Vad ska den heta?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
+46
Teslaägare
Inlägg: 1796
Blev medlem: 06 jan 2015 17:10

Vad ska den heta?

Inlägg av +46 »

Börjar snart bli dags att ge bilen ett namn. Tvekar mellan ElVis och ElIn
Har ni några bättre förslag så svara gärna :-)
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Vad ska den heta?

Inlägg av Svenssons »

ElLer =)
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare
Inlägg: 1796
Blev medlem: 06 jan 2015 17:10

Re: Vad ska den heta?

Inlägg av +46 »

Svenssons skrev:
ElLer =)
Svenssons skrev:
ElLer =)
:-)
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Vad ska den heta?

Inlägg av Feddan »

El Rapido
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Vad ska den heta?

Inlägg av hybris »

KITT
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 10 mar 2014 09:53

Re: Vad ska den heta?

Inlägg av Lessmog »

El WhisP ?
El Akk ?
El On är väl taget ;)
El Off är väl pessimistiskt
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare
Inlägg: 1796
Blev medlem: 06 jan 2015 17:10

Re: Vad ska den heta?

Inlägg av +46 »

Lessmog skrev:
El WhisP ?
El Akk ?
El On är väl taget ;)
El Off är väl pessimistiskt
El Giganten är säkert också taget :-)
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7267
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257

Re: Vad ska den heta?

Inlägg av danni »

+46 skrev:
Börjar snart bli dags att ge bilen ett namn. Tvekar mellan ElVis och ElIn
Har ni några bättre förslag så svara gärna :-)
Jag är lite partisk för Elin, men det är väl kanske mycket för att min yngsta dotter heter så :) Som en bonus kan du utbrista "fiffigt Elin!" (du vet, från den gamla ElOn-reklamen) varje gång du dragit en fullgasacceleration.
Volvo EX90 Twin Motor Performance Ultra / Denim Blue / Nordico Dawn / 22"
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
PatrikHjelt
Inlägg: 101
Blev medlem: 04 mar 2014 22:28
Ort: Västansjö, Umeå

Re: Vad ska den heta?

Inlägg av PatrikHjelt »

Några förslag

NoGas
TessEl
ElWish
Electro
Patrik Hjelt
Community Manager
Tesla Club Sweden
Vi finns på Telegram, TeslaClubSweden också.
Användarvisningsbild
Datordoktorn
Teslaägare
Inlägg: 335
Blev medlem: 27 mar 2014 21:46
Ort: Karlshamn

Re: Vad ska den heta?

Inlägg av Datordoktorn »

Eftersom laddporten sitter baktill på bilen så var namnet givet för min del....Elias!
Leaf 2012
S85 2014 grått skinn
Leaf Tekna 2015
Blå S75D, vit insida, pano, AP, premium, kolfiber

Elskåp (e-NV200 2017)
MG5 2022
Model Y 2026 fattigversionen
Deläger Ora 2022....
http://---
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Vad ska den heta?

Inlägg av hybris »

En customskylt som börjar på el är väl ganska töntigt...
Senast redigerad av hybris, redigerad totalt 1 gånger.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
vigge50
Inlägg: 7545
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Vad ska den heta?

Inlägg av vigge50 »

Datordoktorn skrev:
Eftersom laddporten sitter baktill på bilen så var namnet givet för min del....Elias!
:lol:
Användarvisningsbild
AnteF
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 11 jan 2015 14:39
Ort: Häggvik, Sollentuna

Re: Vad ska den heta?

Inlägg av AnteF »

Ohm Sweet Ohm! :)
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.

Sponsra min Roadster2! http://---
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare
Inlägg: 1796
Blev medlem: 06 jan 2015 17:10

Re: Vad ska den heta?

Inlägg av +46 »

hybris skrev:
En customskylt som börjar på el är väl ganska töntigt...
Jag är inne på vad den ska heta i app:en.
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
tornblad
Teslaägare
Inlägg: 138
Blev medlem: 27 mar 2015 22:05
Ort: Jönköping

Re: Vad ska den heta?

Inlägg av tornblad »

En RS6:a i stan har 3point9 som regplåt. Rätt skönt namn fast med 3point3 då ;)
Tesla Model S 85D Vit
vigge50
Inlägg: 7545
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Vad ska den heta?

Inlägg av vigge50 »

tornblad skrev:
En RS6:a i stan har 3point9 som regplåt. Rätt skönt namn fast med 3point3 då ;)
Blir jobbigt att behöva byta nummerplåt när nya uppdateringar kommer :)
Användarvisningsbild
tornblad
Teslaägare
Inlägg: 138
Blev medlem: 27 mar 2015 22:05
Ort: Jönköping

Re: Vad ska den heta?

Inlägg av tornblad »

vigge50 skrev:
tornblad skrev:
En RS6:a i stan har 3point9 som regplåt. Rätt skönt namn fast med 3point3 då ;)
Blir jobbigt att behöva byta nummerplåt när nya uppdateringar kommer :)
Hehe jo, verkligen. Bättre som "app-namn" ;D
Tesla Model S 85D Vit
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Vad ska den heta?

Inlägg av hybris »

Det är en bil. Den heter inget...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare
Inlägg: 1796
Blev medlem: 06 jan 2015 17:10

Re: Vad ska den heta?

Inlägg av +46 »

hybris skrev:
Det är en bil. Den heter inget...
Vet inte hur vanligt det är i inlandet, men vi som bor vid havet brukar alltid namnge våra båtar. Inget konstigt med det eller att bilen också får ett namn.
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
miksch
Teslaägare
Inlägg: 354
Blev medlem: 30 mar 2015 20:59

Re: Vad ska den heta?

Inlägg av miksch »

Min sønn var med på første kjøretur P85d og skrev så inn navnet "El Diablo". Det var greit for meg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4564
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Kista/Arboga

Re: Vad ska den heta?

Inlägg av dstr »

Våra bilar har namn. A45:an hette Märta (merca). GL'en heter Morgan eftersom den var ett impulsköp på väg till Ullared.

Teslan heter Veslan. Snabb som en...
Användarvisningsbild
Jorma
Teslaägare
Inlägg: 340
Blev medlem: 07 apr 2015 18:03
Ort: Torslanda

Re: Vad ska den heta?

Inlägg av Jorma »

Elon
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Vad ska den heta?

Inlägg av Kalle »

Familjens nissan Leaf hetter Nisse
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Vad ska den heta?

Inlägg av hybris »

Ursäkta tror jag kräks.. ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Vad ska den heta?

Inlägg av Feddan »

hybris skrev:
Ursäkta tror jag kräks.. ;-)
Vad heter din då?
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318