
Tesla har lanserat en officiell sida för insamling av kundsynpunkter. Sidan heter Tesla ECHO och nås via länken ts .la/feedback
Sidan är ett första steg till en strukturerad kommunikationsväg mellan Tesla och deras kunder. En kanal där kunder kan komma med klagomål eller förslag på förbättringar. Till skillnad från Service knappen i mobilappen som är till för direkta fel på ens bil.
Efter att man har loggat in på sidan kan man välja relevant område: service, försäljning, leverans, bilen, Supercharging, etc och beskriva sitt ärende. Man kan även bifoga bilder.
Sidan är egentligen endast lanserad i USA, Mexiko och Kanada än så länge men är rent tekniskt nåbar även från Sverige. Efter den initiala testperioden kommer företaget säkerligen utöka officiell täckning till fler länder, och integrera funktionen i mobilappen och bilarnas mittskärm.
Tesla ber om så detaljerade beskrivningar av problem eller förbättringsförslag som möjligt. Vi misstänker starkt att kundernas synpunkter först granskas av AI innan de sammanställs och skickas till rätt avdelning inom företaget. Precis som det är AI systemet MacGyver som först läser det du skrivit i mobilappen när du rapporterar ett fel på bilen till verkstaden. MacGyver kan på egen hand gå in och kolla i din bils loggar, och även beställa reservdelar innan den bokar tid åt dig på en verkstad och skickar ärendet vidare till serviceteknikerna.
Tesla verkar först vilja finslipa processen och den inblandade AI agenten innan den breda utrullningen av Tesla ECHO.
Source: https://teslaclubsweden.se/tesla-echo-kundfeedback/