Vad gör ni som laddar 90% av era laddningar på bara superchargers? Gör ni det pga ekonomin eller pga långresor? Jag tänker ifall jag ska göra det varje dag så skulle 40-60min varje dag innebära ganska mycket inkomstbortfall eftersom det är tid som jag inte kan fakturera. Alltså en förlustaffär att använda gratis supercharger om man tänker att man kan nyttja tiden för att tjäna pengar istället. Annars är det att slösa 40-60min per dag för att få något gratis. Känns ju segt.
Resor över 40 mil och borta från hemmet är ju inte precis mer än 500-1000 mil per år. Det innebär ju max 10000kr per år.
Nya uppdaterade S/X nu I Europa
Moderator: Redaktion
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Nya uppdaterade S/X nu I Europa
Jag kör i princip bara långresor, för närvarande Paris-Stockholm-Gävle rätt ofta, med drygt 220 mil enkel väg kommer man snabbt upp i rätt många SuC-mil.Nogo skrev: ↑29 okt 2025 20:10Vad gör ni som laddar 90% av era laddningar på bara superchargers? Gör ni det pga ekonomin eller pga långresor? Jag tänker ifall jag ska göra det varje dag så skulle 40-60min varje dag innebära ganska mycket inkomstbortfall eftersom det är tid som jag inte kan fakturera. Alltså en förlustaffär att använda gratis supercharger om man tänker att man kan nyttja tiden för att tjäna pengar istället. Annars är det att slösa 40-60min per dag för att få något gratis. Känns ju segt.
Resor över 40 mil och borta från hemmet är ju inte precis mer än 500-1000 mil per år. Det innebär ju max 10000kr per år.
Jag skulle förstås inte heller sitta och gneta kWh på SuC bara för att spara några kronor, men på mina långresor är SuC fortfarande det överlägset bästa och enklaste alternativet, och ”gratis” dessutom.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options