SC - restaurangguiden
Moderator: Redaktion
SC - restaurangguiden
Hej!
Efterlyser restaurangtips kring våra SC i Sverige. Vad som bjuds och var ställena ligger.
Behöver själv ett tips i Karlstad på gångavstånd från SC (som inte är burgare)
I Mora passar jag på att tipsa om huset vid vattnet (Strand kök o bar) där man kan få rätt goda bufférätter för ca en hundring.
Efterlyser restaurangtips kring våra SC i Sverige. Vad som bjuds och var ställena ligger.
Behöver själv ett tips i Karlstad på gångavstånd från SC (som inte är burgare)
I Mora passar jag på att tipsa om huset vid vattnet (Strand kök o bar) där man kan få rätt goda bufférätter för ca en hundring.
S70D Ocean blue
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: SC - restaurangguiden
Krokum blir enkelt för det finns bara en
Fast den är ganska OK
Fast den är ganska OK
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Bjelke
- Teslaägare
Och samma sak med Gävle bro (förutom det som bjuds på macken såklart)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jag har inte hittat något riktigt bra vid SuC Sundsvall, men går man upp bland höghusen kan man komma till Skönsbergs centrum på 5 min, där pizzerian Bella Italia finns. Ett alternativ till OKQ8-kaffe och Sibylla som man kan sikta från superladdaren.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag har varit för lite ute på superchargers för att ge några ordentliga tips, men jag kan ge ett antitips: Dinners vid SuC Ödeshög. Där kommer jag aldrig mer äta. Mer info om varför här:
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- Peter Holm
- Teslaägare
Michelin-guiden började ju lite på detta sätt. Har vi kanske embryot till Tesla-guiden här.... Hur många asynkronmotorer tilldelas respektive restaurang i anslutning till SuC. Vad kan man ha för kriterier för utmärkelsena?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
I Upplandsväsby finns det några olika val men inga top notch restauranger tyvärr. Vid SuC ligger Max Hamburgare samt inom gångavstånd en Subways och en Thairestaurang.
Det som är ett plus att man kan handla på Apotek och Ica. Finns även Sats, Siba, Rusta, någon djuraffär och ett litet centrum med diverse affärer i.
Det som är ett plus att man kan handla på Apotek och Ica. Finns även Sats, Siba, Rusta, någon djuraffär och ett litet centrum med diverse affärer i.
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
Ladda bara på SC Toftaholms Herrgård, då blir Du glad. Ligger tyvärr inte på Din resväg...
I Lödde kan ni testa http://www.lucys.se/ tar ca 5 minuter att gå och är lite Amerikanskt stuk men i ett annat årtionde:D
I Falkenberg så har vi Max och Mac Donalds som dom flesta känner till, men det finns ett bra Cafe inne i stan som heter Stålbloms som under sommaren har bra live musik, för den som tycker om det. ett litet tips
Hur tar man sig dit medans bilen laddar?Gretsch skrev:I Falkenberg så har vi Max och Mac Donalds som dom flesta känner till, men det finns ett bra Cafe inne i stan som heter Stålbloms som under sommaren har bra live musik, för den som tycker om det. ett litet tips
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Du liftar.... nej jag skojar bara . Det får väl bli en extra tur till stan efter du har laddat om tid finnes. Det är en bit in till stan så det var bara ett tips om man har tid över.
Strålande! Ska passera där på lördag så tipset kom perfekt.AndersBj skrev:I Mora passar jag på att tipsa om huset vid vattnet (Strand kök o bar) där man kan få rätt goda bufférätter för ca en hundring.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Där har man firat målgång ett par gånger ett kanonställeBod skrev:Strålande! Ska passera där på lördag så tipset kom perfekt.AndersBj skrev:I Mora passar jag på att tipsa om huset vid vattnet (Strand kök o bar) där man kan få rätt goda bufférätter för ca en hundring.
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
jättelovvärt initiativ, min hamburgar konsumtion har stigit oroväckande med tesla
möbelaffärn mittemot max i karlstad hade ett kafe förr, men stängt sen många år, var inne och pratde med dom om att återöppna.. ska reka runt där ska finnas ett sushi ställe en bit bort men vet inget om det
möbelaffärn mittemot max i karlstad hade ett kafe förr, men stängt sen många år, var inne och pratde med dom om att återöppna.. ska reka runt där ska finnas ett sushi ställe en bit bort men vet inget om det
ms 76132 "Eleamore"
Trist med din upplevelse....danni skrev:Jag har varit för lite ute på superchargers för att ge några ordentliga tips, men jag kan ge ett antitips: Dinners vid SuC Ödeshög. Där kommer jag aldrig mer äta. Mer info om varför här:
Första gången vi var där blev vi serverade nylagad lasagne, riktigt god faktiskt! Vi måste haft oerhörd tur... andra gången vi var där fick vi en ljummen dagens köttbit med någon geggig sås... äh är inte övertygad om Dinners.
