Värde på P85D
Moderator: Redaktion
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6544
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Värde på P85D
Hej alla glada!
Undrar vad ni här på forumet anser att denna bil är värd.
Vad ni själva skulle kunna tänka er att lägga dvs.
http://www.blocket.se/stockholm/Tesla_M ... ?ca=11&w=3
Undrar vad ni här på forumet anser att denna bil är värd.
Vad ni själva skulle kunna tänka er att lägga dvs.
http://www.blocket.se/stockholm/Tesla_M ... ?ca=11&w=3
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Re: Värde på P85D
Skummade bara texten skriven i versaler - väldigt jobbigt att läsa.
Fick inte klart för mig vilken utrustningsnivå det handlar om eftersom de inte listat utrustningen på samma sätt som Tesla. Om någon orkar sammanfatta vilka utrustningspaket bilen har så är det lättare att ge ett omdöme.
Fick inte klart för mig vilken utrustningsnivå det handlar om eftersom de inte listat utrustningen på samma sätt som Tesla. Om någon orkar sammanfatta vilka utrustningspaket bilen har så är det lättare att ge ett omdöme.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6544
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Värde på P85D
Skickar med spec från när den va ny.Herr X skrev:Skummade bara texten skriven i versaler - väldigt jobbigt att läsa.
Fick inte klart för mig vilken utrustningsnivå det handlar om eftersom de inte listat utrustningen på samma sätt som Tesla. Om någon orkar sammanfatta vilka utrustningspaket bilen har så är det lättare att ge ett omdöme.

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Re: Värde på P85D
Öppnade också annonsen. Orkade inte heller läsa när det var skrivet i versaler. Varför skulle man lita på en bilhandlare som inte ens klarar av att hantera caps lock korrekt?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6544
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Värde på P85D
Brukar väl höra till standard att de skriver på detta sätt..... Tyvärr....
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Re: Värde på P85D
Okej. Den har grundläggande utrustningsnivå och saknar en del grejer som man borde haft på en bil i den här prisklassen.
De tillval som valts bort av den ursprungliga köparen är:
- Extrastolar i bagaget
- 21"-fälgar
- Interiörpaketet
- Larmpaketet
- Ljudpaketet
- Luftfjädring
Den ursprungliga köparen borde ha köpt till iallafall luftfjädring, 21"-fälgar och ljudpaketet.
Givet dessa bortvalda tillbehören tycker jag att bilen är rimligt prissatt, definitivt inte för lågt.
De tillval som valts bort av den ursprungliga köparen är:
- Extrastolar i bagaget
- 21"-fälgar
- Interiörpaketet
- Larmpaketet
- Ljudpaketet
- Luftfjädring
Den ursprungliga köparen borde ha köpt till iallafall luftfjädring, 21"-fälgar och ljudpaketet.
Givet dessa bortvalda tillbehören tycker jag att bilen är rimligt prissatt, definitivt inte för lågt.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Re: Värde på P85D
Alltid svårt att värdera pga dollarkursen. Jag gav 880 netto för min 85D för ett år sedan, denna har en värdeminskning på 15' på fler mil än min.
Vet bekanta som kollat på blocket men valt att beställa nytt för priserna på P85D ligger för högt...
Normalt borde denna ligga på 850-900 efter ett år och dom milen men jag tror den hittar en köpare på miljonen jämt.
Vet bekanta som kollat på blocket men valt att beställa nytt för priserna på P85D ligger för högt...
Normalt borde denna ligga på 850-900 efter ett år och dom milen men jag tror den hittar en köpare på miljonen jämt.
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6544
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Värde på P85D
Detta är min bil jag säljer.Herr X skrev:Okej. Den har grundläggande utrustningsnivå och saknar en del grejer som man borde haft på en bil i den här prisklassen.
De tillval som valts bort av den ursprungliga köparen är:
- Extrastolar i bagaget
- 21"-fälgar
- Interiörpaketet
- Larmpaketet
- Ljudpaketet
- Luftfjädring
Den ursprungliga köparen borde ha köpt till iallafall luftfjädring, 21"-fälgar och ljudpaketet.
