Hur många GB/mån kan man räkna med att det går åt på ett ungefär med hotspot från mobilen (har ingen åtkomst till wifi hemma).
Jag misstänker mitt mobilabb. är för litet, har bara 3 GB/mån.
I mina tidigare bilar (Volvo och Polestar) har det ju ingått uppkoppling dom 3 eller 4 första åren.
Uppkoppling via mobien
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Uppkoppling via mobien
Vad menar du?sura56 skrev: ↑20 okt 2025 09:14Hur många GB/mån kan man räkna med att det går åt på ett ungefär med hotspot från mobilen (har ingen åtkomst till wifi hemma).
I mina tidigare bilar (Volvo och Polestar) har det ju ingått uppkoppling dom 3 eller 4 första åren.
Hotspot medan du kör, eller för att ladda ned uppdateringar?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Ja, jag vet inte riktigt egentiligen.mikebike skrev: ↑20 okt 2025 10:57Vad menar du?sura56 skrev: ↑20 okt 2025 09:14Hur många GB/mån kan man räkna med att det går åt på ett ungefär med hotspot från mobilen (har ingen åtkomst till wifi hemma).
Varje fall för uppdateringar, sen om man behöver hotspot för andra saker när man är i bilen vet jag inte.
Model 3 Highland 2024
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
För att hämta uppdateringar fungerar hotspot bra, jag laddar ned medan jag kör. Den senaste tog 15 minuter.sura56 skrev: ↑20 okt 2025 11:10Ja, jag vet inte riktigt egentiligen.mikebike skrev: ↑20 okt 2025 10:57Vad menar du?sura56 skrev: ↑20 okt 2025 09:14Hur många GB/mån kan man räkna med att det går åt på ett ungefär med hotspot från mobilen (har ingen åtkomst till wifi hemma).
Varje fall för uppdateringar, sen om man behöver hotspot för andra saker när man är i bilen vet jag inte.
Medan du kör kan du välja att betala 99 kr/månad för Premium. Eller inte.
https://www.tesla.com/sv_se/support/connectivity
Volvo PV 544 Special 1963