Någon som uppgraderat sin autopilot?

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
repulsiv
Teslaägare
Kontakt:

Re: Någon som uppgraderat sin autopilot?

Inlägg av repulsiv »

Men varför vill man ha den ?

Och här kan man väl teckna den fritt om man vill slanta upp massor med pengar på nåt som är helt värdelöst idag ?

Jag kan inte kolla själv då min bil redan har FSD (som första ägaren betalade över 40 lax för och aldrig kunde använda..)
brodden

Inlägg av brodden »

Tycker mest det är intressant att veta om det faktiskt fungerar, för de som kanske bara vill testa eller fippla lite med t.ex. autoparkering på en bil man lagt 600-700 000 kr på.
Kostar ju runt en tusenlapp, så det hade kunnat vara kul att prova utan att lägga ut 75 000 kr direkt.
MYLR Juniper RWD Pearl White
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

brodden skrev: 26 okt 2025 19:21
FSD prenumeration i sverige ?

En användare i Kanada beskriver hur han lyckades teckna FSD-prenumeration trots att det inte officiellt är tillgängligt där.
Steg att ta;
- Skapade ett nytt Tesla-konto med canada som land.
- Överförde bilen till det nya kontot via Tesla-appen (”Add/Remove products”).
- Logga in med det nya kontot, Upgrades → Software Upgrades och där kunna välja FSD-prenumeration.

Blir givetvis "europa" versionen av FSD, men intressant att höra om det skulle fungera..

Själv kan jag inte prova eftersom jag privatleasar bilen (LF Fleet står som ägare) och därför inte kan byta ägare i Tesla-appen

Någon som prövat något liknande eller hört om någon som har i sverige/europa ?

Se reddit inlägget nedan;

Varför skulle man vilja ge Tesla 1000 kr i månaden för luft? Vill du prova filbyten med blinkers på motorvägen?
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

brodden skrev: 26 okt 2025 20:01
Tycker mest det är intressant att veta om det faktiskt fungerar, för de som kanske bara vill testa eller fippla lite med t.ex. autoparkering på en bil man lagt 600-700 000 kr på.
Kostar ju runt en tusenlapp, så det hade kunnat vara kul att prova utan att lägga ut 75 000 kr direkt.
Boka en provkörning? Autopark funkar som i de flesta andra bilar.
Användarvisningsbild
NiV3Rt
Teslaägare

Inlägg av NiV3Rt »

Jag fick prova den under tre månaders tid då jag köpte min model y. Absolut inte värt pengarna. Betydligt mer nöjd med hur S3XY commander löser filbyten.
Skriv svar