Givet dessa bortvalda tillbehören tycker jag att bilen är rimligt prissatt, definitivt inte för lågt.
Anledningen till varför jag valde bort dessa va att erfarhetsmässigt så kommer luftfjädringen strula, har haft lite olika fabrikat sen förut, ljudet tyckte jag va riktigt bra standard och ansåg att detta var onödigt.
larm på bilen, ja, jag har larm och kameraövervakat på tomten, så jag tyckte det va onödigt med detta paket.
21 tummarna, bor på en riktigt dålig väg, och har haft fina fälgar på min tidigare bil, som inte va så fina efter ett tag.
Interiörpaketet va också en onödig detalj.
Som sagt var, det var så jag resonerade vid beställningen, och detta är inte en bortförklaring, utan jag anser fortfarande att jag valde rätt. =)
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Re: Värde på P85D
Fullmatad, färre mil, lägre pris och ändå legat ute ett tag:
http://www.blocket.se/malmo/Tesla_Model ... .htm?ca=11
Jag tror du ligger för högt. Ca 950 kanske
http://www.blocket.se/malmo/Tesla_Model ... .htm?ca=11
Jag tror du ligger för högt. Ca 950 kanske
Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Model Y LR - 24
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6544
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Värde på P85D
Har en vän som ville köpa denna, och den har ingen moms som går att lyfta.P_EL skrev:Fullmatad, färre mil, lägre pris och ändå legat ute ett tag:
http://www.blocket.se/malmo/Tesla_Model ... .htm?ca=11
Jag tror du ligger för högt. Ca 950 kanske
Så det står fel i annonsen.
Därför är den billigare.
Men 950 säger du.
Tack för din input.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Värde på P85D
Interiörpaketet vid den tidpunkten kan jag hålla med om var onödigt - bara lite extra läderbitar här och var, och belysningen som ingick i det paketet är lätt att eftermontera.Tars skrev:Detta är min bil jag säljer.
Anledningen till varför jag valde bort dessa va att erfarhetsmässigt så kommer luftfjädringen strula, har haft lite olika fabrikat sen förut, ljudet tyckte jag va riktigt bra standard och ansåg att detta var onödigt.
larm på bilen, ja, jag har larm och kameraövervakat på tomten, så jag tyckte det va onödigt med detta paket.
21 tummarna, bor på en riktigt dålig väg, och har haft fina fälgar på min tidigare bil, som inte va så fina efter ett tag.
Interiörpaketet va också en onödig detalj.
Som sagt var, det var så jag resonerade vid beställningen, och detta är inte en bortförklaring, utan jag anser fortfarande att jag valde rätt. =)
Larmpaketet är inte heller viktigt eftersom bilen redan är larmad - i praktiken var det tiltskyddet och en extra siren man fick med larmpaketet.
Luftfjädringen var en miss att inte beställa med bilen. Min luftfjädring har fungerat strålande trots alla andra fel som jag haft. Ljudpaketet var också en miss att inte beställa på en P85D. Standardljudet på Teslan är inte dåligt om man jämför med standardljudet på en Passat eller valfri Volvo, men premiumljudet är naturligtvis mycket bättre - inte minst för att det innehåller en subwoofer. En P85D bör ha detta.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Re: Värde på P85D
Håller inte alls med er om ljudpaketet. Smaken är som baken och extra ljud känns riktigt onödigt för de pengarna de tar för det om ni frågar mig.
Re: Värde på P85D
Det var ju tråkigt att du tycker så, men nu är det tal om utrustningsnivå i värstingvarianten av Model S som kostar ca. 1,1 miljoner.Beigler skrev:Håller inte alls med er om ljudpaketet. Smaken är som baken och extra ljud känns riktigt onödigt för de pengarna de tar för det om ni frågar mig.
Om du tycker att det bättre ljudet i ljudpaketet inte är värt de tusenlappar det kostar, tycker du verkligen att det är värt ~200 000kr för de 0,5 extra sekunder som P85D gör 0-100 på jämfört med 85D?
