SC - restaurangguiden

Reseberättelser över långresor du har gjort, alt frågor inför de du tänker göra.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
AndersBj
Teslaägare

SC - restaurangguiden

Inlägg av AndersBj »

Hej!

Efterlyser restaurangtips kring våra SC i Sverige. Vad som bjuds och var ställena ligger.

Behöver själv ett tips i Karlstad på gångavstånd från SC (som inte är burgare)

I Mora passar jag på att tipsa om huset vid vattnet (Strand kök o bar) där man kan få rätt goda bufférätter för ca en hundring.
S70D Ocean blue
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: SC - restaurangguiden

Inlägg av Bjelke »

Krokum blir enkelt för det finns bara en :D
Fast den är ganska OK :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

Och samma sak med Gävle bro (förutom det som bjuds på macken såklart)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Jag har inte hittat något riktigt bra vid SuC Sundsvall, men går man upp bland höghusen kan man komma till Skönsbergs centrum på 5 min, där pizzerian Bella Italia finns. Ett alternativ till OKQ8-kaffe och Sibylla som man kan sikta från superladdaren.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Jag har varit för lite ute på superchargers för att ge några ordentliga tips, men jag kan ge ett antitips: Dinners vid SuC Ödeshög. Där kommer jag aldrig mer äta. Mer info om varför här:
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Peter Holm
Teslaägare

Inlägg av Peter Holm »

Michelin-guiden började ju lite på detta sätt. Har vi kanske embryot till Tesla-guiden här.... Hur många asynkronmotorer tilldelas respektive restaurang i anslutning till SuC. Vad kan man ha för kriterier för utmärkelsena?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Användarvisningsbild
Alexander
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Alexander »

I Upplandsväsby finns det några olika val men inga top notch restauranger tyvärr. Vid SuC ligger Max Hamburgare samt inom gångavstånd en Subways och en Thairestaurang.
Det som är ett plus att man kan handla på Apotek och Ica. Finns även Sats, Siba, Rusta, någon djuraffär och ett litet centrum med diverse affärer i.
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Inlägg av Jojo »

Ladda bara på SC Toftaholms Herrgård, då blir Du glad. Ligger tyvärr inte på Din resväg...
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

I Lödde kan ni testa http://www.lucys.se/ tar ca 5 minuter att gå och är lite Amerikanskt stuk men i ett annat årtionde:D
Användarvisningsbild
Gretsch
Teslaägare

Inlägg av Gretsch »

I Falkenberg så har vi Max och Mac Donalds som dom flesta känner till, men det finns ett bra Cafe inne i stan som heter Stålbloms som under sommaren har bra live musik, för den som tycker om det. ett litet tips :D
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Gretsch skrev:
I Falkenberg så har vi Max och Mac Donalds som dom flesta känner till, men det finns ett bra Cafe inne i stan som heter Stålbloms som under sommaren har bra live musik, för den som tycker om det. ett litet tips :D
Hur tar man sig dit medans bilen laddar?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Gretsch
Teslaägare

Inlägg av Gretsch »

Du liftar.... nej jag skojar bara . Det får väl bli en extra tur till stan efter du har laddat om tid finnes. Det är en bit in till stan så det var bara ett tips om man har tid över. :D
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Inlägg av Bod »

AndersBj skrev:
I Mora passar jag på att tipsa om huset vid vattnet (Strand kök o bar) där man kan få rätt goda bufférätter för ca en hundring.
Strålande! Ska passera där på lördag så tipset kom perfekt. 8-)
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
Bow
Teslaägare

Inlägg av Bow »

Bod skrev:
AndersBj skrev:
Där har man firat målgång ett par gånger ett kanonställeBildBild

S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
12man
Teslaägare

Inlägg av 12man »

jättelovvärt initiativ, min hamburgar konsumtion har stigit oroväckande med tesla

möbelaffärn mittemot max i karlstad hade ett kafe förr, men stängt sen många år, var inne och pratde med dom om att återöppna.. ska reka runt där ska finnas ett sushi ställe en bit bort men vet inget om det
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare

Inlägg av tehjimos »

danni skrev:
Jag har varit för lite ute på superchargers för att ge några ordentliga tips, men jag kan ge ett antitips: Dinners vid SuC Ödeshög. Där kommer jag aldrig mer äta. Mer info om varför här:
Trist med din upplevelse....

