Tesla Model 3 utan dragkrok?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Ska du köpa Tesla Model 3 utan dragkrok?

JA jag köper utan dragkrok
25
24%
TJA jag ville egentligen ha dragkrok men jag köper även utan
11
10%
NEJ jag vägrar köpa Model 3 utan dragkrok!
70
66%
 
Antal röster: 106

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7451
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Tesla Model 3 utan dragkrok?

Inlägg av TiborBlomhall »

Tesla har tillfälligt(?!) plockat bort dragkrok som tillval från Model 3 konfiguratorn.

Ni som planerar köpa Tesla Model 3: hur mycket påverkar det ert val? Hur viktig är dragkroken?

Svara endast om du planerar köpa Tesla Model 3! Inte om du tänkte köpa någon annan modell.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7451
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Tesla Model 3 utan dragkrok?

Inlägg av TiborBlomhall »

Just nu är dragkroken borta som val från Model 3 konfiguratorn. När jag frågat svarar Tesla:
Tillfällig ändring. De är välkomna att höra av sig till butikerna. Telefonnummer finns på tesla.com under fliken Hitta oss.

We have removed the Tow Hitch option from Model 3 in EMEA on the design studio. It will continue to be available off-menu for a period of time and customers should contact their local store to order this option, if needed.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 6003
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Tesla Model 3 utan dragkrok?

Inlägg av Remuz »

Jag klurade på 3LR när man sänkte priset nu, men ingen krok gör att jag behåller 3P eller byter till en ny 3P...
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
perkabolo
Teslaägare
Inlägg: 228
Blev medlem: 01 aug 2017 13:00

Re: Tesla Model 3 utan dragkrok?

Inlägg av perkabolo »

Har en model 3 på operationell leasing nu, utan dragkrok. Nästa bil om ett år kommer bli med dragkrok. Har visserligen lutat åt en model Y men gillar trean så har stått och vägt lite. Utan dragkrok blir dock valet enkelt.
Renault Zoe Q210 -14
Renault Zoe R110 - 19
Skoda Octavia Combi TDI 4x4 -07
Tesla Model 3 LR AWD - 19
Skoda Citigoe IV -20
Tesla Model Y LR AWD -22
SwedishAdvocate
Inlägg: 5760
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Tesla Model 3 utan dragkrok?

Inlägg av SwedishAdvocate »

Remuz skrev:
Jag klurade på 3LR när man sänkte priset nu, men ingen krok gör att jag behåller 3P eller byter till en ny 3P...
Den går ju tydligen fortfarande att beställa med krok. Dock oklart hur länge.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare
Inlägg: 506
Blev medlem: 22 feb 2019 19:19

Re: Tesla Model 3 utan dragkrok?

Inlägg av Xeik »

Vi har precis beställt en ny LR med krok. Har redan en LR - 19 utan krok som vi nu då byter enbart för att vi behöver kroken.
Hade inte möjligheten till krok funnits hade vi inte bytt.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7738
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Tesla Model 3 utan dragkrok?

Inlägg av mikebike »

Har en Model 3 LR med dragkrok. Har beställt en Model Y LR med dragkrok.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
para
Teslaägare
Inlägg: 51
Blev medlem: 12 maj 2019 20:26

Re: Tesla Model 3 utan dragkrok?

Inlägg av para »

Har en 2019 idag med drag och tänkte plocka ut en ny innan halvårsskiftet.
Går det inte få drag behåller jag gen gamle eller köper en PS2
M3 LR AWD Highland, vit -2024
Ska säljas: Tesla Model 3 LR AWD, vit -2021
Såld: Tesla Model 3 LR AWD, svart -2019
Såld: Kia eNiro AdvPlusTech
tommyd
Inlägg: 178
Blev medlem: 24 mar 2021 06:15

Re: Tesla Model 3 utan dragkrok?

Inlägg av tommyd »

Jag läste eller såg en video där det påstods att en Tesla Model 3 inte fick bogsera andra bilar för då skulle Teslan kunna gå sönder. Är det sant? Var kan jag läsa om vilka bilar en Tesla Model 3 Performance får hjälpa till att bogsera och hur man gör det? Jag antar att man kan fästa en bogseringslina nånstans bak på en Tesla men jag har aldrig sett nån youtube-video om detta.

Är det vanligt att en bil inte får bogsera en annan bil, eller är detta en "Tesla-grej"?
Här är en lista på förkortningar och deras betydelse, som folk i detta Tesla-forum ofta använder: viewtopic.php?f=57&t=6258#p122075
Användarvisningsbild
CrazyGang
Teslaägare
Inlägg: 654
Blev medlem: 05 mar 2020 08:33
Referralkod: ts.la/martin63489

Re: Tesla Model 3 utan dragkrok?

