https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... st-2597434
9 varv runt Laguna Seca utan problem. ja förutom bromsarna då:
Nu är detta inte prestanda versionen så man får ta detta för vad det är men samtidigt ligger det också i linje med provkörningarna av nya Roadstern som inte uppvisade några problem med prestanda trots kontinuerliga 0-100 <= 2s. Lägg på det till Semin'n som ska klara högt kontinuerlig effektuttag, 100+ km/h vid 5 graders uppförsbacke, max last.The first session of the day had NO battery power limitations! Nine laps without slowing down! Yes!
Bättre kylning av batterierna ? Ny PM motorn är lättare att kyla ? Inverter relaterat ?
En teori från tråden är att det är motorn som gör skillnaden:
There have been several data sets that IMHO clearly demonstrate that the "battery power limiting" on the S and X are actually based on motor rotor/stator heating.
Since the 3 uses a PM motor of completely different design, it might have very different characteristics - and I believe PM motors are usually less prone to rotor heating since there's no current flow through the rotor.


 Kan man ju vara med och köra bandagar
  Kan man ju vara med och köra bandagar  
