Min bil (Y 2023) slår inte på helljuset om det är minsta lilla skymning, morgon eller kväll. Tydligen måste det va bäck svart för att den ska slå på helljuset
Automatiskt Helljus
Moderator: Redaktion
Automatiskt Helljus
Någon som vet om det går att ställa känsligheten för när bilen anser det vara tillräckligt mörkt för att slå på helljuset?
Min bil (Y 2023) slår inte på helljuset om det är minsta lilla skymning, morgon eller kväll. Tydligen måste det va bäck svart för att den ska slå på helljuset
Finns det någon annan bot för detta, för utom att slå av och på helljuset manuellt?
Re: Automatiskt Helljus
Tyvärr inte.
Jag har dessutom motsatta problemet att den slår på hellljus på kvällen på väl upplysta platser.
Jag har dessutom motsatta problemet att den slår på hellljus på kvällen på väl upplysta platser.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
"bäck svart" = kålmörkt?
Det måste vara riktigt mörkt för att det adaptiva helljuset skall tändas...
Det måste vara riktigt mörkt för att det adaptiva helljuset skall tändas...
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Jag har i en annan tråd nämnt att man hade kunnat testa att täcka för sensorn och på så visa lura bilen att det är mörkt, har dock ej själv testat och vet ej im det hade fungerat.
Använder bilen en särskild sensor för att bestämma hur ljust det är ute? Använder den inte bara en av alla kameror?
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Den sensor jag gissar används sitter farlugt nära kameran(-orna) i rutan på min S med HW4. Ska man täcka för blir nog kamerorna sura.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5