Märkte nyss att halvljuset är i ett högre lägre än det brukar. Har varit med om att ljuset av ngn anledning varit högt när jag startat bilen, men att det sänkts efter en stund automatiskt. Men nu verkar det inte sänkas och jag kommer sannolikt blända andra.
Är det bara så enkelt att man man sänker några snäpp via skärmen och att den sen bibehålls då? Hur högt ska de egentligen stå? Lyser jag mot väggen och sätter dem så högt det går och sen bara sänker lite?
Halvljus ”fastnat i högt läge”
Moderator: Redaktion
-
manneson
-
Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
Re: Halvljus ”fastnat i högt läge”
Jag hade samma fel på min Model Y 2021 ett litet tag efter den var ny. Jag fick verkligen inget att fungera och det var grymt jobbigt att köra hem i mörker. Det hela fixades supersnabbt på ett service center som jag var på redan nästa dag. Min provisoriska lösning efter att fått lite väl många helljusblink var att köra med parkeringsljus och sedan byta över till halvljus som helljus.maangee skrev: ↑26 jun 2026 06:00Märkte nyss att halvljuset är i ett högre lägre än det brukar. Har varit med om att ljuset av ngn anledning varit högt när jag startat bilen, men att det sänkts efter en stund automatiskt. Men nu verkar det inte sänkas och jag kommer sannolikt blända andra.
Är det bara så enkelt att man man sänker några snäpp via skärmen och att den sen bibehålls då? Hur högt ska de egentligen stå? Lyser jag mot väggen och sätter dem så högt det går och sen bara sänker lite?
Driver sajten Car.info