De hade tyvärr inte kommit lika långt som vi hade hoppats på.

Moderator: Redaktion
Tackar för info om bl.a.Katovice skall ditt om 2 veckor kan kanske börja hoppas.EnTraktor skrev:Katowice i söndags.
Samtidigt har man efter snart 2 års snack, rykten och diskussioner äntligen börjat bygga en supercharger inne i Poznan. För dom som kör E30 mellan Berlin och Warszawa innebär det att man kommer behöva köra in i stan för att ladda.
Skydd för att stolparna inte ska bli påkörda. Finns på många (de flesta?) superchargers ute i Europa.mati skrev:Vad är det för klossar/farthinder de har lagt i parkeringsrutorna? Ska man inte kunna backa in i laddaren eller har polska Teslor inte backkamera?
edit: jag tar tillbaka det jag sa och hävdar motsatsen. Det där är ett rätt trevligt "kvarter", som ett gated community med lägenhetshotell bland annat. När jag googlade så påminde google mig att jag besökte stället 9e september 2014. Tur det, för dimman från whiskeybaren har ännu inte lättat.dstr skrev:Vilket uselt läge i Poznan
Varken nära motorvägen eller stan.
Hur fungerar den lösningen?EnTraktor skrev:Och senaste ryktet säger att Poznan öppnar ikväll. Laddaren ligger inne på inhängnat område så det blir troligen nån speciallösning som ger Tesla-bilar access, liknande den i Senj i Kroatien.
Senj är på en parkeringsplats som är fri på natten men en avgift på dagen men Tesla bilar "bara" släps ut.AnteF skrev:Hur fungerar den lösningen?EnTraktor skrev:Och senaste ryktet säger att Poznan öppnar ikväll. Laddaren ligger inne på inhängnat område så det blir troligen nån speciallösning som ger Tesla-bilar access, liknande den i Senj i Kroatien.
Privat betalparkering med bom, där Teslabilar släpps in utan kostnad.AnteF skrev:Hur fungerar den lösningen?EnTraktor skrev:Och senaste ryktet säger att Poznan öppnar ikväll. Laddaren ligger inne på inhängnat område så det blir troligen nån speciallösning som ger Tesla-bilar access, liknande den i Senj i Kroatien.
https://supercharge.info/vigge50 skrev:Nu har laddaren lagts till som öppen på supercharger.info