Vit klädsel / inredning kommer jag ångra mig?
Moderator: Redaktion
Vit klädsel / inredning kommer jag ångra mig?
Ska åka å kolla på en begagnad Tesla Model Y nästa vecka som har vit inredning.
Aldrig haft en tanke på det tidigare men nu råkar denna ha vit klädsel.
Ni som haft det / har det. Ångrar ni era val?
Nuvarande fossil bil jag har den har mörkt läder och rengörs / underhålls 2ggr per år.
Den vita klädseln blir den väldigt lätt smutsig?
Är den vita mer ömtålig än svart mot slitage osv?
Har ju sett en del Teslor med vit inredning som fått nötningar / sprickor i skinnet vid förarstolen. Men de kanske även svarta inredningen får om man inte underhåller klädseln?
Aldrig haft en tanke på det tidigare men nu råkar denna ha vit klädsel.
Ni som haft det / har det. Ångrar ni era val?
Nuvarande fossil bil jag har den har mörkt läder och rengörs / underhålls 2ggr per år.
Den vita klädseln blir den väldigt lätt smutsig?
Är den vita mer ömtålig än svart mot slitage osv?
Har ju sett en del Teslor med vit inredning som fått nötningar / sprickor i skinnet vid förarstolen. Men de kanske även svarta inredningen får om man inte underhåller klädseln?
Re: Vit klädsel / inredning kommer jag ångra mig?
Det har nog med vikten på föraren. Har vit inredning på min Y med 22’ mil och den har inte de sprickorna.
Model Y Long Range -22 svart/vit interiör bytes mot X 6-sits -23 och framåt
Model Y RWD -23
Model S Plaid -23
Model Y RWD -23
Model S Plaid -23
Vi har haft vit klädsel på alla våra Teslor.
När vi sålde vår X för några veckor sedan efter 8 år och 20 000 mil såg stolarna fortfarande typ nya ut efter ordentlig rengöring. Är sjukt nöjd med den vita klädseln och det är i min mening överlägset snyggast. Får ofta kommentarer från gäster i bilen som tycker att det är vad som bidrar mest till framtidskänslan i Teslan.
När vi sålde vår X för några veckor sedan efter 8 år och 20 000 mil såg stolarna fortfarande typ nya ut efter ordentlig rengöring. Är sjukt nöjd med den vita klädseln och det är i min mening överlägset snyggast. Får ofta kommentarer från gäster i bilen som tycker att det är vad som bidrar mest till framtidskänslan i Teslan.
2025 YLRAWD | 40-årskris Satin Ultramarine Violet | White | Skyfol PPF | FSD
2021 3LRAWD | Red Multi-Coat | White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | White | XPEL Stealth | FSD
Programledare i podden Bilar med sladd.
Jag är modell tyngre och har en vit inredning jag vanskött (det vill säga noll omvårdnad) ordentligt under ca 13500 mil/4 år. Den här frågan återkommer jag i med bild inom kort.
Jag har beställt vit även på min kommande bil. Supernöjd hittills.
Jag har beställt vit även på min kommande bil. Supernöjd hittills.
Skiljer sig den vita klädsel i kvalitet mellan modellerna s/x och 3/y?
Model S LR -23 Ultra Red/Ultra White EAP HW4 Yoke 21” Arachnid
Model Y RWD -23 Såld
Model Y RWD -23 Såld
Inte vad jag märkt. I vår X och befintliga 3 sitter ej perforerad vit klädsel som såklart är lättare att hålla rent eftersom det finns mindre som smuts/kladd kan fastna i. Materialet kändes identiskt mellan bilarna.
I vår nya Y har vi perforerad vit klädsel, men den har vi bara haft i ett par veckor, så vet inte ännu om den åldras lika väl.
I vår nya Y har vi perforerad vit klädsel, men den har vi bara haft i ett par veckor, så vet inte ännu om den åldras lika väl.
