Jag hoppas att ditt adrenalin i viss mån gått ur kroppen nu, därför har jag avvaktat med svar. En första reflektion - i stället för att rycka loss citat och posta separat (är det även status i antal poster?) underlättar det för både läsare och den som svarar om Du citerar en gång och sedan svarar. Nåväl - vi försöker återställa ordningen
SwedishAdvocate skrev: ↑06 dec 2025 00:45
roffe_s skrev: ↑06 dec 2025 00:39
…] det är klokt att förutsätta att även andra forummedlemmar är tänkande och värderingsstyrda individer med förmåga att bilda sig en egen uppfattning även ur dessa aspekter. […
Mmm…
Vi ska bara inte få skriva ett skit om det på det här forumet då om jag uppfattat dig rätt Roffe.
Skrev jag det? Tvärtom - posta gärna kring egna särintressen, men då i egna trådar som TS eller i trådar som berör ämnet. Det visar respekt för alla på forumet.
SwedishAdvocate skrev: ↑06 dec 2025 00:48
…] Jag uppfattar, rätt eller fel, att Du drivs mer av en politisk/humanitär idealism än av ett genuint (el)bilintresse? […
En undran som uppstår är ju vem som ska avgöra vems (el)bilintresse är tillräckligt "genuint" för att få föräras att delta på det här forumet…
Felcitat. Läs hela stycket så ser Du sensmoralen - I trådar om specifika frågeställningar kring elbilar är det klädsamt att inte agitera för KRAV-märkning, politiska vinklingar eller andra mer perifera aspekter av etiska frågeställningar.
SwedishAdvocate skrev: ↑06 dec 2025 00:56
…] I alla fall önskar även jag Dig en trevlig helg och ett stort lycka till!
Åååå. [Insert tindrande ögon emoji here.]
Tack, Roffe!
Varsågod :hjärta
SwedishAdvocate skrev: ↑06 dec 2025 01:34
…] Jag uppfattar, rätt eller fel, att Du drivs […] av en politisk/humanitär idealism […
Nu så här efter lite begrundande så inser jag att Du har fått mig att fundera på varför jag inte drivs av en vilja att förvandla världen omkring mig till största möjliga överdjävliga dystopi. [/Sarkasm]
Halmdocka. För inte kan väl Din värld vara så svartvit, några gråskalor må vi väl ändå kunna se när vi ska försöka navigera oss fram genom livets alla frågeställningar? Men jag hoppas i alla fall att resten av det bortklippta stycket var begripligt. Detta skrivet helt utan sarkasm.
Avslutningsvis tror jag Du raderat Din kommentar kring metoder för att utveckla företags strategier. Jag förtydligar ändå - vare sig vi gillar det eller ej är det VD och ledningsgrupper tillsatta av ägare som väljer vart de vill gå med sina investeringar/företag. Vi konsumenter kan endera rösta med fötterna/plånbok, ventilera våra synpunkter och åsikter i kommentarsfält eller klampa in på årsstämmorna. Vi vinner inget för vår sak genom att spamma trådar på diverse forum för att agitera om inte åsikterna explicit har bärighet på det specifika ämnet. Jag har förstått det som att sådant kallas "trådkapning".
Men nu hoppas jag att budskapet oss emellan är tydligare. Notera gärna att hela Dina citat kom med, dessutom i en post. Ha en fortsatt fin lördagskväll