Senaste version 2025.44

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
BlevIngenCT
Teslaägare
Referralkod: ts.la/claes98950

Re: Senaste version 2025.44

Inlägg av BlevIngenCT »

Tråkigt att behöva vänta extra länge med Android för att få "julklappens" alla nya funktioner...
AndroidDelay.png
Men i Staterna kör väl 80% med äpplet...
Borde iaf vara släppt innan jul kan man hoppas.

(jag har iof inte fått 44.25.1 till bilen ännu heller :D)
Användarvisningsbild
Dr Mabuse
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Dr Mabuse »

psaaf skrev: 09 dec 2025 12:58
Är det någon mer som upplever att Spotifyappen fungerar sämre än vanligt på sistone? Tycker det känns som att jag får uppspelningsfel var och varannan gång, och föregående position glöms mer som regel än undantag. Senaste par veckorna kanske.
Inte Spotify, men mp3 från USB.
En chans på 4 ungefär så startar inte nästa låt i spellistan utan står bara och laddar/snurrar. Irriterande. Kom för 2(?) uppdateringar sedan.
Music is like vintage wine. It keeps getting better over the years,
if those who made it knew how to make it right.

Kör: Tesla Model 3 LR -22

Stort tack till Top Layer Customs / JWSR Solfilm & Reklam AB för utmärkt foliering.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

Dr Mabuse skrev: 12 dec 2025 09:35
Är det någon mer som upplever att Spotifyappen fungerar sämre än vanligt på sistone? Tycker det känns som att jag får uppspelningsfel var och varannan gång, och föregående position glöms mer som regel än undantag. Senaste par veckorna kanske.
En chans på 4 ungefär så startar inte nästa låt i spellistan utan står bara och laddar/snurrar. Irriterande. Kom för 2(?) uppdateringar sedan.
USB funkar fortfarande för mig, men jag stör mig på att spelaren alltid startar på Låtar och hoppar tillbaks till längst upp i Artist när man backar efter att ha lyssnat klart på ett album.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Dr Mabuse
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Dr Mabuse »

mikebike skrev: 12 dec 2025 10:16
Dr Mabuse skrev: 12 dec 2025 09:35
USB funkar fortfarande för mig, men jag stör mig på att spelaren alltid startar på Låtar och hoppar tillbaks till längst upp i Artist när man backar efter att ha lyssnat klart på ett album.
Det stör jag mig på också. Till och med min 13 år gamla BMW fixade det, jag har alla mp3:or väl organiserade i mappar alfabet/artist/album. Det är bara om jag nyss startat spelning i ett album som jag kan backa upp till artisten och ner i nästa album. Har jag parkerat bilen och den stått en stund är det kört. Och när man backar ser man inte varifrån man kommit. Lite knepigt när man navigerar i Mike Oldfields discografi blad album man sällan lyssnar på... Vad hette albumet i igen, så får man hoppa ner och upp och ner och upp innan man hittar rätt.
Music is like vintage wine. It keeps getting better over the years,
if those who made it knew how to make it right.

Kör: Tesla Model 3 LR -22

Stort tack till Top Layer Customs / JWSR Solfilm & Reklam AB för utmärkt foliering.
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/magnus93984

Inlägg av Tellus »

Freez skrev: 11 dec 2025 07:01
Då har man installerat 2025.44.25.1 🧑‍🎄

Några kul tomtenyheter: Tesla Photobooth, Dog Mode Live iOS, uppdatering bilkamarespelaren, uppdatering tomteläge, ljusshow uppdatering, lackverkstad, förbättrad navigering, SpaceX dockningssimulator, bläddra sömnlöst genom stora spellistor i Spotify och spara laddningsgräns efter plats, aktivera/inaktivera laddningsplattor mm.
Fick idag till model s, men inte till juniper fsd än.
Blev snyggare grafik på båda skärmarna också!
IMG_7080.jpeg
3P -19 / $ Pläd -23 / Y LFP Premium FSD -26 / VW E-UP -15 / Sigenergy / Rökfri sedan 2012-02-10 (Nissan Leaf)
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare

Inlägg av mikebike »

Jag har den på vänt.

Nej, jag har inte Avancerat valt. Nej, jag har inte wifi. Nej, jag har inga bananer i frunken. :lol:

vrid_i_skogen

Inlägg av vrid_i_skogen »

Min bil levererades nu i onsdags med 2025.44, om jag börjar med att spela musik på uppfarten när jag har wifi mottagning så spelar den som den ska när man kör iväg för att sen 3 minuter senare tappa anslutningen till internet så det står "anslutningsfel" för att sen ytterligare 3 minuter senare återfå mobilanslutningen och då funkar det fortsatt perfekt. Men varför detta av och på? Borde man slå av wifi i bilen och bara slå på det när man är hemma och vill dra ner en systemuppdatering?

Edit: min model 3 levererades en onsdag och redan samma fredag så fick jag 2025.44.25.1 till min bil. Så teorin om att man måste vänta en längre tid innan en ny bil får sin första uppdatering verkar inte stämma. Vet att diskussionen varit uppe gällande MY Juniper.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare

Inlägg av mikebike »

vrid_i_skogen skrev: 12 dec 2025 22:36
Min bil levererades nu i onsdags med 2025.44, om jag börjar med att spela musik på uppfarten när jag har wifi mottagning så spelar den som den ska när man kör iväg för att sen 3 minuter senare tappa anslutningen till internet så det står "anslutningsfel" för att sen ytterligare 3 minuter senare återfå mobilanslutningen och då funkar det fortsatt perfekt. Men varför detta av och på? Borde man slå av wifi i bilen och bara slå på det när man är hemma och vill dra ner en systemuppdatering?

Edit: min model 3 levererades en onsdag och redan samma fredag så fick jag 2025.44.25.1 till min bil. Så teorin om att man måste vänta en längre tid innan en ny bil får sin första uppdatering verkar inte stämma. Vet att diskussionen varit uppe gällande MY Juniper.
Ja, jag använder bara wifi (ihop med telefonen) när jag laddar ned uppdateringar. När bilen står så att wifi-mottagningen är dålig kan det hända att man inte kan nå den med appen.

Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/magnus93984

Inlägg av Tellus »

Tellus skrev: 12 dec 2025 21:10
Freez skrev: 11 dec 2025 07:01
Då har man installerat 2025.44.25.1 🧑‍🎄

Några kul tomtenyheter: Tesla Photobooth, Dog Mode Live iOS, uppdatering bilkamarespelaren, uppdatering tomteläge, ljusshow uppdatering, lackverkstad, förbättrad navigering, SpaceX dockningssimulator, bläddra sömnlöst genom stora spellistor i Spotify och spara laddningsgräns efter plats, aktivera/inaktivera laddningsplattor mm.
Fick idag till model s, men inte till juniper fsd än.
Blev snyggare grafik på båda skärmarna också!
Fick till Juniper idag.
Även skärmen bakom yoken på Model s fick högre kontrast, ser nytvättad ut 😅
IMG_7077.jpeg
3P -19 / $ Pläd -23 / Y LFP Premium FSD -26 / VW E-UP -15 / Sigenergy / Rökfri sedan 2012-02-10 (Nissan Leaf)
Användarvisningsbild
BlevIngenCT
Teslaägare
Referralkod: ts.la/claes98950

Inlägg av BlevIngenCT »

Fick "julklappen" i natt, var ute en sväng nyss där jag passerade en 20-30 rondeller och noterade (eller iaf fick känslan av) att automatiska blinkersen fungerade mycket bätttre vid blink ut ur rondellerna.

(Har en Juniper)
Skriv svar