Teslaspotting
Moderator: Redaktion
Re: Teslaspotting
Stooor båt, förhållandevis liten bil som drar..
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
Japp Elins breda höfter fyller en p- ruta väl det är tur ibland att man har summon och kan komma ur trånga rutor utan att öppna dörrarnaCrappy skrev:Incup spottad för första gången utanför vår lilla "by"
Det syns tydligt hur bred teslan är, den skulle aldrig få plats i midasgaraget (P hus i Borås) Var det autopark eller du som "gjorde om"?

Umgås mycket med ELin en mörk skönhet från 2015 med AP, premiuminredning, next gen säten och 90Kwh batteri.
Påväg hem igår från Polen fick även vår navigator (igen) likt din spel och på bilderna ser man 3 olika vägar den föreslår och lustigt var när man passerade avfarten (översta bilden) som ville ta oss bort från motorvägen då ändrar den rutten till att köra upp till avfarten där SuC finns vända där och sedan köra tillbaks söderut och ta lilla vägen upp till SuCSvenssons skrev:Rätt! När vi åkte därifrån påväg mot Berlin tyckte navigatorn att vi inte skulle ta autobahn utan den mindre vägen vid sidan av. Vi hade ingen brådska så jag följde navigatorn men efter en 3 mil så blev det stopp pga vägarbete... Visserligen bara för LKW men avspärrningen var så smal så jag tog mig inte förbi med Model X. Blev att kör 3 mil tillbaka och sedan ta motorväg mot Berlin. Bilen på bilden var första Tesla jag såg efter att vi lämnade Kalmar och så var det en svensk Model S. Kom en dansk-reggad Model S med ukrainare ett tag senare. De hade inte sett Model tidigare och i tyskland verkar inte många ha sett Model X heller.oset skrev:Herzsprung?Svenssons skrev:En spottade Model S med EOD i regnummer. Kan ni gissa vilken SuC?

Tänker skicka bilderna till Tesla så det får kolla då det tydligen är flera som drabbats.
Ja det är såklart praktsikt med summon vi små p-platser
Nu hamnar jag lite off topic, men hur ofta eller är det i princip alltid som man parkerar in andra bilar?
Rent spontant så tjänar väl den lokala billackeraren ihop till en Tesla på alla parkeringsskador
Nu hamnar jag lite off topic, men hur ofta eller är det i princip alltid som man parkerar in andra bilar?
Rent spontant så tjänar väl den lokala billackeraren ihop till en Tesla på alla parkeringsskador
Jag drabbades också, både på vägen ner och upp. Vägen ner tyckte den att jag skulle ta byvägen istället för motorvägen, tyckte att det inte spelade någon större roll eftersom vi inte hade bråttom. Problemet var att det var vägarbete på den vägen efter ca 20 minuter så det var bara att vända upp till Herzsprung igen, avspärrningen gällde egentligen bara LKW men ingen Tesla skulle kunna komma förbi den smala avspärrningen helskinnad. På vägen hem så visade den samma väg men de blev jag inte lurad av den även ifall den började varna om laddningen...leiflodde skrev:Påväg hem igår från Polen fick även vår navigator (igen) likt din spel och på bilderna ser man 3 olika vägar den föreslår och lustigt var när man passerade avfarten (översta bilden) som ville ta oss bort från motorvägen då ändrar den rutten till att köra upp till avfarten där SuC finns vända där och sedan köra tillbaks söderut och ta lilla vägen upp till SuCSvenssons skrev:Rätt! När vi åkte därifrån påväg mot Berlin tyckte navigatorn att vi inte skulle ta autobahn utan den mindre vägen vid sidan av. Vi hade ingen brådska så jag följde navigatorn men efter en 3 mil så blev det stopp pga vägarbete... Visserligen bara för LKW men avspärrningen var så smal så jag tog mig inte förbi med Model X. Blev att kör 3 mil tillbaka och sedan ta motorväg mot Berlin. Bilen på bilden var första Tesla jag såg efter att vi lämnade Kalmar och så var det en svensk Model S. Kom en dansk-reggad Model S med ukrainare ett tag senare. De hade inte sett Model tidigare och i tyskland verkar inte många ha sett Model X heller.oset skrev:Herzsprung?Svenssons skrev:En spottade Model S med EOD i regnummer. Kan ni gissa vilken SuC?
Tänker skicka bilderna till Tesla så det får kolla då det tydligen är flera som drabbats.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Mötte en mörk Model S, tror det var pre-facelift, i snöyran i Norrby söder om Drevviken imorse. Två gånger till och med - vi vände och åkte hem igen.
Model Y LR AWD 2022
Klockan 16:30 vid Västberga E4 norrgående. Trafiken stod helt stilla i den riktningen, och bland många andra långtradare fanns en som var fullastad med Model S och Model X. Mest gråa och vita bilar.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
En tröstfull syn i det vindpinade och snötäckta landskapetSurfaren skrev:Klockan 16:30 vid Västberga E4 norrgående. Trafiken stod helt stilla i den riktningen, och bland många andra långtradare fanns en som var fullastad med Model S och Model X. Mest gråa och vita bilar.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Ja, men det kan ju hända att några förväntansfulla blivande ägare får försenad leverans...Bjelke skrev:En tröstfull syn i det vindpinade och snötäckta landskapetSurfaren skrev:Klockan 16:30 vid Västberga E4 norrgående. Trafiken stod helt stilla i den riktningen, och bland många andra långtradare fanns en som var fullastad med Model S och Model X. Mest gråa och vita bilar.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
- peterlauri
- Teslaägare
En förklädd Tesla som använt Autopark. Spottad i Paris på väg till Frankrike-Sverige!
- Bjelke
- Teslaägare

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Bara att starta förvärmning i god tid.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Höll på att köra in i baken på en tesla som tvärbromsade i en rondell (för fotgängare) framför mig.Tyckte den bromsade onaturligt snabbt innan jag såg vad det var för något. En model S P90D. En leasad bil från ett säkerhetsföretag i stan. Följde efter den en bit (verkade vara påväg till en laddstation). En av två som jag vet skall finnas i området. roligt att sådana dyker upp i mindre städer också.
- Bjelke
- Teslaägare
Den ser övergiven och ensam utPontus skrev:
Stackars Tesla

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- lator
- Teslaägare
Tur att du hann stanna. Fotgängare kan vara riskabla... Vilken stad pratar vi om?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Finns det rondeller för fotgängare? 

Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Det är ganska ovanligt att man släpper in folk i själva rondellen. I regel har man ju planteringar eller något monument i rondellen som inte skall beträdas. Här har man dock både planteringar, monument och plats för fotgängare.bonath skrev:Finns det rondeller för fotgängare?

Driver sajten Car.info
- Bjelke
- Teslaägare
Fränt!Franz skrev:Det är ganska ovanligt att man släpper in folk i själva rondellen. I regel har man ju planteringar eller något monument i rondellen som inte skall beträdas. Här har man dock både planteringar, monument och plats för fotgängare.bonath skrev:Finns det rondeller för fotgängare?

Ser ut att vara marknad där bredvid oxo, samt att huset till höger är byggt av Lego

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- NikkolajVessla
- Teslaägare
- Bjelke
- Teslaägare
M Jackson sjöng visst om den där kombon oxoNikkolajVessla skrev:Yin och Yang