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6544
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Värde på P85D
När det kommer till känsla, tycker jag att det är bättre känsla med vägen utan luftfjädring.Herr X skrev:Interiörpaketet vid den tidpunkten kan jag hålla med om var onödigt - bara lite extra läderbitar här och var, och belysningen som ingick i det paketet är lätt att eftermontera.Tars skrev:Detta är min bil jag säljer.
Anledningen till varför jag valde bort dessa va att erfarhetsmässigt så kommer luftfjädringen strula, har haft lite olika fabrikat sen förut, ljudet tyckte jag va riktigt bra standard och ansåg att detta var onödigt.
larm på bilen, ja, jag har larm och kameraövervakat på tomten, så jag tyckte det va onödigt med detta paket.
21 tummarna, bor på en riktigt dålig väg, och har haft fina fälgar på min tidigare bil, som inte va så fina efter ett tag.
Interiörpaketet va också en onödig detalj.
Som sagt var, det var så jag resonerade vid beställningen, och detta är inte en bortförklaring, utan jag anser fortfarande att jag valde rätt. =)
Larmpaketet är inte heller viktigt eftersom bilen redan är larmad - i praktiken var det tiltskyddet och en extra siren man fick med larmpaketet.
Luftfjädringen var en miss att inte beställa med bilen. Min luftfjädring har fungerat strålande trots alla andra fel som jag haft. Ljudpaketet var också en miss att inte beställa på en P85D. Standardljudet på Teslan är inte dåligt om man jämför med standardljudet på en Passat eller valfri Volvo, men premiumljudet är naturligtvis mycket bättre - inte minst för att det innehåller en subwoofer. En P85D bör ha detta.
Håller med i att vid försäljning, som nu, att det vore smartare att ha köpt till det.
Men åter igen, så köptes denna med den spec som passade mig.
Ljudet, som du skriver är väldigt bra standard, och ja, det vore bra att ha det när man säljer bilen. Själv tycker jag ljudet räcker bra till. =)
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Värde på P85D
Jag gjorde en genomgång av Teslas demobilar (se annan tråd). Dom har allihop mer utrustning, är betydligt nyare med många färre mil och priserna börjar strax norr om vad du vill ha för denna. Baserat på detta skulle jag säga att den här är för dyr.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6544
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Värde på P85D
Så... vad skulle du då tänka dig att den är värd? 999.000?Surfaren skrev:Jag gjorde en genomgång av Teslas demobilar (se annan tråd). Dom har allihop mer utrustning, är betydligt nyare med många färre mil och priserna börjar strax norr om vad du vill ha för denna. Baserat på detta skulle jag säga att den här är för dyr.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Re: Värde på P85D
Problemet just nu, för både säljare och köpare, är att det verkar vara få beg-bilar som säljs. Detta gör det svårt att veta nivåerna. Gissar att många vill ha en bra slant för sina bilar samtidigt som facelift, S60 kommit och köpare står och väljer mellan en ett års-bilar och helt ny.
Låg omsättning på en marknad gör alla osäkra. Tror KVD budgivning kanske kan sätta nivåerna rätt.
Ligger 18 demobilar på Teslas sida och blocket har 32 annonser där äldsta är nästan 2 månader. Det är 50 bilar att välja på. Och ändå så ser det för en köpare ut som nivåerna är för höga eftersom få bilar byter ägare.
Låg omsättning på en marknad gör alla osäkra. Tror KVD budgivning kanske kan sätta nivåerna rätt.
Ligger 18 demobilar på Teslas sida och blocket har 32 annonser där äldsta är nästan 2 månader. Det är 50 bilar att välja på. Och ändå så ser det för en köpare ut som nivåerna är för höga eftersom få bilar byter ägare.
Model 75 S grå 2016 (såld)
Model S LR raven 2019
Model S LR raven 2019
Re: Värde på P85D
Jag tycker det var en helt okay och mycket uttömmande annons.
Begagnatpriserna för Tesla sjunker långsammare än för andra märken.
Skillnaden i pris mellan nypris o säljpris är dock bara 60 tkr ? försök komma under magiska 990 tkr.
P.S. Extrauppgifter från Bytbil: Hästkrafter: 89 Hk

Begagnatpriserna för Tesla sjunker långsammare än för andra märken.
