Tesla: så är det att jobba på Tesla
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Re: Tesla: så är det att jobba på Tesla
Vad jag förstått så gör Teslas rangers även mer avancerade arbeten än att byta torkarblad. Så just den arbetsuppgiften är kanske inte så relevant när man diskuterar betydelsen av att servicen med rangers finns tillgänglig.
Det är nog väldigt högt som lågt.
Hos oss har rangern monterat dragkrok, uppdaterade vår gamla model s till att klara CSS, bytte 12v batteri, filter, m.m.
Han sa sig även ha möjlighet att vara inne på verkstad och hantera mycket kring hjulupphängningar också.
Så är nog en mängd med olika avancerade eller oavancerade aktiviteter.
830kr för att byta torskarblad, ingen som hoppar på det erbjudandet kan någonsin klaga på sin ekonomi.......
Model Y LR.
Model S70D
Jag kanske var otydligt men priset var inkl bladen. Supersmidigt och billigt om du frågar mig.frippe skrev: ↑24 nov 2025 09:22Det är nog väldigt högt som lågt.
Hos oss har rangern monterat dragkrok, uppdaterade vår gamla model s till att klara CSS, bytte 12v batteri, filter, m.m.
Han sa sig även ha möjlighet att vara inne på verkstad och hantera mycket kring hjulupphängningar också.
Så är nog en mängd med olika avancerade eller oavancerade aktiviteter.
830kr för att byta torskarblad, ingen som hoppar på det erbjudandet kan någonsin klaga på sin ekonomi.......
Men för att återgå till ämnet var som sagt denna ranger nöjd med sin arbetsgivare, som Tesla ägare är det en fröjd att kunna få hjälp med serviceärenden hemma på uppfarten.
MY RWD Vit 2023