Hej vänner
När man säljer eller ska sälja sin Tesla
Nollställer man alla inställningar i bilen eller hur gör man ? Gör jag något i appen eller på webben också ?
Det är viktigt att du INTE TAR BORT BILEN FRÅN APPEN. Du skall överlåta den i appen till nya ägaren. i appen väljer du de tre små strecken uppe i högra hörnet, mina produkter - välj ditt fordon, klicka på röda texten under överlåt , följ stegen, den nya ägaren måste ha ett teslakonto reggat med sin adress.
Gör man inte så då får nya ägaren inte in den i appen förrän en onödig och tidskrävande procedur för denne.
Att nollställa i bilen spelar ingen roll om du inte känner dig hemlig med var du varit och vad du har för filmklipp på stickan osv.
men visst det kan man göra om man vill såklart.
Då försvinner alla inställningar som kanske ändå är helt okej för den nye att själv ändra på.
Många förstår ej inte riktigt i början att de måste aktivera kamera, ställa in Equalizer (många gör aldrig det sålänge de äger) osv.
Jag skulle fråga köparen om de vill att man återställer till fabriksinställningarna helt enkelt.
en seriös firma (tex Carla) låter dig föra över bilen i appen till dem, så att deras kommande köpare direkt får den i sin app.
men en lallarfirma skiter i det, så ja då raderar du bara bilen.