Skillnaden i pris mellan nypris o säljpris är dock bara 60 tkr ? försök komma under magiska 990 tkr.
P.S. Extrauppgifter från Bytbil: Hästkrafter: 89 Hk

Model S P90DL - Facelift - Midnight Silver - Light Gray Lether. Levererad 3-Aug-2016. ( http://www.section4.se )
Re: Värde på P85D
Ja. Rätt länge registrerades bilarna med låg effekt. Inte maxeffekt, utan möjligt kontinuerligt effektuttag under en timme var normen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Värde på P85D
Tycker den ligger rimligt i pris jämfört med övriga utbudet.
21" eller inte tycker jag inte är så viktigt på en 5000mil begbil. Många fälgar är ändå skrapade. Lätt att köpa 21" original/andra om man vill prioritera det.
Luftfjädring hade jag nog saknat pga möjligheten att höja bilen vid behov. Är inget man eftermonterar om man saknar det.
HiFi inte heller så viktigt. Går att eftermontera bättre ljud om det är viktigt.
VERSALER GÖR DET VERKLIGEN SVÅRLÄST OCH GER ETT OPROFFSIGT INTRYCK.
Tycker också det ska vara skillnad mot de importerade. Vagnsskada saknas antagligen, osäkerhet kring, momslyft, abonnemang 3G täckning och laddkablar mm. Och JA många är allmänt skeptiska till importbilar rätt/eller fel och föredrar svensksålda bilar. Sen hur mycket "extra" det är värt är olika för olika spekulanter.
Tycker också att många begär lite högt med bilar som gått långt. Visst eldriften slits inte som en "ICE, men däck, hjulupphängningar, stenskott, inredning, lack, övrig elektronik osv. Det slits på precis samma sätt som på vilken annan bil som helst. För mig har ett års skillnad, förutsatt samma utrustning mindre betydelse än milen. I Teslas fall, liksom även på ändra sker ju ständigt små förändringar och enellanåt större vilket man också kanske väger in. Vad som dock blir speciellt med just Tesla senaste året är att ju äldre bil, ofta desto bättre förmånsvärde vilket är lite unikt. Där ett lågt förmånsvärde kan vara viktigare för vissa än mil, specifik utrustningsdetalj, färgkombination osv.
Sen kan man nog dela in begagnade Tesla i olika grupper och även spekulanterna.
"Välanvända, lågspecade långmilare".
Normala, hyfsat välutrustade i varierande skick.
Fullmatade värstingar, från olika tidpunkter. Vissa "välanvända, hårt körda, mycket mil". Vissa pedantskötta entusiastbilar. Där P85D hamnar.
Problemet med sista gruppen är liksom ordet "värsting". Vill man ha just det så vill man ofta ha det "senaste" och är beredd att betala för det. Ska man köpa en sån blir nog skick och leasbarhet, förmånsvärde olika viktigt för olika grupper. Ludicrious eller inte spelar nog även in där. Är det en "tjänstebilsförare" som funderar på den så blir nog förmånsvärdet t ex viktigt.
Sen har vi ju alla personliga preferenser angående färgkombinationer, utrustning osv.
Här kan det nog bli så att en "snikvärsting" (tycker dock inte trådskaparens bil är en sån) eller en fullmatad 60:a eller liknande avviker från den andra "bunten" i samma kategori. Obs att det kan vara både högre eller lägre. Någon kanske verkligen vill ha en P85D med lägsta möjliga förmånsvärde eller en fullutrustad bil så billigt som möjligt, en ovanlig färgkombination osv.
Så det finns spekulanter till alla versioner. Vill man köpa en begagnad P85D så ligger de nog från 950" och uppåt-1,2. Där Teslas demobilar är nyast men samtidigt är de nog ovanligt nya och "vältestade" på 1000 demomil hinner man med måååånga 0-100...
Sen blir det ett hopp upp till en helt ny "okörd, skräddarsydd MED leveranstid" men då hamnar man lätt på 1,4-1,5 för en P90D.
