Värme benen juniper
Moderator: Redaktion
Värme benen juniper
I min gamla 3a, tidig 2021 behövde jag aldrig justera värmeflödet från auto för att det skulle vara varmt vid benen.
I min juniper behöver jag tvinga den att bara värma benen för att det inte det ska vara märkbart kyligt.
Är de så för er andra också?
I min juniper behöver jag tvinga den att bara värma benen för att det inte det ska vara märkbart kyligt.
Är de så för er andra också?
Re: Värme benen juniper
Japp. Känner samma mot min gamla Model Y. Märkbart kallare vid benen. Men det rättar till sig när man kört ett tag tycker jag. Känns som Juniper prioriterar mer värme mot rutan och framåt i början när den ska värma upp bilen från kallstart.
Det första jag reagerade på efter att hämtat bilen.
Jättekallt på benen innan värmen jämna ut sig
Jättekallt på benen innan värmen jämna ut sig
Har samma problem med MY -24. Avimning av framrutan håller på alldeles för länge på bekostnad av värme på benen. Möjligen har det blivit sämre efter en uppdatering, minns inte att det var så första vintern.
Samma här fryser om knäna. 
MY 2023 RWD /Midnight Silver | Norrköping
RN1185456xx Leverans 24/5 2023
RN1185456xx Leverans 24/5 2023
Tidiga hårtorks-3 (PTC-element) brukade hålla varmt om knäna, på den tiden.
Min 3, bland de första med värmepump hade inte jättestabil värme.
Min med värmepump är bättre (mimdre iojämn värme) men inte alls som en Audi man ställer på 21.5-22 när den kvitteras ut och sedan står den så i 20 år.
Det tenderar att vara svalt om knäna i model S, har man nyligen snabbladdat så batteriet är varmt så är bilen mer generös med värme.
Förövrigt är min upplevelse att det sakta blir svalare ombord om man åker långt. Att öka på tempinställningen verkar generellt inte hjälpa.
Ska åka 30 mil x 2 imorrn, avresa i -25C.
Kanske ska man ta på nå knäskydd man har
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Ja det gör jag. Till skillnad måste man köra bra länge innan man inte noterar kylan i benen och även då tänker jag på att det är kallare där.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Testa dra på värmen bak också ifall den är avstängd. Jag fick mycket mer värme om benen då fram.AAKEE skrev: ↑11 feb 2026 23:23Tidiga hårtorks-3 (PTC-element) brukade hålla varmt om knäna, på den tiden.
Min med värmepump är bättre (mimdre iojämn värme) men inte alls som en Audi man ställer på 21.5-22 när den kvitteras ut och sedan står den så i 20 år.
Det tenderar att vara svalt om knäna i model S, har man nyligen snabbladdat så batteriet är varmt så är bilen mer generös med värme.
Förövrigt är min upplevelse att det sakta blir svalare ombord om man åker långt. Att öka på tempinställningen verkar generellt inte hjälpa.
Kanske ska man ta på nå knäskydd man har![]()
Speciellt vänster knä blir kallt annars
3P -19 / $ Pläd -23 / Y LFP Premium FSD -26 / VW E-UP -15 / SigenStor/ Rökfri sedan 2012-02-10 (Nissan Leaf)
Jag har redan fuskat med det sedan 5 år, glömde bara skriva om detTellus skrev: ↑15 feb 2026 11:36Testa dra på värmen bak också ifall den är avstängd. Jag fick mycket mer värme om benen då fram.AAKEE skrev: ↑11 feb 2026 23:23Tidiga hårtorks-3 (PTC-element) brukade hålla varmt om knäna, på den tiden.
Kanske ska man ta på nå knäskydd man har![]()
Speciellt vänster knä blir kallt annars![]()
(Bilen vil ju bara värma förarplatsen om man är själv, för att spara ström. Det går såklart mer om man aktiverar hela värme i hela kupén)
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Har nog upplevt att det är ganska lika kallt eller att höger är svalare på förarplats (både M3P och MSP).
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- Gustafsson
- Teslaägare
S Palladium 2023= kallt på låren.
S 100D 2018=varmt å skönt även där.
S 100D 2018=varmt å skönt även där.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Är det under -10 ute så har jag kalla ben i min Juniper. Även kallt på långfärd i autoläget.
Ni som kör på manuellt, hur ställer ni in den för att få varmt på benen utan att rutorna immar?
Ni som kör på manuellt, hur ställer ni in den för att få varmt på benen utan att rutorna immar?
- G-Johansson
- Teslaägare
Har funderat på detta länge men inte orkat fråga hur ni andra gör. Jag säger till bilen att det är kallt om benen. Då säger den ändrar ventilation eller nått sånt. Då blir det bra. Jag har försökt göra den inställningen manuellt men inte lyckats. Nu har jag ingen juniper men min Y performence är kall om benen om jag inte säger till den.
Tesla model Y performence 2023 blå. 
Manuellt fungerar ju väldigt dåligt (i vart fall i min S, bilen slutar helt reglera önskad temp).
Automatic Clima Control (ACC) blir utan automatik.
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5