Kontroll innan garanti löper ut

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Teslaaa
Teslaägare

Kontroll innan garanti löper ut

Inlägg av Teslaaa »

Någon som lämnat in sin Tesla för oberoende kontroll innan garantin löpt ut, vart har ni gjort det i så fall?

Kikat på lite olika hemsidor men hittar ingen som erbjuder något vettigt, majoriteten erbjuder en kontroll som är att likställa med ordinarie besiktning. Sedan är jag inte intresserad av skick på lack, bromsvätska osv som flesta verkar kolla som tilläggstjänst.

Vill helst veta, hur mår hjullager, stötdämpare, bussningar, länkarmar och annat av vikt osv.

Tips någon? (Helst Göteborgsområdet)
natalie321

Re: Kontroll innan garanti löper ut

Inlägg av natalie321 »

Teslaaa skrev: 27 sep 2025 09:56
Någon som lämnat in sin Tesla för oberoende kontroll innan garantin löpt ut, vart har ni gjort det i så fall?

Kikat på lite olika hemsidor men hittar ingen som erbjuder något vettigt, majoriteten erbjuder en kontroll som är att likställa med ordinarie besiktning. Sedan är jag inte intresserad av skick på lack, bromsvätska osv som flesta verkar kolla som tilläggstjänst.
Retro Bowl
Vill helst veta, hur mår hjullager, stötdämpare, bussningar, länkarmar och annat av vikt osv.

Tips någon? (Helst Göteborgsområdet)
Jag har inte själv gjort en sådan kontroll ännu, men tycker det låter väldigt klokt att kolla upp just hjullager och länkarmar innan garantin går ut
Användarvisningsbild
Teslaaa
Teslaägare

Re: Kontroll innan garanti löper ut

Inlägg av Teslaaa »

Tips för er som har garanti som närmar sig slutet.

Kontrollerade fram/bakvagn hos bilprovningen, glapp upptäckt i bakvagn på bägge hjul, länkarmar enligt dem. Felsökning bokad hos Tesla som täcks av dem enligt kostnadsförslaget.
Skriv svar