Ja exakt så tror jag det är. Hade varit för många falska öppningar annars. Det hade varit jääävligt irriterandeFelixen skrev: ↑14 maj 2024 07:17Fungerar gör det men jag tror att man har valt uwb för detta på grund av att noggrannheten på UWB är ett par centimeter medan BT är runt en meter.
Jag har testat på min bil och det funkar ok men bilen fångar upp mig bakom ganska tidigt och man hör plinget från bilen att den känner av min telefon. Tre pling och bakluckan öppnas. Så när jag går till bilen på morgonen i carporten får jag iblann ett pling eller två. Med BT så gissar jag att luckan hade öppnats utan att jag stannade upp vid bakluckan.
Intressant är att funktionen inte tillfälligt stängs av när man sätter bilen i Carwash mode... har jag märkt.
Senaste version 2024.14
Moderator: Redaktion
Re: Senaste version 2024.14
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022
Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV
Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Model 3 RWD blå/svart 2022
Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV
Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Re: Senaste version 2024.14
Nu rullade 2024.14.6 in hos mig. Undrar om man ska våga testa Tesla Vision Park Assist? Risken är väl att Tesla ser att jag är nyfiken och kopplar bort mina USS för tid och evighet. Radarn kopplade de ju bort utan att fråga så allting är ju möjligt...
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5454
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Senaste version 2024.14
Att ni baserar ert konstaterande på att ni är fast på 2024.8 och inte fått 2024.14, vilket nästan ingen fått ännu oavsett bilmodell.spacecoin skrev: ↑13 maj 2024 20:17Jag vet inte vad du vill säga med ovanstående förutom att vara dryg. Du kan väl förklara vad du menar?Nicke Nyfiken skrev: ↑13 maj 2024 18:37Jomen nu är det kört om man har en legacy X. Det är så gott som redan fastslaget som ett faktum i tråden.
Model Y P
Model S P
Model S P
Re: Senaste version 2024.14
Kommer det v12 till legacy, så blir det ju "v12 in name only" tyvärr. Det är som sagt visat sedan sent 2021, tyvärr. Så diskussionen blir ju lätt semantisk.Nicke Nyfiken skrev: ↑14 maj 2024 10:03Att ni baserar ert konstaterande på att ni är fast på 2024.8 och inte fått 2024.14, vilket nästan ingen fått ännu oavsett bilmodell.spacecoin skrev: ↑13 maj 2024 20:17Jag vet inte vad du vill säga med ovanstående förutom att vara dryg. Du kan väl förklara vad du menar?Nicke Nyfiken skrev: ↑13 maj 2024 18:37Jomen nu är det kört om man har en legacy X. Det är så gott som redan fastslaget som ett faktum i tråden.
Re: Senaste version 2024.14
Hej,
Här är min teori hur uppdateringar blir tillgängliga.
Bilen kollar högst en gång per dygn. I början gör Tesla en uppdatering tillgänglig under ett kort tidsfönster. Den blir tillgänglig för de bilar som råkar kolla då. Sedan förlängs tidsfönstret successivt, så att fler och fler får uppdateringen.
Kommentar? Bättre teori?
Daniel
Här är min teori hur uppdateringar blir tillgängliga.
Bilen kollar högst en gång per dygn. I början gör Tesla en uppdatering tillgänglig under ett kort tidsfönster. Den blir tillgänglig för de bilar som råkar kolla då. Sedan förlängs tidsfönstret successivt, så att fler och fler får uppdateringen.
Kommentar? Bättre teori?
Daniel
Tesla Model Y LR 2022 (EAP)
Re: Senaste version 2024.14
Jag tror inte "first come first served" är en bra modell för att rulla ut mjukvara.Daniel R skrev: ↑14 maj 2024 14:30Hej,
Här är min teori hur uppdateringar blir tillgängliga.
Bilen kollar högst en gång per dygn. I början gör Tesla en uppdatering tillgänglig under ett kort tidsfönster. Den blir tillgänglig för de bilar som råkar kolla då. Sedan förlängs tidsfönstret successivt, så att fler och fler får uppdateringen.
Kommentar? Bättre teori?
Daniel
Jag tror att Tesla slumpmässigt väljer ut VIN:s ur poolen av de som har advanced updates "ge mig 1% av flottan som inte fått release X och som är ett urval av modeller x,y,z med hårdvarukombinationer a,b,c". De vill troligen ha kontroll på vilka regioner som de skickar till å sånt med.
Sen skickar de till 5%,10% 30% osv. Till slut kommer det till oss som föredrar fungerande programvara (standard).
Re: Senaste version 2024.14
Ja, detta är en sak som också oroar mig. Var oerhört trist att bli av med radarn, och ville inte bli av med USS när hårdvaran faktiskt sitter i bilen och redan är betald för (vore skillnad om bilen inte kom med det från börja, och inte såldes in med det).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Senaste version 2024
Jag har i alla fall inte saknat fartkamerorna i navigatorn.
