddstation). En av två som jag vet skall finnas i området. roligt att sådana dyker upp i mindre städer också.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

Pontus skrev:

Stackars Tesla :(
Den ser övergiven och ensam ut :(
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Tur att du hann stanna. Fotgängare kan vara riskabla... Vilken stad pratar vi om?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Inlägg av bonath »

Finns det rondeller för fotgängare?
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare

Inlägg av bullen »

bonath skrev:
Finns det rondeller för fotgängare? Bild
Rundgång?Bild
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Inlägg av Franz »

bonath skrev:
Det är ganska ovanligt att man släpper in folk i själva rondellen. I regel har man ju planteringar eller något monument i rondellen som inte skall beträdas. Här har man dock både planteringar, monument och plats för fotgängare.
Bild
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

Franz skrev:
bonath skrev:
Det är ganska ovanligt att man släpper in folk i själva rondellen. I regel har man ju planteringar eller något monument i rondellen som inte skall beträdas. Här har man dock både planteringar, monument och plats för fotgängare.
Fränt! :)
Ser ut att vara marknad där bredvid oxo, samt att huset till höger är byggt av Lego :D
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
NikkolajVessla
Teslaägare

Teslaspotting

Inlägg av NikkolajVessla »

Yin och Yang
Bild
Model Y 2023
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

NikkolajVessla skrev:
Yin och Yang
M Jackson sjöng visst om den där kombon oxo :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar