Performance Juniper på gång

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Performance Juniper på gång

Inlägg av mikebike »

JockeX skrev: 09 dec 2025 17:19
mikebike skrev: 09 dec 2025 17:14
JockeX skrev: 09 dec 2025 16:39
Blinkerspaken är helt ok när man vant sig. Stör mig inte på det.

Däremot tycker jag den är rätt aggressiv med regnsensorn. Duggar det sätter den på rätt hög hastighet på vindrutetorkarna. Enda positiva är att det är enklare att växla mellan olika lägen nu när knappen är på ratten. Kanske är ett resultat av att den knappt satte igång tidigare i min gamla M3:a trots att man blev helt nersköljd av en långtradare längs motorvägen...
"vant sig" återkommer som ett mantra, istället för att säga att något är sämre. :lol:

Sedan blir det tokigt att nämna regnsensorn eftersom det inte finns någon. ;)
Hade det funnits en regnsensor så hade svepfrekvensen kanske haft en koppling till regnintensiteten, men det har den sällan eller aldrig.

Det är alltså enklare att växla mellan olika lägen, men den hoppar väl tillbaks till Auto varje gång man aktiverar farthållaren fortfarande?
Jag vande mig på totalt 3 turer à 3 mil, så jag vet inte... tycker den funkar helt ok. Inget jag stör mig på.

Trycker man på vindrutetorkarknappen på ratten så kan man scrolla med vänstra hjulet mellan auto och de olika lägena. Funkar bra. Har inte kollat om den defaultar till auto om jag sätter igång farthållaren.
Samma som knappen på "gamla" torkarspaken alltså, knappast någon förbättring.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Skriv svar