Snyggt, då borde min också vara på gång hyfsat snart om man ser till datum får man hoppas. Börjar bli segt att vänta nu…
Väntrum model Y Juniper
Moderator: Redaktion
-
Makk-
Re: Väntrum model Y Juniper
MY RWD Standard beställd 28/4
Beräknad leverans: Aug-Sept
Beräknad leverans: Aug-Sept
-
vikingtir
- Teslaägare
Hur går det för dig, VIN eller leverans?
Jag fick precis leverans 14-19 september men ej VIN i Tesla.
Har fått slutfaktura med VIN i den (i dokument), men fortfarande inget i appen
Senast redigerad av vikingtir, redigerad totalt 2 gång.
Model X silver såld 2026
Model Y Premium AWD Ultra Red beställt 19/4
-
DolbyAtmos
Är du säker?Dexter86 skrev:HAHAHAHAHAHAHAAHAH jag har plats 189DolbyAtmos skrev: ↑07 aug 2026 14:55Jag ställde filter på MY premium awd & vit med svart inredning. Sen backar man tillbaka till live feed i appen och väljer explorer & bläddrar ner. Då får du köplats på din beställning med samma spec. Frågan är hur mycket det ger oavsett?!
![]()
HUUUUUR kan snubben efter mig fått sin FÖRE då om d nu finns ett kösystem
Men d där är ju konstig
Där är ju bilar som räknas med som är redo att hämtas osv också
Mitt filter är ju väldigt smalt ställt som sagt.. Det kan ju inte stämma?
-
DolbyAtmos
Såg att jag missat att skriva att mitt filter är ställt mot Sverige 
Hade 300 nånting om jag ställer på hela Europa om jag inte minns fel.. Frågan är vad som är mest rätt visande? Det får man aldrig veta antar jag

Hade 300 nånting om jag ställer på hela Europa om jag inte minns fel.. Frågan är vad som är mest rätt visande? Det får man aldrig veta antar jag
-
Dexter86
- Teslaägare
17 av 31 om jag ställer in för Sverige om jag tar inkl standardDolbyAtmos skrev: ↑07 aug 2026 16:19Såg att jag missat att skriva att mitt filter är ställt mot SverigeHade 300 nånting om jag ställer på hela Europa om jag inte minns fel.. Frågan är vad som är mest rätt visande? Det får man aldrig veta antar jag
![]()
Tar jag endast premium är jag 6 av 15
-
bengostar
För mig att det sagts att standard inte har akustikglas.. men ser nu detta på hemsidan. Är det nytt eller alltid funnits?niclaslw skrev: ↑30 jul 2026 11:22Fick leverans av min första Tesla, en Model Y standard.
+ Väldigt snål
+ Mkt bra mjukvara inkl app
- Stolarna fram har en plastkant på sidorna jag tar i vid i- och urstigning. Inte bra
- Ratten knakar när man svänger, rep bokad så vi får se
- Isolering vid fönster känns undermålig, kände lufttryck vid armen när bilar körde om
Har också en Volkswagen ID, som har bättre byggkvalitet, men betydligt sämre mjukvara (även om den funkar)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
MY RWD standard beställd 4/5
-
ONLYzx
Hej.bengostar skrev: ↑07 aug 2026 17:07För mig att det sagts att standard inte har akustikglas.. men ser nu detta på hemsidan. Är det nytt eller alltid funnits?niclaslw skrev: ↑30 jul 2026 11:22Fick leverans av min första Tesla, en Model Y standard.
+ Väldigt snål
+ Mkt bra mjukvara inkl app
- Stolarna fram har en plastkant på sidorna jag tar i vid i- och urstigning. Inte bra
- Ratten knakar när man svänger, rep bokad så vi får se
- Isolering vid fönster känns undermålig, kände lufttryck vid armen när bilar körde om
Har också en Volkswagen ID, som har bättre byggkvalitet, men betydligt sämre mjukvara (även om den funkar)
Akustikglas finns men inte dubbla glas.
Det är uppdaterad Tesla webbsidan, sedan igår typ.
-
DolbyAtmos
Man kan iaf tycka att det borde hända något för dig snart. Mejlade Tesla i onsdags & hon sa att att september låg fast för mig vad hon kunde se. Men det litar jag inte mycket på. Sett att dom plockat upp en del eftersläpande svenska AWD ordrar idag.Dexter86 skrev:17 av 31 om jag ställer in för Sverige om jag tar inkl standardDolbyAtmos skrev: ↑07 aug 2026 16:19Såg att jag missat att skriva att mitt filter är ställt mot SverigeHade 300 nånting om jag ställer på hela Europa om jag inte minns fel.. Frågan är vad som är mest rätt visande? Det får man aldrig veta antar jag
![]()
Tar jag endast premium är jag 6 av 15
-
Photonic
- Teslaägare
MYP beställd 10 juli. Uppskattad leverans i Tesla-appen ändrades idag från september till 27 augusti-1 sept.
Nuvarande: Model Y Long Range AWD 2022
Beställd: Model Y Performance 2026
-
Gizmo6
Men du har fått VIN i boring-appen? Shanghai eller berlin? Fortsatt tystnad för min del...
Senast redigerad av Gizmo6, redigerad totalt 2 gång.
Model Y Premium AWD ultra red. Order: 10/4
-
Dexter86
- Teslaägare
-
martinot
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin65735
Många länder i EU ligger nu på uppskattat leveransfönster för RWD på Q1 2027.DolbyAtmos skrev: ↑29 jul 2026 20:53Flertalet RWD beställningar (Frankrike, Belgien & Nederländerna) har fått sina leveransfönster framflyttade till oktober–december eller till och med november–januari såg jag vid en snabb koll nyss. Får hoppas att det är goda nyheter för oss som beställt awd.
