Jag tycker 21” fälgarna ser fula ut likaså den yttre stylingen på Pläd
Stylingen håller jag med om, den äldre är mindre grotesk. Förhoppningsvis vänjer man sig. Jag beställde en ny A5 en gång precis vid facelift och gillade inte utseendet lika bra som den äldre just då. (Beställning pga att man införde tre bälten bak som var en dealbreaker just då.)
Tog inte många dagar att lära om sinnet att den nya faktiskt såg bättre ut.
Vi kan väl hoppas att den växel till sig uteseendemässigt!
Jag tycker 21” fälgarna ser fula ut likaså den yttre stylingen på Pläd
Håller med. Hade den sett ut ungefär så här så hade det blivit köpsug
Något liknande den designmockupen hade varit klart intressant.
Fälgarna tycker jag funkar. Schysst att 21" nu är standard på Plaid.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
De behöver uppdatera den med tekniken från Cybertruck IMO.
Dvs 800v, steer by wire, bakhjulsstyrning etc.
Sen en visuell uppdatering med lightbar fram och bak.
De är egentligen inte hjälpta med 800V eftersom cellerna man använder är maxade redan med 400V (Palladium kör 110 celler i serie så 462V).
Och framförallt har de noll nytta av 800v så länge laddnätverket inte stödjer det.
Den dag de går ut med att V4 är uppdaterade och numer kör 1000V.
Ja då kommer även snabbare laddning på nya batteripack lanseras.
Fram tills det är det laddkurva som en störtloppsbacke likt nya BMW.
De behöver uppdatera den med tekniken från Cybertruck IMO.
Dvs 800v, steer by wire, bakhjulsstyrning etc.
Sen en visuell uppdatering med lightbar fram och bak.
De är egentligen inte hjälpta med 800V eftersom cellerna man använder är maxade redan med 400V (Palladium kör 110 celler i serie så 462V).
Och framförallt har de noll nytta av 800v så länge laddnätverket inte stödjer det.
Den dag de går ut med att V4 är uppdaterade och numer kör 1000V.
Ja då kommer även snabbare laddning på nya batteripack lanseras.
Fram tills det är det laddkurva som en störtloppsbacke likt nya BMW.
Exakt, och eftersom battericellerna begränsar så blir det bara bilar med bättre celler.
Tesla verkar lägga alla äggen i rullade celler som inte är top notch på laddhastighet.
Om man dessutom strävar efter högsta energidensitet så kommer laddkurvan gå ner eftersom man måste trade:a tillsatser som gör att batteriet tål höga strömmar mot lithium som ger hög kapacitet.