Eftersom bilen hela tiden befann sig "hemma" så fanns ingen kartinformation att tillgå efter vägen så autopiloten körde enbart efter skyltavläsning. Det var länge sedan AP fungerade så bra.

Moderator: Redaktion
Ja, och för "bara" farthållare...BlevIngenCT skrev: ↑05 okt 2025 15:08Låt oss hoppas att de får tummen ur och använder "FSD-stacken" även för AP i närtid...
Bor man på södra östkusten/Skåne?Elmil skrev: ↑05 okt 2025 14:57För några veckor sedan var GPS:en i min bil under ett par dagar helt utslagen. På kartan stod bilen kvar hemma när jag var ute och åkte, men allt utom navigationen funkade som vanligt.
Eftersom bilen hela tiden befann sig "hemma" så fanns ingen kartinformation att tillgå efter vägen så autopiloten körde enbart efter skyltavläsning. Det var länge sedan AP fungerade så bra.![]()
Det gör man säkert, dock inte jagAAKEE skrev: ↑05 okt 2025 17:31Bor man på södra östkusten/Skåne?Elmil skrev: ↑05 okt 2025 14:57För några veckor sedan var GPS:en i min bil under ett par dagar helt utslagen. På kartan stod bilen kvar hemma när jag var ute och åkte, men allt utom navigationen funkade som vanligt.
Eftersom bilen hela tiden befann sig "hemma" så fanns ingen kartinformation att tillgå efter vägen så autopiloten körde enbart efter skyltavläsning. Det var länge sedan AP fungerade så bra.![]()
Ryssen stör GPS ganska frekvent nu
Min Model Y byter titt som tätt inställd hastighet på vanliga farthållaren. Ingen EAP och har alltid autosteer avstängt då det varit lite för många incidenter där den försökt braga mig om livet.Nicke Nyfiken skrev: ↑01 okt 2025 17:53Ingen av de 3 bilarna jag har haft har ändrat hastigheten när man kört på enbart farthållare.
Men det kanske har ändrats med någon uppdatering på senaste som jag inte upptäckt ännu.