Hej! Har någon här på forumet testat denna bil? Tycker det verkar vara en trevlig kärra. 800 v och 400 kW laddeffekt. Jag börjar bli lite stel i kroppen så snart är det dags att kliva upp i bilen än ned.
Ett tag var jag inne på denna och Zeekr 7x. Men så såg jag att de väger 2,5 ton typ. Där dog mitt intresse oavsett hur bra de är på ditt och datt. 2,5 ton i kurvorna dödar all körglädje oavsett.
Jag vet inte mycket om den här jeppen som provkör bilen men han hittar knappt något att klaga på. Tycker den är kul och tajt att köra, laddar snabbt (om man hittar rätt laddare), fin inredning och trevliga finesser.
Kollat på Björn Nylands 1000 km challenge där bilen drar 306 w/km, på tok för dåligt. Thick as a brick.
Som han sammanfattar i videon: Efficiency trumps over charging speed.
Kollat på Björn Nylands 1000 km challenge där bilen drar 306 w/km, på tok för dåligt. Thick as a brick.
Som han sammanfattar i videon: Efficiency trumps over charging speed.
Smart #5 har ett angivet Cd på 0,27. Jämför det med Shooting Brakes/Estates/Tourers (kombibilar) som VW ID.7 Tourer, Audi A6 Avant e-tron och BMW i5 Touring. Dom har alla ett Cd på 0,24. Dom har också mindre frontarea och lägre markfrigång än vad #5 har. Och t.ex ID.7 Tourer väger väl dessutom mer än 200 kg mindre än vad #5 gör. Sammantaget så kommer ju det ge resultat när det gäller förbrukning… Framförallt i högre hastigheter som 100-120 km/h.