Sen jag parkerade på jobbet imorse har jag inte någon kontakt till bilen från appen. Nu står den förvisso i ett garage så det kan vara så enkelt som att det inte är mottagning, men på exakt samma plats har det inte varit något problem tidigare. Någon annan som haft problem med uppkoppling idag?
Passar på att notera en liten bugg jag fått sen en tid tillbaka:
Bakgrund: Jag har manuellt lagt in att den ska rulla ner fönsterhissarna när jag kommer till jobbet (för att öppna garageporten). I början var det lite hit and miss om det funkade men sen typ maj har det fungerat stabilt. Efter ett tag föreslog den också att jag skulle lägga in automstisk fönsterhiss vid kortläsaren på insidan (vilket jag inte gjort då jag inte visste hur exakt positionen var). Det kom upp som en fråga i panoramic vision och jag behövde bara bekräfta med ett "Yes". Smidigt att bara bekräfta och även på insidan har det funkat bra, kanske några gånger den missat men antar det är svårare med positionen i garaget.
Men för några veckor sedan, tror när jag kom tillbaka från semestern har ett lustigt fenomen uppstått: när jag kommer till jobbet och bilen som vanligt sänker fönsterrutan (utsidan, dvs. den aktiveringspunkt jag lagt in manuellt) får jag också frågan om jag vill lägga in en aktiveringspunkt för automatiska fönsterhissar. Jag har bara låtit det vara, kanske försvinner om jag svarar nej (alt. så svarar jag "Ja" och får dubbla aktiveringspunkter) - men lustigt att logiken för att föreslå aktiveringspunkt inte är medveten om att det är bilens automatik, och inte jag mauellt, som dragit ner fönstret...
BMW iX3 Neue klasse
Moderator: Redaktion
-
BaronHellJug
- Teslaägare
-
mikebike
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: BMW iX3 Neue klasse
Fler än min bil som höjer hastigheten till 80 på E4 efter Haga Norra och sänker till 70 vid Häggvik?
I båda fallen norrut.
Vart rapporterar man buggar?
I båda fallen norrut.
Vart rapporterar man buggar?
BMW iX3 50 2026
Volvo PV 544 Special 1963
Volvo PV 544 Special 1963
-
benke_berguv
Re: BMW iX3 Neue klasse
Jag har löst såna problem genom att stänga av funktionen att den justerar automatiskt.
Får samma problem i en Mercedes och en Audi på ett specifikt ställe här i stan så har väl landat att felet mer är relaterat till kartunderlag och inte bilen specifikt.
//Benke
Får samma problem i en Mercedes och en Audi på ett specifikt ställe här i stan så har väl landat att felet mer är relaterat till kartunderlag och inte bilen specifikt.
//Benke