Första gången vi var där blev vi serverade nylagad lasagne, riktigt god faktiskt! Vi måste haft oerhörd tur... andra gången vi var där fick vi en ljummen dagens köttbit med någon geggig sås... äh är inte övertygad om Dinners.

Men det absolut värsta, som jag någonsin upplevt... i mitt liv, är Wendys i Tystberga... 85kr för en tunnbrörulle med bränd korv, kall inuti, geggigt mos och oerhört mycket räksallad (jag sa i kassan att jag INTE ville ha räksallad överhuvutaget).

Polarn tog en thai rätt som var bara en sörja med överkokta nudlar och någon sorglig grönsakswok med oerhört mycket krydda för att maskera den äckliga smaken.

Från o med nu så blir det ciabatta på OKQ8 i sillekrog(tystberga). Deras ciabattas är riktigt goda faktiskt! Betydligt bättre än Wendys bredvid.
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
305 000km på mätaren Juni 2024.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

Bow skrev:
Bod skrev:
AndersBj skrev:
Där har man firat målgång ett par gånger ett kanonställeBildBild

Samma här fast på cykel :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
EES
Teslaägare

Inlägg av EES »

Var i Mora idag och hittade ett bra lunch ställe.
Ovanför Åhlens, bra husmanskost som lunch.
Ca. 5 min från Suc ligger på gågatan.

En helt annan sak som kanske skulle vara i en annan tråd. När vi kom tillbaka så stog en Golf på en Suc stolpe?? Konstigt... Men den laddade fr suc och det har jag inte sett tidigare. Trodde att det bara var Tesla som kunde ladda på Suc..??
Sven
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

EES skrev:
Var i Mora idag och hittade ett bra lunch ställe.
Ovanför Åhlens, bra husmanskost som lunch.
Ca. 5 min från Suc ligger på gågatan.

En helt annan sak som kanske skulle vara i en annan tråd. När vi kom tillbaka så stog en Golf på en Suc stolpe?? Konstigt... Men den laddade fr suc och det har jag inte sett tidigare. Trodde att det bara var Tesla som kunde ladda på Suc..??
Sven
Den laddade knappast. Men det går ju att koppla in den i en typ-2-kontakt.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
EES
Teslaägare

Inlägg av EES »

ok
Men går det att koppla in Suc kabeln i en golf??
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

EES skrev:
ok
Nu är vi off topic. Men ja, det är ju därför du kan koppla in både en superladdarkabel och en typ-2-kabel i Teslan.
E-Golf
Bild
Tesla
Bild
Användarvisningsbild
EES
Teslaägare

Inlägg av EES »

Ok förstår,
Då var det så att det var för parkeringsplatsen. Ganska mkt bilar på parkeringen och enda lediga var Tesla platserna.
Synd att det blir så.
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

bylund skrev:
Jag har inte hittat något riktigt bra vid SuC Sundsvall, men går man upp bland höghusen kan man komma till Skönsbergs centrum på 5 min, där pizzerian Bella Italia finns. Ett alternativ till OKQ8-kaffe och Sibylla som man kan sikta från superladdaren.
Ta Sjönsbergsvägen åt andra hållet, över motorvägen och vidare tvåhundra meter, så har du pizzeria Marco Polo på höger sida, de delar dessutom uteservering med en thairestaurang i samma regi så om man är flera och sugen på olika kan det vara en fördel.

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

bylund skrev:
EES skrev:
ok
Nu är vi off topic. Men ja, det är ju därför du kan koppla in både en superladdarkabel och en typ-2-kabel i Teslan.
E-Golf

petitess, men det är inte eGolfen du har på bild, det är GTE. eGolfens kontakt ser ut såhär (eftersom den kan snabbladdas genom CCS/Combo och det kan inte GTE)
eGolf laddkontakt.JPG
Senast redigerad av HelectriC, redigerad totalt 1 gånger.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Oppfinnarn
Teslaägare

Inlägg av Oppfinnarn »

När vi ändå är lite halvt OT, så försöker jag dra tillbaka tråden till SuC restauranger .... dock inte i Svedala. Men passerar ni Zwolle i Holland, så kan jag rekommendera restaurangen på Van Der Walk - hotellet brevid SuC. Helt ok clubsandwich till lunch, slår både Ödeshög och Sillekrog med hästlängder :) .
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 :) ....
Skriv svar