Jag skulle åka till servicecenter, det låter väldigt märkligt. Aldrig hänt mig och jag ändå har an gammal Tesla från 2018.mikebike skrev: ↑10 nov 2025 14:55AP? Bilen spökbromsar på farthållare också.Gustafsson skrev: ↑10 nov 2025 14:39Kör inte med AP när jag skjutsar folk. Plötsligt händer det AAARGH . Blir också själv fortfarande efter många år överrumplad å stressad av bilens beteende. Inte som första AP versionen som bestämt ville köra ner i höger dikesren efter ett backkrön, men heller inte nära premium alls.
"Var det du eller bilen som bromsade?"
Vanligaste kommentaren från passagerare.
Dessutom skrattar de. Oklart om det är åt mig eller bilen.
Jag har slutat ta med kollegorna när vi skall åka på konferens. Jag skäms för att jag kör en så dysfunktionell bil.
Spökbromsningarna
Moderator: Redaktion
Re: Spökbromsningarna
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Och du tror det hjälper?Walken skrev: ↑11 nov 2025 07:16Jag skulle åka till servicecenter, det låter väldigt märkligt. Aldrig hänt mig och jag ändå har an gammal Tesla från 2018.mikebike skrev: ↑10 nov 2025 14:55AP? Bilen spökbromsar på farthållare också.Gustafsson skrev: ↑10 nov 2025 14:39Kör inte med AP när jag skjutsar folk. Plötsligt händer det AAARGH . Blir också själv fortfarande efter många år överrumplad å stressad av bilens beteende. Inte som första AP versionen som bestämt ville köra ner i höger dikesren efter ett backkrön, men heller inte nära premium alls.
Jag har slutat ta med kollegorna när vi skall åka på konferens. Jag skäms för att jag kör en så dysfunktionell bil.
Jag begärde service i appen och fick ett förslag som innebar rengöring av vindrutans insida framför kameran och "pitch verification" där vi hade en diskussion om vad det senare innebär.
Kostnad 900:-
Sedan fick jag en tid för Mobilservice, som efter utfört arbete skickade en faktura på 600:-
Det visade sig att Mobilservice inte kan utföra pitch verification eftersom det kräver utrustning som bara finns hos SC. Duh!
Nu måste bilen in på SC också, jag har tid om en vecka.
Rengöringen gjorde ingen skillnad, och jag kan slå vad om att nästa åtgärd inte heller hjälper. Det är bara tid och pengar i sjön.
Behåll din gamla bil, du kanske till och med har en fungerande radar?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Kanske just därför. Min 2024 spökbromsar ofta, till passagerarnas stora irritation. Vi har regeln att aldrig använda farthållaren när någon dricker något i bilen.Walken skrev: ↑11 nov 2025 07:16Jag skulle åka till servicecenter, det låter väldigt märkligt. Aldrig hänt mig och jag ändå har an gammal Tesla från 2018.mikebike skrev: ↑10 nov 2025 14:55AP? Bilen spökbromsar på farthållare också.Gustafsson skrev: ↑10 nov 2025 14:39Kör inte med AP när jag skjutsar folk. Plötsligt händer det AAARGH . Blir också själv fortfarande efter många år överrumplad å stressad av bilens beteende. Inte som första AP versionen som bestämt ville köra ner i höger dikesren efter ett backkrön, men heller inte nära premium alls.
- mikebike
- Teslaägare
Jag använder bara AP när jag skall dricka.RareEarth skrev: ↑11 nov 2025 09:29Kanske just därför. Min 2024 spökbromsar ofta, till passagerarnas stora irritation. Vi har regeln att aldrig använda farthållaren när någon dricker något i bilen.Walken skrev: ↑11 nov 2025 07:16Jag skulle åka till servicecenter, det låter väldigt märkligt. Aldrig hänt mig och jag ändå har an gammal Tesla från 2018.mikebike skrev: ↑10 nov 2025 14:55AP? Bilen spökbromsar på farthållare också.Gustafsson skrev: ↑10 nov 2025 14:39Kör inte med AP när jag skjutsar folk. Plötsligt händer det AAARGH . Blir också själv fortfarande efter många år överrumplad å stressad av bilens beteende. Inte som första AP versionen som bestämt ville köra ner i höger dikesren efter ett backkrön, men heller inte nära premium alls.
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
- mikebike
- Teslaägare
JAG dricker vatten.