Laststopp som passar Teslas takräcke?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Referralkod: ts.la/gustav72756

Laststopp som passar Teslas takräcke?

Inlägg av Dinsdale »

Nån som har tips på laststopp som passar Teslas takräcke?
Hittade Thule load stop 314 https://www.thule.com/sv-se/products-_-314000 men osäker på om de fungerar iom att takräcket till Model 3 (och som det ser ut även Y) är böjt.

Eller finns det något knep för att säkra lasten i sidled? Tycker takräckena är så hala att allting glider åt sidan mer eller mindre.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
Användarvisningsbild
Skyltspurtaren
Teslaägare
Referralkod: ts.la/thomas36594

Re: Laststopp som passar Teslas takräcke?

Inlägg av Skyltspurtaren »

Vad ska du lasta för något? Håller med, halkigt och böjt. Grejer som kan sättas i T-spårsadapter eller läggas i en släpvagn tycker jag funkar bäst :-)
Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Referralkod: ts.la/gustav72756

Re: Laststopp som passar Teslas takräcke?

Inlägg av Dinsdale »

Skyltspurtaren skrev: 27 jul 2026 22:45
Vad ska du lasta för något? Håller med, halkigt och böjt. Grejer som kan sättas i T-spårsadapter eller läggas i en släpvagn tycker jag funkar bäst :-)
Har lastat brädor, julgran och vad det kan vara mer. Sånt som inte har t-spår alltså. Allt halkar runt mer eller mindre..

Har rönt viss framgång genom att spänna i kors mellan de två räckena men vågar inte dra åt så hårt för jag är rädd att jag ska knäcka glaset. Plus att man måste planera var spänngrejen hamnar så den inte studsar mot glastaket.

Till julgranen har jag funderat på att skaffa kanothållare formade som J, såg nån som hade det och det verkade rätt smart.

Släpvagn är bättre ja, men är det bara några få brädor är det enklare med takräcket (speciellt om det redan sitter på).
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021