pejvic skrev: ↑24 jul 2026 18:15
Jag tänkte höra om någon som har denna har lite svar på några frågor.
jag tecknade i april när de sa att det var "sista chansen för 0%) bara för att det känns typ nästan gratis.
jag kommer tidigare från några 3LR och YLR och senast från diesel.
såhär undrar jag... Är det någon som beställt sent i april som fått lev?
2. var de tidiga med 15" - är det nu 16" i dem?
3. vad jag förstått så har juniper LR fått bättre batteri sen lanseringen. vad har RWD för kapacitet? och vad snittar ni som ändå kör motorväg då och då? Funkar ej 30 mil sommartid så kommer det ej funka för mig för jag kommer från Sthlm och tar alltid första stopp på A6 - men det skall väl ej vara några problem ens vinter tänker jag? (jag kör ungefär hastighet +5 km / tim)
4. Hur använder ni snikfrunken?
Ja, nu har de höjt räntan något från 0% till 1% (även om det senare ändå är klart bättre än marknadsräntor på 4-5%).
1. Beställde tidigt/mitten av april (9:e). Bilen tillverkades 18/6 och vi hämtade ut den 29/6.
2. Ja, som jag förstått det (men kan ha fel) så har alla MY (std) i Sverige kommit med 16". Jag fick även svart tak (var ej svart på första ex. i Sverige).
3. Åkte nyligen Sthlm-GBG, och stannade och laddade en gång i Ödeshög i ca en kvart (jämfört med typiskt 5 minuter för vår M3 AWD LR). Helt OK och är mycket nöjd med det. Kör också typisk +5 km/h i snitt.
4. Laddkablar. Får plats gott och väl med flera laddkablar och adaptrar, även om frunken är klart mycket mindre (inte jämfört med de flesta andra bilmärken, men jämfört med andra Teslor).
Peak laddeffekt är klart lägre än de 255-260 kW vi får som max på SuC med vår M3 LR, men i praktiken så skiljer en sådan resa som Sthlm-GBG endast några minuter (eftersom jag inte hinner gå på toa på 4-5 minuter ändå, så blir det ingen skillnad i praktiken om det tar 15 minuter att ladda istället).
Fick ca 185 kW (med AC/klimat på) peak med vår MY när jag testladdade på Bredden/Sollentuna. Peakeffekten är inte alls lika hög, men laddkurvan är å andra sidan lite plattare än för vår M3 LR.
MY ladd.jpeg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.