Ett decennium senare?
(Undra om dom har hejaklacksledare?)
Men bra för konkurrensen.
Ja, SpaceX är ett mycket imponerande företag som verkar ligga långt före konkurrenterna. Där skulle man verkligen vilja äga aktien. Till skillnad mot Teslas aktie som jag i alla fall absolut inte vill äga med dagens värdering baserad på mycket osäkra framtidsförhoppningar.
Men det är väl ingen slump att det bara är TSLA som bjuds ut till oss småsparare och inte SpaceX.
Det är som Tesla med FSD mot Waymo, och ett decennium är väl ingenting i rymdbranschen?
SpaceX var ju 2-3 decennier efter DC-X t ex Blue Origin anställde f.ö. en bunt av de som jobbade med DC-X tror jag.
Waymo är väl snarare mer som ULA. De kör med gammal, dyr, teknik.
Fel tråd, men nej.
Jo. Du kan köpa en Tesla som är exakt likadan som robotaxi.
En Waymo-bil däremot är ju extremt custom. Proppfull med alla möjliga dyra och komplexa gizmos.
Det är som Tesla med FSD mot Waymo, och ett decennium är väl ingenting i rymdbranschen?
SpaceX var ju 2-3 decennier efter DC-X t ex Blue Origin anställde f.ö. en bunt av de som jobbade med DC-X tror jag.
Waymo är väl snarare mer som ULA. De kör med gammal, dyr, teknik.
Fel tråd, men nej.
Jo. Du kan köpa en Tesla som är exakt likadan som robotaxi.
En Waymo-bil däremot är ju extremt custom. Proppfull med alla möjliga dyra och komplexa gizmos.
Tesla är exakt som en taxi förutom att du behöver ha ett körkort, sitta i förarsätet, vara vaken, nykter, och kolla på vägen hela tiden och vara legalt ansvarig. Dvs köra. Annars är det exakt lika…