Senast redigerad av martinot, redigerad totalt 1 gånger.
NACP has added the Chinese car manufacturer Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, etc) to the list of international sponsors of the war: https://tinyurl.com/NACP-Geely
Alriks Bilar - Kinas bilindustri kraschar: https://tinyurl.com/Alrik-CCP
Alriks Bilar - Kinas bilindustri kraschar: https://tinyurl.com/Alrik-CCP
-
Peterlito
DolbyAtmos skrev: ↑07 aug 2026 14:55Jag ställde filter på MY premium awd & vit med svart inredning. Sen backar man tillbaka till live feed i appen och väljer explorer & bläddrar ner. Då får du köplats på din beställning med samma spec. Frågan är hur mycket det ger oavsett?!
![]()
En liten fråga bara hur ser ni vilken plats i kön ni har? Jag har försökt kolla men får inte fram något?
Beställd 1/7 MY standard vit
-
DolbyAtmos
Följ min guide så borde du lyckasPeterlito skrev:DolbyAtmos skrev: ↑07 aug 2026 14:55Jag ställde filter på MY premium awd & vit med svart inredning. Sen backar man tillbaka till live feed i appen och väljer explorer & bläddrar ner. Då får du köplats på din beställning med samma spec. Frågan är hur mycket det ger oavsett?!
![]()
En liten fråga bara hur ser ni vilken plats i kön ni har? Jag har försökt kolla men får inte fram något?
Beställd 1/7 MY standard vit
Senast redigerad av DolbyAtmos, redigerad totalt 1 gånger.
-
Photonic
- Teslaägare
Quicksilver och vita säten.
Nuvarande: Model Y Long Range AWD 2022
-
Dexter86
- Teslaägare
-
Peterlito
Lysande. Nu fick jag fram men det var dyster läsningDolbyAtmos skrev: ↑07 aug 2026 18:19Följ min guide så borde du lyckasPeterlito skrev:DolbyAtmos skrev: ↑07 aug 2026 14:55Jag ställde filter på MY premium awd & vit med svart inredning. Sen backar man tillbaka till live feed i appen och väljer explorer & bläddrar ner. Då får du köplats på din beställning med samma spec. Frågan är hur mycket det ger oavsett?!
![]()
Beställd 1/7 MY standard vit![]()
Plats 40. Känns som det kan dröja innan den behagar att dyka upp
-
vikingtir
- Teslaägare
Nä, som jag skrev innan inget i Boring eller Tesla. Har fått slutfaktura i Tesla appen och i fakturan jag ser VIN. Sökte VIN på nätet och kom upp att bilen i Grunheide.Gizmo6 skrev: ↑07 aug 2026 17:29Men du har fått VIN i boring-appen? Shanghai eller berlin? Fortsatt tystnad för min del...
Men Tesla app visar leverans 14-19 sep
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Model X silver såld 2026
-
Gizmo6
Har haft koll på denna ett tag och jag tror denne beställde någon dag innan mig
Model Y Premium AWD ultra red. Order: 10/4
-
vikingtir
- Teslaägare
Beställning från 13/4
Model X silver såld 2026
-
Gizmo6
-
ONLYzx
Jag kan inte hitta det ni pratar om…och jag förstår inte riktigt guiden. När jag bläddrar ner i liveflöde fönster, appen försvinner så den måste startas om…fattar ejPeterlito skrev: ↑07 aug 2026 20:00Lysande. Nu fick jag fram men det var dyster läsningDolbyAtmos skrev: ↑07 aug 2026 18:19Följ min guide så borde du lyckasPeterlito skrev:DolbyAtmos skrev: ↑07 aug 2026 14:55Jag ställde filter på MY premium awd & vit med svart inredning. Sen backar man tillbaka till live feed i appen och väljer explorer & bläddrar ner. Då får du köplats på din beställning med samma spec. Frågan är hur mycket det ger oavsett?!
![]()
![]()
Plats 40. Känns som det kan dröja innan den behagar att dyka upp![]()
-
vrid_i_skogen
- Teslaägare
Kan det vara demoexemplar av MY-L som kommer därifrån?DolbyAtmos skrev: ↑05 aug 2026 19:06Ser att det är en i boring chatten som ska få en MY premium awd stealth grey från Giga Shanghai.
-
DolbyAtmos
Eftersom jag sitter på Tapatalk så kan jag tyvärr bara ladda upp en bild i taget.. I Boring appen så finns det ju så att du kan filtrera modell, region, land, drivlina osv osv.. Man ställer in det filter man vill se sin köplats på, tex Europa, Sverige, eller sin exakta spec. Sen backar man ut till denna sida och väljer explorer & booked.. Då ser du din köplats om du scrollar ner.ONLYzx skrev:Jag kan inte hitta det ni pratar om…och jag förstår inte riktigt guiden. När jag bläddrar ner i liveflöde fönster, appen försvinner så den måste startas om…fattar ejPeterlito skrev: ↑07 aug 2026 20:00Lysande. Nu fick jag fram men det var dyster läsningDolbyAtmos skrev: ↑07 aug 2026 18:19Följ min guide så borde du lyckasPeterlito skrev:DolbyAtmos skrev: ↑07 aug 2026 14:55Jag ställde filter på MY premium awd & vit med svart inredning. Sen backar man tillbaka till live feed i appen och väljer explorer & bläddrar ner. Då får du köplats på din beställning med samma spec. Frågan är hur mycket det ger oavsett?!
![]()
![]()
Plats 40. Känns som det kan dröja innan den behagar att dyka upp![]()