Chargeamps börjar ta ut avgift
Moderator: Redaktion
Chargeamps börjar ta ut avgift
Hej
Är det någon mer som fått info att Chargeamps skall börja ta ut avgifter för några av sina tjänster?
Skall bli tre nivåer, Bas, Pro och Flex
Några tjänster är kostnadsfria men om du exempelvis har automatiska rapporter så kommer det kosta minst 39 kr per uttag och månad.
Endast 45 dagars laddhistorik sen kostar det minst 39 per månad för obegränsad.
Det framgår inte heller någonstans när det börjar gälla, känns som det startar direkt.
Är det någon mer som fått info att Chargeamps skall börja ta ut avgifter för några av sina tjänster?
Några tjänster är kostnadsfria men om du exempelvis har automatiska rapporter så kommer det kosta minst 39 kr per uttag och månad.
Det framgår inte heller någonstans när det börjar gälla, känns som det startar direkt.
Re: Chargeamps börjar ta ut avgift
Går man via Tibber hoppas jag inte de kräver betalt. Däremot inser jag att deras ekonomi sett rätt kass ut så frågan är om det är början på slutet.
Jämfört med Charge Amp framstår ju Tibber som rena framgångssagan.
Audi Q8 e-tron 55 -24
Verkar väldigt konstigt. Står inget om detta på deras hemsida. Som kund har jag inte fått någon info. I deras app finns ingen info.
MY RWD Vit 2023
Det visar väl än mer på värdet i att ha laddboxar som inte kräver leverantörens molntjänst för funktion och/eller integration med andra tjänster.
Hur har du fått denna information? Jag har inte sett något. Kan det komma från firman som installerade din box? På Charge Amps så blir väl den firman integratör eller något sånt.ElBop skrev: ↑24 feb 2026 21:00Hej
Model Y LR AWD -24
Tror det bara berör föreningar och större kunder. Privata drabbas inte om man läser om deras Cloud-lösning.
Må så vara, men jag driftar min brfs lösning... (iofs Zaptec, men samma sak skulle ju kunna hända där)
Det är mycket riktigt som Drevet skriver föreningar/Brf som verkar drabbas. Snabba puckar är det också, startar redan detta månadsskifte.
Håller helt med om att det blir i framtiden ett annat märke med annan lösning på moln/insamlingar av mätvärden.
- Dinsdale
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gustav72756
Har ni Zaptec Pro stödjer de OCPP och ska kunna frikopplas från Zaptecs moln. För några år sen vill jag minnas att molnet behövdes för den initiala konfigurationen, sen blev man fri. Lastbalanseringen krävde också molnlösningen (var inte implementerad i OCPP alls). Men det kan ha ändrats på senare tid, kolla dokumentationen.
Easee har väl varit tvungna att implementera molnlöshet i sina nya laddboxar efter att ha varit nära konkurs, så de kan möjligen vara ett bättre alternativ ur det perspektivet.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021