Tesla: så är det att jobba på Tesla

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
p1457
elbilist

Re: Tesla: så är det att jobba på Tesla

Inlägg av p1457 »

Vad jag förstått så gör Teslas rangers även mer avancerade arbeten än att byta torkarblad. Så just den arbetsuppgiften är kanske inte så relevant när man diskuterar betydelsen av att servicen med rangers finns tillgänglig.
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare

Inlägg av frippe »

p1457 skrev: 24 nov 2025 08:38
Vad jag förstått så gör Teslas rangers även mer avancerade arbeten än att byta torkarblad. Så just den arbetsuppgiften är kanske inte så relevant när man diskuterar betydelsen av att servicen med rangers finns tillgänglig.
Det är nog väldigt högt som lågt.

Hos oss har rangern monterat dragkrok, uppdaterade vår gamla model s till att klara CSS, bytte 12v batteri, filter, m.m.

Han sa sig även ha möjlighet att vara inne på verkstad och hantera mycket kring hjulupphängningar också.

Så är nog en mängd med olika avancerade eller oavancerade aktiviteter.

830kr för att byta torskarblad, ingen som hoppar på det erbjudandet kan någonsin klaga på sin ekonomi.......
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
Freez
Teslaägare

Inlägg av Freez »

frippe skrev: 24 nov 2025 09:22
p1457 skrev: 24 nov 2025 08:38
Det är nog väldigt högt som lågt.

Hos oss har rangern monterat dragkrok, uppdaterade vår gamla model s till att klara CSS, bytte 12v batteri, filter, m.m.

Han sa sig även ha möjlighet att vara inne på verkstad och hantera mycket kring hjulupphängningar också.

Så är nog en mängd med olika avancerade eller oavancerade aktiviteter.

830kr för att byta torskarblad, ingen som hoppar på det erbjudandet kan någonsin klaga på sin ekonomi.......
Jag kanske var otydligt men priset var inkl bladen. Supersmidigt och billigt om du frågar mig. :)

Men för att återgå till ämnet var som sagt denna ranger nöjd med sin arbetsgivare, som Tesla ägare är det en fröjd att kunna få hjälp med serviceärenden hemma på uppfarten.
MY RWD Vit 2023
Skriv svar