21" eller inte tycker jag inte är så viktigt på en 5000mil begbil. Många fälgar är ändå skrapade. Lätt att köpa 21" original/andra om man vill prioritera det.
Luftfjädring hade jag nog saknat pga möjligheten att höja bilen vid behov. Är inget man eftermonterar om man saknar det.
HiFi inte heller så viktigt. Går att eftermontera bättre ljud om det är viktigt.
VERSALER GÖR DET VERKLIGEN SVÅRLÄST OCH GER ETT OPROFFSIGT INTRYCK.
Tycker också det ska vara skillnad mot de importerade. Vagnsskada saknas antagligen, osäkerhet kring, momslyft, abonnemang 3G täckning och laddkablar mm. Och JA många är allmänt skeptiska till importbilar rätt/eller fel och föredrar svensksålda bilar. Sen hur mycket "extra" det är värt är olika för olika spekulanter.
Tycker också att många begär lite högt med bilar som gått långt. Visst eldriften slits inte som en "ICE, men däck, hjulupphängningar, stenskott, inredning, lack, övrig elektronik osv. Det slits på precis samma sätt som på vilken annan bil som helst. För mig har ett års skillnad, förutsatt samma utrustning mindre betydelse än milen. I Teslas fall, liksom även på ändra sker ju ständigt små förändringar och enellanåt större vilket man också kanske väger in. Vad som dock blir speciellt med just Tesla senaste året är att ju äldre bil, ofta desto bättre förmånsvärde vilket är lite unikt. Där ett lågt förmånsvärde kan vara viktigare för vissa än mil, specifik utrustningsdetalj, färgkombination osv.
Sen kan man nog dela in begagnade Tesla i olika grupper och även spekulanterna.
"Välanvända, lågspecade långmilare".
Normala, hyfsat välutrustade i varierande skick.
Fullmatade värstingar, från olika tidpunkter. Vissa "välanvända, hårt körda, mycket mil". Vissa pedantskötta entusiastbilar. Där P85D hamnar.
Problemet med sista gruppen är liksom ordet "värsting". Vill man ha just det så vill man ofta ha det "senaste" och är beredd att betala för det. Ska man köpa en sån blir nog skick och leasbarhet, förmånsvärde olika viktigt för olika grupper. Ludicrious eller inte spelar nog även in där. Är det en "tjänstebilsförare" som funderar på den så blir nog förmånsvärdet t ex viktigt.
Sen har vi ju alla personliga preferenser angående färgkombinationer, utrustning osv.
Här kan det nog bli så att en "snikvärsting" (tycker dock inte trådskaparens bil är en sån) eller en fullmatad 60:a eller liknande avviker från den andra "bunten" i samma kategori. Obs att det kan vara både högre eller lägre. Någon kanske verkligen vill ha en P85D med lägsta möjliga förmånsvärde eller en fullutrustad bil så billigt som möjligt, en ovanlig färgkombination osv.
Så det finns spekulanter till alla versioner. Vill man köpa en begagnad P85D så ligger de nog från 950" och uppåt-1,2. Där Teslas demobilar är nyast men samtidigt är de nog ovanligt nya och "vältestade" på 1000 demomil hinner man med måååånga 0-100...
Sen blir det ett hopp upp till en helt ny "okörd, skräddarsydd MED leveranstid" men då hamnar man lätt på 1,4-1,5 för en P90D.
Senast redigerad av Leo, redigerad totalt 1 gånger.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6544
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Värde på P85D
Visst är den stark!Waxinator skrev:Jag tycker det var en helt okay och mycket uttömmande annons.![]()
Begagnatpriserna för Tesla sjunker långsammare än för andra märken.
Skillnaden i pris mellan nypris o säljpris är dock bara 60 tkr ? försök komma under magiska 990 tkr.
P.S. Extrauppgifter från Bytbil: Hästkrafter: 89 Hk

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Re: Värde på P85D
Då är min P85 starkare, har 94hk 

Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6544
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Värde på P85D
Haru jackat kolven?Leo skrev:Då är min P85 starkare, har 94hk
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Re: Värde på P85D
Drevat 2-kugg bak seru!
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.