Irrelevant. Du hade kvar funktionen du betalat för, dvs autopilot och avståndshållning.Xyborg skrev: ↑26 jan 2026 20:22manneson skrev: ↑26 jan 2026 18:54Betalade du för funktionen ”radar”? Nej, det gjorde du naturligtvis inte.
Du betalade för autopilot och att bilen skulle hålla avståndet till framförvarande bil, vilket den fortsatt göra.
Njaa. Alltså första halvåret efter att radarn stängdes av så var avståndshållningen fullkomligt värdelös. Den fungerade knappt alls. Under lång tid därefter så var det dessutom tvingande att ha helljus på för att den skulle fungera, vilket ju var… suboptimalt eftersom de inte hade släppt Matrix funktionen ännu…
Därefter blev den stegvis bättre, men den är fortfarande sämre än den var i maj 2021 när jag hämtade ut bilen, även i perfekta väderförhållanden med klart, ljust väder. I mörker, dimma och regn är den fortfarande mycket sämre.
Om du sen anser att den inte fungerar riktigt lika bra är en helt annan sak. Faktum är, återigen, att funktionen återstod.
Du kan inte lägga till en massa ”metrics” som Tesla aldrig specificerat.
Det är ungefär som om jag skulle klaga på ICA för att jag fick 10 färre vindruvor i mitt paket än förra gången och de var dessutom inte lika goda. De säljer 500g gröna kärnfria vindruvor, inget annat specificeras.