Inlägg av CrazyGang »

Har en 2020 M3LR med krok. Var intresserad av att uppgradera till en 2021 om mellanskillnaden blev rimlig, förutsatt att vi kan få motsvarande spec. Om 2021 inte erbjuds med krok är bytet inte längre aktuellt.
Nissan LEAF 40kwh 2018
Tesla Model 3 Long Range Dual Motor 2020
KIA e-Soul Long Range Advanced Plus 2021
Tesla Model Y Standard Range RWD 2023
Vår solcellsanläggning med batterilagring och ö-drift
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7738
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Tesla Model 3 utan dragkrok?

Inlägg av mikebike »

tommyd skrev:
Jag läste eller såg en video där det påstods att en Tesla Model 3 inte fick bogsera andra bilar för då skulle Teslan kunna gå sönder. Är det sant? Var kan jag läsa om vilka bilar en Tesla Model 3 Performance får hjälpa till att bogsera och hur man gör det? Jag antar att man kan fästa en bogseringslina nånstans bak på en Tesla men jag har aldrig sett nån youtube-video om detta.

Är det vanligt att en bil inte får bogsera en annan bil, eller är detta en "Tesla-grej"?
Har man dragkrok går det utmärkt att bogsera...
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Elix747
Teslaägare
Inlägg: 671
Blev medlem: 06 mar 2019 23:13
Ort: Borås

Re: Tesla Model 3 utan dragkrok?

Inlägg av Elix747 »

Röstade på ”Tja, köper utan men vill ha”
Köpte ju det när Model 3 kom utan dragkrok trots att jag ville ha krok. Då fanns inte många bra alternativ till en familjeelbil. (Som endalbil). Så då blev det hellre elbil utan krok än dieselbil med krok.
Idag när det finns fler alternativ är valet utan dragkrok lika enkelt. Finns ju fler familjebilar (el) att välja på med dragkrok.
TM3 LR AWD 19” Black, modellår 2019
Användarvisningsbild
LarsA
Teslaägare
Inlägg: 195
Blev medlem: 22 feb 2018 17:12
Ort: Rögla

Re: Tesla Model 3 utan dragkrok?

Inlägg av LarsA »

Köpte en sr+ med dragkrok därför att det var den "billigaste" elbilen med dragkrok i februari 2020 som kan dra hyfsad last.
Dock har jag tröttnat på alla fantombrakes m.m. så blir en PS2 om ca 3 veckor med dragkrok.
Polestar 2 awd -21
SwedishAdvocate
Inlägg: 5760
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Tesla Model 3 utan dragkrok?

Inlägg av SwedishAdvocate »

Det här inlägget dök upp i tråden om att "Model S och X Refresh här nu! på riktigt":
larsw skrev:
frippz skrev:
larsw skrev:
Q1 2022 (dvs mars-april 2022 Musk-tid…) i leveransdatum på min S LR nu. Tidigare september.
Jag lider med dig! Jag har inte ens ett leveransdatum på min S LR. Tog erbjudandet om den nya modellen när jag fick meddelat för mig att de inte skulle skicka fler av den gamla varianten till Europa (beställd i november 2020). Just nu är jag så himla sugen på att ringa Förenade Bil och kolla hur snabbt de kan fixa fram en 5-serie. Med den här takten på förseningar så kan jag säkert ha en sådan under en 3-års leasingperiod. :roll:
Tittar på en beggad fossilare som dragbil i väntan på CyberTruck, då den befintliga skräprishögen håller på att falla isär (Honda CRV, 16 år, 35000 mil) och kostar i runda slängar 10000:- om året i reparationer, utöver drift och underhåll.

M3 har man ju tagit bort dragkroken på nu... [Min understrykning]
Tyckte således att det var dags att 'bumpa' den här tråden...

Så för alla nytillkomna som eventuellt inte vet:
TiborBlomhall skrev:
Just nu är dragkroken borta som val från Model 3 konfiguratorn. När jag frågat svarar Tesla:
Tillfällig ändring. De är välkomna att höra av sig till butikerna. Telefonnummer finns på tesla.com under fliken Hitta oss.

We have removed the Tow Hitch option from Model 3 in EMEA on the design studio. It will continue to be available off-menu for a period of time and customers should contact their local store to order this option, if needed.
Ni kan alltså fortfarande beställa Model 3 med dragkrok!

Mer dragkrok till folket!

...and that concludes today's public service announcement ;)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Skriv svar