” För Tesla ser det betydligt mörkare ut. Tesla Model Y rasar med 87 procent i årstakt till 141 registreringar i augusti, medan Tesla Model 3 rasar 73 procent till 67 registreringar och Tesla Model X respektive Model S bara noterar 1 registrering var.”
Ser mörkt ut.
Ja eller ser hyfsat ljust ut för de som plockat ut en S 2023-2025. Finns bara 780 st. 330 Plaids och 450 LR.
Förr eller senare ska en bråkdel av ägarna (4000 st) till gamla Model S (2016-2021) uppgradera till en nyare (2023-2025). Lär om inte annat hålla uppe beg priserna bättre än på de äldre modellerna.
Sen kommer säkert nån av de tidigare 30-40 000 MY ägarna snegla på S/X 2023-2025 när de tröttnat på att köra Sveriges vanligaste elbil
Var ju ett rätt rejält prisfall nu, där många som fantiserade om att få 1 mille för sin Palladium fick ge sig till slut och acceptera 6-800.
Jag tror att priserna härifrån kommer följa de vanliga kurvorna. De kommer nog hålla värdet bättre än Tyskarna, men öka i värde tror jag knappast.
De väljer andra bilmärken. Det märks redan nu.
141 registreringar i augusti, medan Tesla Model 3 rasar 73 procent till 67 registreringar och Tesla Model X respektive Model S bara noterar 1 registrering var.
Läste du inlägget? Det handlade om värdet av beggade S, inte försäljning av nya.
Förstod du innebörden av det som skrevs? Ett dåligt sug på marknaden för nya bilar i denna härad speglar ju en inställning hos gemene man som inte är positiv till Tesla.
Svärfar har en S och en Model 3. Båda ryker när leasingen är över. Vill inte ha med Tesla att göra.
Ja eller ser hyfsat ljust ut för de som plockat ut en S 2023-2025. Finns bara 780 st. 330 Plaids och 450 LR.
Förr eller senare ska en bråkdel av ägarna (4000 st) till gamla Model S (2016-2021) uppgradera till en nyare (2023-2025). Lär om inte annat hålla uppe beg priserna bättre än på de äldre modellerna.
Sen kommer säkert nån av de tidigare 30-40 000 MY ägarna snegla på S/X 2023-2025 när de tröttnat på att köra Sveriges vanligaste elbil
Var ju ett rätt rejält prisfall nu, där många som fantiserade om att få 1 mille för sin Palladium fick ge sig till slut och acceptera 6-800.
Jag tror att priserna härifrån kommer följa de vanliga kurvorna. De kommer nog hålla värdet bättre än Tyskarna, men öka i värde tror jag knappast.
De väljer andra bilmärken. Det märks redan nu.
141 registreringar i augusti, medan Tesla Model 3 rasar 73 procent till 67 registreringar och Tesla Model X respektive Model S bara noterar 1 registrering var.
Läste du inlägget? Det handlade om värdet av beggade S, inte försäljning av nya.
Förstod du innebörden av det som skrevs? Ett dåligt sug på marknaden för nya bilar i denna härad speglar ju en inställning hos gemene man som inte är positiv till Tesla.
Svärfar har en S och en Model 3. Båda ryker när leasingen är över. Vill inte ha med Tesla att göra.
Låter som du inte förstod. Krabbanidag menade ju att detta skulle kunna höja värdet.
Jag menade tvärtom att de nog kommer följa den normala kurvan nu efter ett rejält tapp.
Var ju ett rätt rejält prisfall nu, där många som fantiserade om att få 1 mille för sin Palladium fick ge sig till slut och acceptera 6-800.
Jag tror att priserna härifrån kommer följa de vanliga kurvorna. De kommer nog hålla värdet bättre än Tyskarna, men öka i värde tror jag knappast.
De väljer andra bilmärken. Det märks redan nu.
141 registreringar i augusti, medan Tesla Model 3 rasar 73 procent till 67 registreringar och Tesla Model X respektive Model S bara noterar 1 registrering var.
Läste du inlägget? Det handlade om värdet av beggade S, inte försäljning av nya.
Förstod du innebörden av det som skrevs? Ett dåligt sug på marknaden för nya bilar i denna härad speglar ju en inställning hos gemene man som inte är positiv till Tesla.
Svärfar har en S och en Model 3. Båda ryker när leasingen är över. Vill inte ha med Tesla att göra.
Låter som du inte förstod. Krabbanidag menade ju att detta skulle kunna höja värdet.
Jag menade tvärtom att de nog kommer följa den normala kurvan nu efter ett rejält tapp.
De väljer andra bilmärken. Det märks redan nu.
141 registreringar i augusti, medan Tesla Model 3 rasar 73 procent till 67 registreringar och Tesla Model X respektive Model S bara noterar 1 registrering var.
Läste du inlägget? Det handlade om värdet av beggade S, inte försäljning av nya.
Förstod du innebörden av det som skrevs? Ett dåligt sug på marknaden för nya bilar i denna härad speglar ju en inställning hos gemene man som inte är positiv till Tesla.
Svärfar har en S och en Model 3. Båda ryker när leasingen är över. Vill inte ha med Tesla att göra.
Låter som du inte förstod. Krabbanidag menade ju att detta skulle kunna höja värdet.
