Värmen på bilen la av, bilen har gått 400mil. Knappt några månader gammal.
Är helt grön, nån som vet vad man kan göra för att lösa det själv?
-22C ute just nu -.-
Värmen la av
Moderator: Redaktion
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: Värmen la av
Ta kort på felkoden och posta här.
Starta om bilen, dvs lämna bilen och lås någon minut eller stäng av under menyn säkerhet och lämna bilen någon minut.
Starta om bilen, dvs lämna bilen och lås någon minut eller stäng av under menyn säkerhet och lämna bilen någon minut.
Senast redigerad av Tellus, redigerad totalt 1 gånger.
3P -19 / $ Pläd -23 / Y LFP Premium FSD -26 / VW E-UP -15 / SigenStor/ Rökfri sedan 2012-02-10 (Nissan Leaf)
- Dinsdale
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gustav72756
Gör ett serviceärende också, skriv tidpunkten.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
Kan du få in bilen i värme och låts den tina upp?TeslaModel3 skrev: ↑14 feb 2026 11:48Värmen på bilen la av, bilen har gått 400mil. Knappt några månader gammal.
Är helt grön, nån som vet vad man kan göra för att lösa det själv?
-22C ute just nu -.-
Starta om i menyn, låt bilen stå orörd en stund när du startat om.
Felanmälan såklart men det är inte helt ovanligt att systemet sttrjlar ich att värme och omstart hjälper.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
-
TeslaModel3
Missade och svara, tack för era tips. Det slutade med att jag testade att starta om bilen ett par gånger utan framgång men sen efter 2 timmar så började den fungera igen. Som värst vart det -26 grader i utomhus temperatur.
Det tråkiga var att det ända tesla service kunde erbjuda var att bärga bilen och det till en tesla verkstad som är flera hundra kilometer från där jag bor.
Aja, har bokat tid nu på verkstan men det är ganska sjukt att det händer på en helt ny bil!
Det tråkiga var att det ända tesla service kunde erbjuda var att bärga bilen och det till en tesla verkstad som är flera hundra kilometer från där jag bor.
Aja, har bokat tid nu på verkstan men det är ganska sjukt att det händer på en helt ny bil!