2025 YLRAWD | 40-årskris Satin Ultramarine Violet | White | Skyfol PPF | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | White | XPEL Stealth | FSD
6 år i en x med vit klädsel och den är som ny! Inget direkt underhåll annat än avtorkning ibland.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Inga problem med vit klädsel så länge man har vita kläder.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Drygt 5år med vit klädsel. Fortfarande mycket nöjd med det valet. Haft fler ordentliga fläck-olyckor av olika slag, men de har gått bort.
M3 LR -20 vit/vit, 18”
Beställde med vit inredning men sedan ångrade jag mig och ändrade då jag alltid har blåjeans och ungarna kladdar som attan i hela baksätet.
Intressant ändå att baksätet blir som nytt efter varje städning och att framstolarna ser som nya ut efter snart fem år med svart klädsel, min Volvo hade massor med torrsprickor och märken i stolarna efter bara tre år, så kanske det blir vit ändå nästa gång.
Intressant ändå att baksätet blir som nytt efter varje städning och att framstolarna ser som nya ut efter snart fem år med svart klädsel, min Volvo hade massor med torrsprickor och märken i stolarna efter bara tre år, så kanske det blir vit ändå nästa gång.
100% subjektivt vad man föredrar, själv mår jag fysiskt illa när jag ser vit klädsel i en bil
Men det matchar om man har vita tubsockor!
MY LR AWD -25 beställd
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
-
SwedishAdvocate
Y har inte skinn/läder. Det är ngn slags syntetklädsel. Så någon slags plast med andra ord.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Har haft vit klädsel i min 3a i 6,5 år och nu precis beställt en ny Y.
Det ända tillvalet på Y:n var vit klädsel. Skulle inte välja en bil med svart klädsel.
Hela bilen känns så mycket modernare och lyxigare med vit.
Det ända tillvalet på Y:n var vit klädsel. Skulle inte välja en bil med svart klädsel.
Hela bilen känns så mycket modernare och lyxigare med vit.
-21 MB EQC AMG
-19 Model 3 AWD med drag
-17 Bmw i3 94 Ah Rex (såld)
-14 Outlander PHEV (såld)
-19 Model 3 AWD med drag
-17 Bmw i3 94 Ah Rex (såld)
-14 Outlander PHEV (såld)
-
SwedishAdvocate
Finns även en del skrivet om det här i rätt många äldre trådar på forumet.
Man kan t.ex. mata in det här i Google:
site:teslaclubsweden.se vit klädsel jeans
Ett exempel från en annan tråd:
Tror det även finns firmor som reparerar/målar bilklädsel. Man kanske inte måste byta ut delar av stolen. Missfärgningar kanske går att måla över. Men det får ni dubbelkolla.
Man kan t.ex. mata in det här i Google:
site:teslaclubsweden.se vit klädsel jeans
Ett exempel från en annan tråd:
"Ultra white" är ett annat sökord man kan testa vid intresse.spacecoin skrev: ↑29 sep 2023 18:01De hjälper inte mot min missfärgning.Strebern skrev: ↑29 sep 2023 16:46Våtservetter för barn. Alltså de man torkar de i rumpan med. De innehåller någon form av olja som löser upp "allt".
Har använt på vita bilklädslar och allt annat som har missfärgning för att få bort det
De tar till och med bort färgfläckar från målning, som är helt fastbrända.
Det har varit en eskaleringsprocess... Våtservetter -> Orange degreaser -> (jag är här) Isoprop -> Byta klädsel.
Tror det även finns firmor som reparerar/målar bilklädsel. Man kanske inte måste byta ut delar av stolen. Missfärgningar kanske går att måla över. Men det får ni dubbelkolla.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Vit klädsel är snyggt, men jag skulle nog inte ta det igen. Blåa jeans är min grej och det färgar.
Jag har bytt stolskudden en gång på 8000 mil så det är ingen jättestor kostnad iofs.
Jag har bytt stolskudden en gång på 8000 mil så det är ingen jättestor kostnad iofs.