Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

perla1975
elbilist
Inlägg: 336
Blev medlem: 14 jan 2024 14:02

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av perla1975 »

jonasl skrev: 19 maj 2024 22:23
perla1975 skrev: 19 maj 2024 20:40
Rekommendationer de flesta företag väljer att följa. Tycker det visar tydligt att grundläggande respekt för hur det fungerar i sverige saknas. Som ett resultat av det hamnar tm på råd och röns svarta lista.
I gott sällskap av bland annat Telia (10+ ggr), Telenor, SEB, Länsförsäkringar, Byggmax, Bauhaus (2 ggr), Elgiganten (10+ ggr), Riksbyggen, E.on, Air France, British Airways, Lufthansa, Norwegian, SAS (15 ggr!!) och KLM för att nämna några. Orkar inte bläddra runt mer.

Jag säger inte att det är bra, men det är knappast unikt dåligt eller extremt på något vis.

TM Sweden AB är med en gång. Svenska helylleföretagen Telia och SAS saknar tydligen ocskå grundläggande respekt för hur det fungerar i Sverige.

Svårt att släppa det här, det var lite intressant. RyanAir är med 154 gånger. Där börjar vi snacka..
Fast det är ju en ny lista varje år, 21, 22 och 24 hittar jag tesla på listan.

Så minst 3 gånger har tm gått sin egen väg. I övrigt så verkar frivillghet inte vara något för tm.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3729
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av jonasl »

Där jag kollade är de bara med en gång (https://www.byggahus.se/svartalistan/) och de har med flera andra poster från senare år. Vet inte var du tittar.

De verkar hur som helst vara i gott sällskap, eller hur?
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
perla1975
elbilist
Inlägg: 336
Blev medlem: 14 jan 2024 14:02

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av perla1975 »

jonasl skrev: 19 maj 2024 23:16
Där jag kollade är de bara med en gång (https://www.byggahus.se/svartalistan/) och de har med flera andra poster från senare år. Vet inte var du tittar.

De verkar hur som helst vara i gott sällskap, eller hur?
Ja många skojare på den listan
Användarvisningsbild
Mickeak88
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 13 nov 2023 17:44
Ort: ulricehamn
Referralkod: ts.la/michael438334

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av Mickeak88 »

Uppdatering i ärendet.

Nu har jag hämtat min bil, och resultatet är enligt mig godkänt :)
Detta kändes ganska hopplöst när jag var där andra gången och jag hade inte så höga förväntningar denna gång, kul att bli positivt överraskad!
Lite tråkigt med allt strul, men jag måste såklart understryka att verkstadschefen för SC Mölndal ändå löste det till slut.
Jag har haft lånebil under hela processen.
Spot paint göteborg och ditec har tydligen samma ägare, alternativt att dom samarbetar och dom har erbjudit mig en in och utvändig rekond som plåster på såren.
Tesla har också erbjudit mig en kompensation i form av bromsservice vilket jag ändå hade tänkt göra.
Så jag får väl ändå säga att jag är så nöjd jag kan vara, under rådande omständigheter.
Användarvisningsbild
Sportbilsentusiasten
Inlägg: 415
Blev medlem: 31 okt 2023 06:41

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av Sportbilsentusiasten »

Mickeak88 skrev: 23 maj 2024 20:51
Uppdatering i ärendet.

Nu har jag hämtat min bil, och resultatet är enligt mig godkänt :)
Detta kändes ganska hopplöst när jag var där andra gången och jag hade inte så höga förväntningar denna gång, kul att bli positivt överraskad!
Lite tråkigt med allt strul, men jag måste såklart understryka att verkstadschefen för SC Mölndal ändå löste det till slut.
Jag har haft lånebil under hela processen.
Spot paint göteborg och ditec har tydligen samma ägare, alternativt att dom samarbetar och dom har erbjudit mig en in och utvändig rekond som plåster på såren.
Tesla har också erbjudit mig en kompensation i form av bromsservice vilket jag ändå hade tänkt göra.
Så jag får väl ändå säga att jag är så nöjd jag kan vara, under rådande omständigheter.
Bra, glad för din skull !
Bilnjutare som planera köpa elbil 2024
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
mussla
Inlägg: 225
Blev medlem: 18 mar 2023 17:00

Re: Tesla Mölndal har förstört lacken på min bil, varning och HJÄLP!

Inlägg av mussla »

Bra att det har löst sig. Mycket tråkigt dock att Tesla godkände ett så pass dåligt jobb vid upprepade tillfällen. Kunden skall kunna lita på att jobbet är korrekt utfört när verkstaden säger att det är klart.
Skriv svar