Ta bort emblem Dual Motor

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Stente
Teslaägare
Inlägg: 19
Blev medlem: 29 okt 2023 14:04

Ta bort emblem Dual Motor

Inlägg av Stente »

Hej,
har köpt nytt svart emblem med Dual Motor och rött understreck.
Ser dock att dessa är inga man sätter på utanpå de befintliga silverfärgade bokstäverna då de saknar urgröpning på baksidan.

Så jag antar att man måste ta bort befintligt emblem först, hur gör man detta enklast?

Någon som vet om detta emblem finns med urgröpning så att man kan sätta det ovanpå det befintliga emblemet, typ med sådana emblem som finns för motorhuv och baklucka?
Arctic Drifter
Teslaägare
Inlägg: 939
Blev medlem: 18 mar 2022 11:58
Ort: Norrland
Referralkod: ts.la/anders453430
Kontakt:

Re: Ta bort emblem Dual Motor

Inlägg av Arctic Drifter »

Stente skrev: 21 nov 2023 15:54
Hej,
har köpt nytt svart emblem med Dual Motor och rött understreck.
Ser dock att dessa är inga man sätter på utanpå de befintliga silverfärgade bokstäverna då de saknar urgröpning på baksidan.

Så jag antar att man måste ta bort befintligt emblem först, hur gör man detta enklast?

Någon som vet om detta emblem finns med urgröpning så att man kan sätta det ovanpå det befintliga emblemet, typ med sådana emblem som finns för motorhuv och baklucka?
Gällande borttagning så hade jag värmt försiktigt och sedan "sågat" bakom med en fiskelina, glöm bara inte att ta bild/mäta först så du får dit det nya på rätt ställe :)
Tesla Model Y Performance
Användarvisningsbild
Trevlig
Teslaägare
Inlägg: 775
Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Kontakt:

Re: Ta bort emblem Dual Motor

Inlägg av Trevlig »

Arctic Drifter skrev: 21 nov 2023 15:58
Gällande borttagning så hade jag värmt försiktigt och sedan "sågat" bakom med en fiskelina, glöm bara inte att ta bild/mäta först så du får dit det nya på rätt ställe :)
Tejpa runt märket med vanlig tejp så du inte repar något i onödan, dra tejpen hela vägen fram till kanten på luckan och rita på tejpen när luckan slutar. ta en onödigt bred tejp så blir det enklare.

Tejpen blir även en mall för nya märket, sprita lacken riktigt så märket fastnar bra.


https://www.biltema.se/kontor---teknik/ ... 2000017576
Tesla M3 LR 2023
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
Användarvisningsbild
Earplugged
Teslaägare
Inlägg: 246
Blev medlem: 01 feb 2023 18:42
Ort: Jönköping
Referralkod: ts.la/samuel189377

Re: Ta bort emblem Dual Motor

Inlägg av Earplugged »

Jag tog bort mina bokstäver i somras och det var lättare än jag trodde, värmde lite grann med en hårtork och limmet mjuknade nästan direkt, tog sedan en fiskelina bakom och bokstäverna lossnade superlätt.
Sen torkade jag bort limresterna med en trasa och spray "Label off" går även sätta en gummitrissa (dekalborttagare) på borrmaskinen som tar bort limmet effektivt.
Jag tyckte det var snyggare att ta bort bokstäverna helt och köra utan så jag har inte testat att få dit nya på ett snyggt sätt, det lär bli lite mer pyssel och märka ut positionerna rätt... :-)
MYP Vit/Vit -23
RX-8 -05
UP -14
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7450
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Ta bort emblem Dual Motor

Inlägg av TiborBlomhall »

Earplugged skrev: 21 nov 2023 16:20
Jag tyckte det var snyggare att ta bort bokstäverna helt och köra utan så jag har inte testat att få dit nya på ett snyggt sätt, det lär bli lite mer pyssel och märka ut positionerna rätt... :-)
Jag vet ett 95 tusen spänn billigare sätt att slippa bokstäverna :lol:
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 794
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Ta bort emblem Dual Motor

Inlägg av Ilduce77 »

TiborBlomhall skrev: 21 nov 2023 16:25
Earplugged skrev: 21 nov 2023 16:20
Jag tyckte det var snyggare att ta bort bokstäverna helt och köra utan så jag har inte testat att få dit nya på ett snyggt sätt, det lär bli lite mer pyssel och märka ut positionerna rätt... :-)
Jag vet ett 95 tusen spänn billigare sätt att slippa bokstäverna :lol:
Efter 95 resor till fjällen, har man sparat in dessa 95.000 kr i utebliven bärgning... 😁
Skriv svar