Jag har byggt ett verktyg för egna digitala Tesla-wraps och vill gärna höra vad ni tycker

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Irving

Jag har byggt ett verktyg för egna digitala Tesla-wraps och vill gärna höra vad ni tycker

Inlägg av Irving »

Hej allihopa! Jag heter Irving, kör en Model Y och är utvecklare.

Förra månaden gjorde jag en egen digital wrap till min Model Y med hjälp av Teslas officiella mallar på GitHub och Photoshop. Sedan skickade jag bilder till mina vänner och frågade vad de tyckte.

Med digital wrap menar jag utseendet på bilmodellen på bilens skärm och i Tesla-appen. Den riktiga bilen ändras alltså inte.

En vän som också äger en Tesla hörde av sig och frågade hur jag hade gjort. Jag skickade en guide till honom, men eftersom han inte kunde Photoshop gav han upp.

Senare såg jag att fler på nätet ville göra något liknande: skapa en egen design till bilen, men inte riktigt visste hur de skulle redigera bilderna eller använda mallarna.

Eftersom jag själv är utvecklare tänkte jag försöka göra processen lite enklare. Efter två veckors arbete och en hel del sena kvällar hade jag byggt ett webbverktyg som heter Tesla Wrap Studio.

Just nu kan man:
  • Hitta färdiga wraps: Det finns flera tusen designer att ladda ner och använda gratis. Jag har också samlat Teslas officiella mallar.
  • Skapa en egen design direkt i webbläsaren: Lägg till egna foton och text, justera placering och storlek och se resultatet i en 3D-förhandsvisning medan du arbetar.
  • Generera designer med AI: Beskriv din idé i text och låt AI hjälpa till att ta fram en design.
Man kan till exempel lägga ett foto av sin egen hund eller katt på dörren och sedan justera placeringen med hjälp av förhandsvisningen. Min tanke är att även den som inte är van vid Photoshop ska kunna skapa något personligt.

Bild

Bild

Jag blev klar med den här versionen för några dagar sedan. Ärligt talat vet jag inte riktigt hur andra Teslaägare kommer att uppleva den, så jag ville dela den här och be om era synpunkter.

Här kan ni testa: Tesla Wrap Studio

Om ni vill prova skulle jag gärna vilja veta:
  • Är det tydligt hur man använder verktyget?
  • Finns det något steg som är förvirrande eller får er att vilja ge upp?
  • Saknar ni någon funktion?
Om digitala wraps helt enkelt inte är något som lockar er får ni gärna säga det också. Ni behöver inte skriva någon lång recension – även ett spontant första intryck är till stor hjälp.

Tack för att ni tar er tid!
Teslaägare och utvecklare. Gillar teknik och att utbyta erfarenheter med andra Teslaägare. :ugeek:
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Re: Jag har byggt ett verktyg för egna digitala Tesla-wraps och vill gärna höra vad ni tycker

Inlägg av Jojo »

Cool!👍
Användarvisningsbild
Alfred
Teslaägare

Re: Jag har byggt ett verktyg för egna digitala Tesla-wraps och vill gärna höra vad ni tycker

Inlägg av Alfred »

Verkar ju lovande, men trist att inte få ens testa AI-funktionen utan att först köpa credits. Free to try ftw!
2025 YLRAWD | 40-årskris Satin Ultramarine Violet | White | Skyfol PPF | FSD
2021 3LRAWD | Red Multi-Coat | White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | White | XPEL Stealth | FSD

Programledare i podden Bilar med sladd.