Men det absolut värsta, som jag någonsin upplevt... i mitt liv, är Wendys i Tystberga... 85kr för en tunnbrörulle med bränd korv, kall inuti, geggigt mos och oerhört mycket räksallad (jag sa i kassan att jag INTE ville ha räksallad överhuvutaget).
Polarn tog en thai rätt som var bara en sörja med överkokta nudlar och någon sorglig grönsakswok med oerhört mycket krydda för att maskera den äckliga smaken.
Från o med nu så blir det ciabatta på OKQ8 i sillekrog(tystberga). Deras ciabattas är riktigt goda faktiskt! Betydligt bättre än Wendys bredvid.
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
305 000km på mätaren Juni 2024.
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
305 000km på mätaren Juni 2024.
instagram.com/tehjimos
- Bjelke
- Teslaägare
Samma här fast på cykelBow skrev:Där har man firat målgång ett par gånger ett kanonställeBod skrev:Strålande! Ska passera där på lördag så tipset kom perfekt.AndersBj skrev:I Mora passar jag på att tipsa om huset vid vattnet (Strand kök o bar) där man kan få rätt goda bufférätter för ca en hundring.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Var i Mora idag och hittade ett bra lunch ställe.
Ovanför Åhlens, bra husmanskost som lunch.
Ca. 5 min från Suc ligger på gågatan.
En helt annan sak som kanske skulle vara i en annan tråd. När vi kom tillbaka så stog en Golf på en Suc stolpe?? Konstigt... Men den laddade fr suc och det har jag inte sett tidigare. Trodde att det bara var Tesla som kunde ladda på Suc..??
Sven
En helt annan sak som kanske skulle vara i en annan tråd. När vi kom tillbaka så stog en Golf på en Suc stolpe?? Konstigt... Men den laddade fr suc och det har jag inte sett tidigare. Trodde att det bara var Tesla som kunde ladda på Suc..??
Sven
Den laddade knappast. Men det går ju att koppla in den i en typ-2-kontakt.EES skrev:Var i Mora idag och hittade ett bra lunch ställe.
Sven
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Nu är vi off topic. Men ja, det är ju därför du kan koppla in både en superladdarkabel och en typ-2-kabel i Teslan.EES skrev:ok
Men går det att koppla in Suc kabeln i en golf??
E-Golf
Tesla
Ok förstår,
Då var det så att det var för parkeringsplatsen. Ganska mkt bilar på parkeringen och enda lediga var Tesla platserna.
Synd att det blir så.
Då var det så att det var för parkeringsplatsen. Ganska mkt bilar på parkeringen och enda lediga var Tesla platserna.
Synd att det blir så.
-
- Teslaägare
Ta Sjönsbergsvägen åt andra hållet, över motorvägen och vidare tvåhundra meter, så har du pizzeria Marco Polo på höger sida, de delar dessutom uteservering med en thairestaurang i samma regi så om man är flera och sugen på olika kan det vara en fördel.bylund skrev:Jag har inte hittat något riktigt bra vid SuC Sundsvall, men går man upp bland höghusen kan man komma till Skönsbergs centrum på 5 min, där pizzerian Bella Italia finns. Ett alternativ till OKQ8-kaffe och Sibylla som man kan sikta från superladdaren.
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Nu är vi off topic. Men ja, det är ju därför du kan koppla in både en superladdarkabel och en typ-2-kabel i Teslan.bylund skrev:EES skrev:ok
Men går det att koppla in Suc kabeln i en golf??
E-Golf
petitess, men det är inte eGolfen du har på bild, det är GTE. eGolfens kontakt ser ut såhär (eftersom den kan snabbladdas genom CCS/Combo och det kan inte GTE)
Senast redigerad av HelectriC, redigerad totalt 1 gånger.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24/Polestar 3-24
- Oppfinnarn
- Teslaägare
När vi ändå är lite halvt OT, så försöker jag dra tillbaka tråden till SuC restauranger .... dock inte i Svedala. Men passerar ni Zwolle i Holland, så kan jag rekommendera restaurangen på Van Der Walk - hotellet brevid SuC. Helt ok clubsandwich till lunch, slår både Ödeshög och Sillekrog med hästlängder .
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 ....