Väntrum model Y Juniper

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jeno
Teslaägare

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Jeno »

Beställde MY Juniper AWD diamantsvart/vit interiör 19/12 2025 och fick bilen levererad idag 8-). 80% laddad, inga ”fel” sånär som på att skärmduken saknades. Inga gnisslande bromsar. Bilen tillverkad 13/1 2026.

Just ja, inget svart innertak och ingen ny skärm.

Mycket nöjd på alla sätt såhär långt. 3:e teslan och 2:a Y:n. Stort lyft mellan 2022 och 2026, tom väldigt stort lyft.
JENO//

M3 LR -21 midnight silver/svart, 82 kWh
MY LR -22 midnight silver/svart, MIC - SÅLD
MY LR Premium -26, svart/vit beställd 251219 - lev 260130
elbilly

Inlägg av elbilly »

Jeno skrev: 30 jan 2026 16:23
Beställde MY Juniper AWD diamantsvart/vit interiör 19/12 2025 och fick bilen levererad idag 8-). 80% laddad, inga ”fel” sånär som på att skärmduken saknades. Inga gnisslande bromsar. Bilen tillverkad 13/1 2026.

Just ja, inget svart innertak och ingen ny skärm.

Mycket nöjd på alla sätt såhär långt. 3:e teslan och 2:a Y:n. Stort lyft mellan 2022 och 2026, tom väldigt stort lyft.
Vilka delar är det som är märkbart bättre sedan 22Y?
R_Vasteras

Inlägg av R_Vasteras »

Jag hämtade äntligen vår MY LR AWD Stealth Grey, svart klädsel, beställd 16/11. Hämtningen skedde i Örebro.

Jag var lite tidig på plats men direkt när jag kom in hälsade en medarbetare på mig och hänvisade mig till väntrum och erbjöd kaffe. Jag checkade in via appen. Kort därpå kom en annan trevlig medarbetare och sa att han snart tar emot mig och går igenom inbyte med mera. Jag behövde inte vänta länge. Jag lämnade över papper och nycklar på gamla bilen och han gick ut för en snabb inspektion. Han kom tillbaka och jag skrev på säljavtalet för inbytesbilen. Sen fick jag en kort genomgång hur jag skulle hämta min bil. Riktigt nöjd med bemötandet!

Jag gick igenom bilen och kunde inte hitta något uppenbart fel vare sig utvändigt eller invändigt. Jag ställde in bilen och begav mig hemåt. Glädjande nog har jag hittills inte hört några störande bromsljud :)

Bilen har den gamla ljusare inredningen och troligen gamla skärmen (har inte mätt den än). Helt nöjd med det också.

Så här långt är jag mycket nöjd!
IMG_6213.jpeg
Användarvisningsbild
Jeno
Teslaägare

Inlägg av Jeno »

Fronten är ny och ok, men bakpartiet är snyggare nu.
Mjukare fjädring
Lite snabbare upp till 100
Interiören är mer konfektionerad
Skönare stolar
Ventilerade säten
Snyggare dashboard
Snyggare ratt
Fint med accentbelysningen
Liten skärm till bakpassagerarna
Elektrisk fällning upp/ner av baksätet. Funkar väldigt bra. Är framsätena lite för långt bak så skjuts de framåt och sedan tillbaka automatiskt när baksätet är fällt.
Hatthylla
Enklare hantering av vindrutespolare. I ratten nu mot tidigare med spak.

Detta är vad jag upptäckt hittills.

Vill också säga att vi var väldigt nöjda med vår förra Y.
JENO//

M3 LR -21 midnight silver/svart, 82 kWh
MY LR -22 midnight silver/svart, MIC - SÅLD
MY LR Premium -26, svart/vit beställd 251219 - lev 260130
Användarvisningsbild
Zeetro
Teslaägare

Inlägg av Zeetro »

Hoppar in

Beställde en performance i stealth grey 26/1. Blir spännande att se hur lång väntan det blir för oss :)
MY PF -23
Skriv svar