BMW i3 (NA0/NA1/ZA0) Neue Klasse 2026->

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Sportbilsentusiasten

Re: BMW i3 (NA0/NA1/ZA0) Neue Klasse 2026->

Inlägg av Sportbilsentusiasten »

iAkita skrev: 09 aug 2026 23:19
Samma sak där, en stor platsklump i rattnavet där det satt läder med snygga stygn på min i4:a. Hur kan man ens komma på tanken att göra besparingar i materialval på ett ställe som hela tiden är i blickfånget?
Ja snygg ratt i i4. Obegripligt att den försvann i elbilarna. iX tex.
Plast även i min maxutrustade EQS...kolla en S-klass 2020 där du kan få läder, trä mm.
Ja MITT i blickfånget!! :twisted:
Bilnjutare som köpt andra elbilen
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB EQS 450+ 2022 Fullutrustad förutom hyperscreen och executive baksäte
Testarmigfram

Inlägg av Testarmigfram »

Sportbilsentusiasten skrev: 10 aug 2026 08:39
Samma sak där, en stor platsklump i rattnavet där det satt läder med snygga stygn på min i4:a. Hur kan man ens komma på tanken att göra besparingar i materialval på ett ställe som hela tiden är i blickfånget?
Plast även i min maxutrustade EQS...kolla en S-klass 2020 där du kan få läder, trä mm.
Går kanske att köpa en i4-ratt och montera?
Användarvisningsbild
Sportbilsentusiasten

Inlägg av Sportbilsentusiasten »

Testarmigfram skrev: 10 aug 2026 09:47
Sportbilsentusiasten skrev: 10 aug 2026 08:39
Går kanske att köpa en i4-ratt och montera?
Aldrig en bra ide' att fippla med säkerhetssystem.
Bilnjutare som köpt andra elbilen
- C40 Twin Ultimate 2024, plus all extrautrustning
- MB EQS 450+ 2022 Fullutrustad förutom hyperscreen och executive baksäte
Användarvisningsbild
Arctic Drifter
Teslaägare
Referralkod: ts.la/anders453430

Inlägg av Arctic Drifter »

CAR Magazine utser BMW i3 till "Car of the year": https://www.carmagazine.co.uk/awards/
Saving the best until last. Our inaugural Genius Awards Car of the Year gong goes to the new car that not only redefines what to expect from BMW but what to expect from an electric car.

We’ve had an exclusive chance to drive a near-finished prototype ahead of its official launch and came away astounded at how complete it feels: poised and refined on the move; a quality interior filled with all the technology you could ever want or need; power and range aplenty. But, most crucially, handling to die for.

The new i3 embodies everything BMW stands for. It also has everything that matters: innovative thinking, accessible performance, fabulous handling, everyday usability, and the sparkle to elevate every drive. Car of the Year? 100 per cent.
Jake Groves
För övrigt utsågs BMW iX3 till "EV of the Year", men den här tråden handlar ju inte om den bilen :D
Tesla Model Y Performance
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

Lite fler bilder på en delvis maskerad i3 Touring som är ute på Nürburgring och testar någonting. Dock inga direkta nyheter i artikeln vad jag kan se.

The Green Hell ser ju dock inte direkt särkilt grönt ut.

https://www.carscoops.com/2026/08/bmw-i ... rburgring/
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Arctic Drifter
Teslaägare

SwedishAdvocate skrev: 20 aug 2026 08:44
Lite fler bilder på en delvis maskerad i3 Touring som är ute på Nürburgring och testar någonting. Dock inga direkta nyheter i artikeln vad jag kan se.

The Green Hell ser ju dock inte direkt särkilt grönt ut.

https://www.carscoops.com/2026/08/bmw-i ... rburgring/
Jag tycker den ser riktigt bra ut, de har lyckats maskera höjden rätt bra. Linjerna känns inte så SUViga på ett positivt sätt!

Lite bilder från det du länkade:
260820 i3 Touring 6.jpg
260820 i3 Touring 1.jpg
260820 i3 Touring 3.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
manneson

Inlägg av manneson »

Ser klart bättre ut än iX3.
Men den lär givetvis inte sälja i närheten.
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

Enligt ett inlägg på ett annat forum var en i3 NK på besök hos BMW Kista, Hedins den 17 augusti för X antal utvalda BMW-kunder.

Hur lång tid brukar det ta mellan sådana här event för utvalda och tills dess att det börjar dyka upp utställningsex. hos ett större antal handlare?

Enligt samma inlägg så är det leverans nu i feb. för dom som beställde en Launch/First edition vid eventet. Och bilen går nu enligt uppg. att beställa hos samtliga ÅF. Hittar dock ingen publik konfigurator på BMW's svenska hemsida.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Arctic Drifter
Teslaägare

SwedishAdvocate skrev: 20 aug 2026 15:27
Enligt ett inlägg på ett annat forum var en i3 NK på besök hos BMW Kista, Hedins den 17 augusti för X antal utvalda BMW-kunder.

Hur lång tid brukar det ta mellan sådana här event för utvalda och tills dess att det börjar dyka upp utställningsex. hos ett större antal handlare?

Enligt samma inlägg så är det leverans nu i feb. för dom som beställde en Launch/First edition vid eventet. Och bilen går nu enligt uppg. att beställa hos samtliga ÅF. Hittar dock ingen publik konfigurator på BMW's svenska hemsida.
Indikationen jag fått från min säljare är att det ska komma ut demobilar av i3 sedan (NA0) mot slutet av september eller början på oktober.
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Referralkod: ts.la/niklas42449

Inlägg av Niklas Z »

Arctic Drifter skrev: 25 aug 2026 13:48
SwedishAdvocate skrev: 20 aug 2026 15:27

Indikationen jag fått från min säljare är att det ska komma ut demobilar av i3 sedan (NA0) mot slutet av september eller början på oktober.
Samma fick jag höra i somras av en säljare på Hedin. Däremot skulle det dröja lite längre innan de kunde erbjuda provkörningsbilar.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.