Hejsan,
Tyvärr kört på rådjur med min nya Juniper, inga större skador men sprucken spoiler nere fram, spricka i luftintaget samt massor med småsprickor i lacken på kofångaren fram. Allt från mitten å vänster fram.
Kikat lite med Tesla och de vill skicka mig till Sollefteå för fix, jag bor i Norrbotten så känns mindre lockande att köra så långt för lite rep. Någon som har erfarenhet av liknande situation och åtgärdat på ex. Tesla Umeå eller närmare Norrbotten?
Kört på rådjur
Moderator: Redaktion
Re: Kört på rådjur
Trist! Hoppas att det bara blev bilen som for illa.
Du hittar alla alternativ på godkända verkstäder här - ovan Sundsvall är det inte mycket att välja på med Tesla.
https://www.tesla.com/sv_se/support/body-shop-support
Du hittar alla alternativ på godkända verkstäder här - ovan Sundsvall är det inte mycket att välja på med Tesla.
https://www.tesla.com/sv_se/support/body-shop-support
Bara lite småskador på bilen då det var på 60 väg som tur var…
Precis kartan visar ju inget i Norrbotten
Precis kartan visar ju inget i Norrbotten
Du kan väl kanske söka dig till Finland eller Norge om det är närmare? Men det kanske blir struligt med försäkringsärenden? Värt att kolla kanske om det blir mycket närmare till t ex Bodö eller Oulu.
Som Spacecoin säger - Uleåborg (Oulu) bör vara närmaste reparationsställe för karosseri om Du framlever Ditt arma liv i vår gudsförgätna plats på klotet
En bonus kan ju vara att eventuella kompletterande reparationer på egen bekostnad kan Du passa på att göra samtidigt.
Finska verkstäder håller normalt sett helt annorlunda och mer attraktiva priser för reparationer och åtgärder.
Hoppas Du hittar något som passar avstånd och tidsspillan!
Finska verkstäder håller normalt sett helt annorlunda och mer attraktiva priser för reparationer och åtgärder.
Hoppas Du hittar något som passar avstånd och tidsspillan!
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Polestar 2 2021
Jag har fått bilen repad i Uleåborg. Bor i Luleå så det är detsamma om det är Umeå eller Oulu. Det avgörande var väntetiden (trasig värmepump i februari).
Beroende på valutakursen kan det vara billigare, just nu är det nog det. Och generellt så är det lägre priser på bilverkstäder i Finland.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Beroende på valutakursen kan det vara billigare, just nu är det nog det. Och generellt så är det lägre priser på bilverkstäder i Finland.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tesla Y LR -22 EAP