Jag menade tvärtom att de nog kommer följa den normala kurvan nu efter ett rejält tapp.
Du citerade ju Electron.
Ja, han svarade ju på mitt inlägg med något som inte verkade ha med mitt inlägg att göra.
Sveriges tröga försäljning kompenseras med råge av Turkiet och Norge
Tesla har fyrdubblat försäljningen i Turkiet mot 2024 8,730 Model Y i augusti upp 86% och en marknadsandel senaste månaderna på 30-50% bland elbilar.
Är det till Turkiet Berlins produktion går nu efter Kanada kanske?
enbart rwd 62 kWh som säljs inprincip i Turkiet för att slippa moms. Så det kan ha påverkat den. Är verkligen mängder av bilar på en konfiguration.
Vet inte om det är från Berlin eller Kina.
Sveriges tröga försäljning kompenseras med råge av Turkiet och Norge
Tesla har fyrdubblat försäljningen i Turkiet mot 2024 8,730 Model Y i augusti upp 86% och en marknadsandel senaste månaderna på 30-50% bland elbilar.
Är det till Turkiet Berlins produktion går nu efter Kanada kanske?
enbart rwd 62 kWh som säljs inprincip i Turkiet för att slippa moms. Så det kan ha påverkat den. Är verkligen mängder av bilar på en konfiguration.
Vet inte om det är från Berlin eller Kina.
Just RWD har väl typ levererats noll av i Sverige, de har ju heller ingen ränterabatt. Dvs man är inte så intresserade av att leverera dem i Sverige just nu.
Att de istället hamnar i Turkiet låter rimligt om de nu slipper moms där.
Hej, vad är status på Tesla nu. Såg att dom är cirka -70% i registeringar jämfört med samma period 2024. Var det bara för att alla köpte en Model Y för 550k år 2024 och nu har en bil, eller är Tesla iskallt? Verkar ju fortfarande vara en väldigt populär begagnad bil. Jämför man med BMW så är dom upp 17% i försäljning mot 2024. Så problemet med låg försäljning verkar inte vara relaterat till den generella markanden (som i någon artikel jag läste är ner cirka 4% mot föregående år).
En skillnad mellan t.ex. BMW och Tesla är att Tesla har mycket mer privatköpare och i en tuffare marknad så kommer företag fortsätta byta bil var 3:e år medan privatpersoner väljer att avvakta, kan det vara relaterat till det?
Model 3 Highland 2024
Audi RS3 2026
BMW M2 CS 2026
Hej, vad är status på Tesla nu. Såg att dom är cirka -70% i registeringar jämfört med samma period 2024. Var det bara för att alla köpte en Model Y för 550k år 2024 och nu har en bil, eller är Tesla iskallt? Verkar ju fortfarande vara en väldigt populär begagnad bil. Jämför man med BMW så är dom upp 17% i försäljning mot 2024. Så problemet med låg försäljning verkar inte vara relaterat till den generella markanden (som i någon artikel jag läste är ner cirka 4% mot föregående år).
En skillnad mellan t.ex. BMW och Tesla är att Tesla har mycket mer privatköpare och i en tuffare marknad så kommer företag fortsätta byta bil var 3:e år medan privatpersoner väljer att avvakta, kan det vara relaterat till det?
Vill minnas en undersökning som visade att BMW låg i topp bland Teslaköpares tidigare bilar.
Gissar att det nu, pga många företags ovilja att ha med Tesla i tjänstebilsutbudet, blivit så att många nu ”går tillbaka” till just BMW från Tesla.
Hej, vad är status på Tesla nu. Såg att dom är cirka -70% i registeringar jämfört med samma period 2024. Var det bara för att alla köpte en Model Y för 550k år 2024 och nu har en bil, eller är Tesla iskallt? Verkar ju fortfarande vara en väldigt populär begagnad bil. Jämför man med BMW så är dom upp 17% i försäljning mot 2024. Så problemet med låg försäljning verkar inte vara relaterat till den generella markanden (som i någon artikel jag läste är ner cirka 4% mot föregående år).
En skillnad mellan t.ex. BMW och Tesla är att Tesla har mycket mer privatköpare och i en tuffare marknad så kommer företag fortsätta byta bil var 3:e år medan privatpersoner väljer att avvakta, kan det vara relaterat till det?
Vill minnas en undersökning som visade att BMW låg i topp bland Teslaköpares tidigare bilar.
Gissar att det nu, pga många företags ovilja att ha med Tesla i tjänstebilsutbudet, blivit så att många nu ”går tillbaka” till just BMW från Tesla.
Ja, det kan nog stämma. Nu har ju BMW flera elbilsalternativ. När tesla slog igenom var det väl bara i3?
Sveriges tröga försäljning kompenseras med råge av Turkiet och Norge
Tesla har fyrdubblat försäljningen i Turkiet mot 2024 8,730 Model Y i augusti upp 86% och en marknadsandel senaste månaderna på 30-50% bland elbilar.
Är det till Turkiet Berlins produktion går nu efter Kanada kanske?
Till Turkiet för vidare export till Ryssland såg jag spekulationer om
Njae, jag var i Turkiet häromveckan och reagerade på sjukt mycket fler Teslas än senast jag var där. Dock höjde de ju tullmomsen på elbilar i september så kanske många som passade på innan det…