Hej, ny här på forumet efter att nyligen beställt en Model Y, Midnight Cherry Red. Idag blev jag glad att få ett lite mer exakt leveransdatum.
Hur ser det ut för er övriga som beställt MCR? Vad jag förstått så har ännu ingen levererats till kund. Vem har närmast leveransdatum här i forumet? Jag följer det tyska Tesla-forumet och där verkar den tidigaste ha from idag(!).
Man är ju nyfiken på upplevelsen av färgen, och kanske få se bilder/videos från verkligheten!
Model Y Performance, Midnight Cherry Red, svart interiör
Ja, färgen varierar väldigt beroende på ljus och omgivning. Jag har sett alla offentliga bilder, men är nyfiken på bilder från verkligheten mer. Bifogar dessa från tweets. Personligen gillar jag att den är mörkare, och inte röd-röd så att säga.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Peppelino, redigerad totalt 1 gånger.
Model Y Performance, Midnight Cherry Red, svart interiör
Nästa fredag är vi i a f ca 40 st härifrån som får se den i r l… Får se om vi får till några bra bilder på den. Ett helt subjektivt omdöme kan ni i a f få.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Ja, färgen varierar väldigt beroende på ljus och omgivning. Jag har sett alla offentliga bilder, men är nyfiken på bilder från verkligheten mer. Bifogar dessa från tweets. Personligen gillar jag att den är mörkare, och inte röd-röd så att säga.
Fast på de nedre 2 bilderna ser den mest brun ut.
Är det så att jag, som inte vill ha någon leverans på ett bra tag, har närmast leveransdatum?
Tesla model 3 LR AWD, pärlvit, uttagen 2019-04-01, såld
Tesla model Y LR AWD, midnight silver metallic, uttagen 2022-06-24
Tesla Model Y LR AWD, Midnight Cherry Red, uttagen 2023-06-01
Leveransfönstret krympte lite nu idag, 11 maj - 2 juni (var till den 16 juni). Kanske att de faktiskt kommer börja leverera.
Performance med vit inredning beställd 28 maj 2022.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör Model 3 LR AWD 2019, PearlWhite, Vit interiör, 18" Aero, FSD Nissan Leaf Tekna 2013
Bland de fulare färgen jag har sett på en ny bil!
Audi körde nåt liknande på 90 talet... Denna bil blir ju inte poppis på andrahandsmarknaden med den fula färgen!
Ful lila färg med röda bromsklosar...