Kör man för fort och har så dålig koll på omgivningen att man missar att de står där, då tycker jag att man får skylla sig själv...
Music is like vintage wine. It keeps getting better over the years,
if those who made it knew how to make it right.
Kör: Tesla Model 3 LR -22
Stort tack till Top Layer Customs / JWSR Solfilm & Reklam AB för utmärkt foliering.
if those who made it knew how to make it right.
Kör: Tesla Model 3 LR -22
Stort tack till Top Layer Customs / JWSR Solfilm & Reklam AB för utmärkt foliering.
Re: Senaste version 2024.14
Uppföljning, och avslut.Profion skrev: ↑08 maj 2024 17:21Yes, har samma problem. Har pågående serviceärende rörande detta.
Än har inga av Tesla föreslagna manövrar fungerat.
Bl.a starta om skärmen i bilen med hålla mer scroll-hjulen. Stänga av bilen och vänta stilla i bilen i 20min. Avinstallera appen och återinstallera med och utan att stänga av telefonen i mellan.
Återkommer när jag haft lite framgång.
Efter en del turer med olika personer hos tesla slutade med att jag kom i kontakt med en Gaia på Tesla Support Specialist Advanced Vehicle Support •EMEA.
Då de hävdade att bilen hade senaste programversionen testade de på min inrådan att skicka ut denna på nytt till bilen vilket var lösningen.
Notisen i telefonen var densemme, men nu gick det att ladda 2024.8.9 ner (vilken bilen egentligen hade) och installera utan protester från bilen. I och med detta försvann notisen i appen.
Problemet som jag såg det var inte att appen hade en irriterade notis om daterad och installerad version. Utan misstanke om att kommande/framtida uppdateringar skulle kunna hindras.
//Micke
2023 M3P
2023 M3P
Re: Senaste version 2024.14
Jag har samma fel i iOS appen. Det finns en tile om "Software Update", men bilen har den senaste. Jag hoppas den försvinner när det är dags för en ny version.Profion skrev: ↑15 maj 2024 08:51Uppföljning, och avslut.Profion skrev: ↑08 maj 2024 17:21Yes, har samma problem. Har pågående serviceärende rörande detta.
Än har inga av Tesla föreslagna manövrar fungerat.
Bl.a starta om skärmen i bilen med hålla mer scroll-hjulen. Stänga av bilen och vänta stilla i bilen i 20min. Avinstallera appen och återinstallera med och utan att stänga av telefonen i mellan.
Återkommer när jag haft lite framgång.
Efter en del turer med olika personer hos tesla slutade med att jag kom i kontakt med en Gaia på Tesla Support Specialist Advanced Vehicle Support •EMEA.
Då de hävdade att bilen hade senaste programversionen testade de på min inrådan att skicka ut denna på nytt till bilen vilket var lösningen.
Notisen i telefonen var densemme, men nu gick det att ladda 2024.8.9 ner (vilken bilen egentligen hade) och installera utan protester från bilen. I och med detta försvann notisen i appen.
Problemet som jag såg det var inte att appen hade en irriterade notis om daterad och installerad version. Utan misstanke om att kommande/framtida uppdateringar skulle kunna hindras.
- Gustafsson
- Teslaägare
- Inlägg: 5560
- Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
- Ort: Linköping
Re: Senaste version 2024.14
Fick 14.6 till min 2018 nu. Får se vad som hänt sedan 8.4
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Re: Senaste version 2024.14
Uppdatering: Problemet i appen försvann av sig själv vid uppdateringen till 2024.14.6 som trillade in idag.spacecoin skrev: ↑15 maj 2024 09:00Jag har samma fel i iOS appen. Det finns en tile om "Software Update", men bilen har den senaste. Jag hoppas den försvinner när det är dags för en ny version.Profion skrev: ↑15 maj 2024 08:51Uppföljning, och avslut.Profion skrev: ↑08 maj 2024 17:21Yes, har samma problem. Har pågående serviceärende rörande detta.
Än har inga av Tesla föreslagna manövrar fungerat.
Bl.a starta om skärmen i bilen med hålla mer scroll-hjulen. Stänga av bilen och vänta stilla i bilen i 20min. Avinstallera appen och återinstallera med och utan att stänga av telefonen i mellan.
Återkommer när jag haft lite framgång.
Efter en del turer med olika personer hos tesla slutade med att jag kom i kontakt med en Gaia på Tesla Support Specialist Advanced Vehicle Support •EMEA.
Då de hävdade att bilen hade senaste programversionen testade de på min inrådan att skicka ut denna på nytt till bilen vilket var lösningen.
Notisen i telefonen var densemme, men nu gick det att ladda 2024.8.9 ner (vilken bilen egentligen hade) och installera utan protester från bilen. I och med detta försvann notisen i appen.
Problemet som jag såg det var inte att appen hade en irriterade notis om daterad och installerad version. Utan misstanke om att kommande/framtida uppdateringar skulle kunna hindras.
Funktioner som ändrades i v12 för Raven MX var enl release notes: Trip Progress bar, Audible, Spotify-förbättringar (queue/speed), Better Route Available.
Re: Senaste version 2024.14
Så trodde jag också att det var. Men en kväll dök det upp en uppdatering i bilen trots att jag redan förbrukat dagens "sök efter uppdatering" ett par timmar tidigare.Daniel R skrev: ↑14 maj 2024 14:30Hej,
Här är min teori hur uppdateringar blir tillgängliga.
Bilen kollar högst en gång per dygn. I början gör Tesla en uppdatering tillgänglig under ett kort tidsfönster. Den blir tillgänglig för de bilar som råkar kolla då. Sedan förlängs tidsfönstret successivt, så att fler och fler får uppdateringen.
Kommentar? Bättre teori?
Daniel
Däremot så verkar de som bor närmre ett SC få uppdateringar tidigare än andra. Jag har själv drygt 30 mil till närmsta och får de alltid sent.
Model 3 LR AWD -19 *Såld*
Model 3 LR AWD -21
Model 3 LR AWD -21
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5454
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Senaste version 2024
Det behövde man inte i XC70 2015.Ilduce77 skrev: ↑15 maj 2024 22:49Det behövde man i x90 2017
Model Y P
Model S P
Model S P
- Earplugged
- Teslaägare
- Inlägg: 245
- Blev medlem: 01 feb 2023 18:42
- Ort: Jönköping
- Referralkod: ts.la/samuel189377
Re: Senaste version 2024.14
Jag bor jättenära SC och får ändå uppdateringarna sent, tror inte det går att hitta något samband eller sätt att själv påverka utrullningen för att få uppdateringen snabbare.Jojje167 skrev: ↑16 maj 2024 15:10Så trodde jag också att det var. Men en kväll dök det upp en uppdatering i bilen trots att jag redan förbrukat dagens "sök efter uppdatering" ett par timmar tidigare.Daniel R skrev: ↑14 maj 2024 14:30Hej,
Här är min teori hur uppdateringar blir tillgängliga.
Bilen kollar högst en gång per dygn. I början gör Tesla en uppdatering tillgänglig under ett kort tidsfönster. Den blir tillgänglig för de bilar som råkar kolla då. Sedan förlängs tidsfönstret successivt, så att fler och fler får uppdateringen.
Kommentar? Bättre teori?
Daniel
Däremot så verkar de som bor närmre ett SC få uppdateringar tidigare än andra. Jag har själv drygt 30 mil till närmsta och får de alltid sent.
MYP Vit/Vit -23
RX-8 -05
UP -14
RX-8 -05
UP -14
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5454
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Senaste version 2024.14
Jag bor 13 km från SC och får oftast uppdateringarna sent, vilket jag är väldigt nöjd med.Earplugged skrev: ↑16 maj 2024 19:32Jag bor jättenära SC och får ändå uppdateringarna sent, tror inte det går att hitta något samband eller sätt att själv påverka utrullningen för att få uppdateringen snabbare.
Det tog ju ungefär 6 månader med "Advanced" inställt, innan man insåg att man absolut inte vill ha de tidiga och buggiga uppdateringarna. Ju längre man får vänta ju fler guggar är fixade när man får uppdateringen.
Model Y P
Model S P
Model S P
Re: Senaste version 2024.14
Håller helt med. Det första halvåret var man lite besatt av uppdateringar och sedan vill man bara ha en bil som funkar.Nicke Nyfiken skrev: ↑16 maj 2024 19:43Jag bor 13 km från SC och får oftast uppdateringarna sent, vilket jag är väldigt nöjd med.Earplugged skrev: ↑16 maj 2024 19:32Jag bor jättenära SC och får ändå uppdateringarna sent, tror inte det går att hitta något samband eller sätt att själv påverka utrullningen för att få uppdateringen snabbare.
Det tog ju ungefär 6 månader med "Advanced" inställt, innan man insåg att man absolut inte vill ha de tidiga och buggiga uppdateringarna. Ju längre man får vänta ju fler guggar är fixade när man får uppdateringen.
Re: Senaste version 2024.14
Tvek. Bor ett par hundra meter från SC, har advanced, men får uppdateringar sent.Jojje167 skrev: ↑16 maj 2024 15:10Så trodde jag också att det var. Men en kväll dök det upp en uppdatering i bilen trots att jag redan förbrukat dagens "sök efter uppdatering" ett par timmar tidigare.Daniel R skrev: ↑14 maj 2024 14:30Hej,
Här är min teori hur uppdateringar blir tillgängliga.
Bilen kollar högst en gång per dygn. I början gör Tesla en uppdatering tillgänglig under ett kort tidsfönster. Den blir tillgänglig för de bilar som råkar kolla då. Sedan förlängs tidsfönstret successivt, så att fler och fler får uppdateringen.
Kommentar? Bättre teori?
Daniel
Däremot så verkar de som bor närmre ett SC få uppdateringar tidigare än andra. Jag har själv drygt 30 mil till närmsta och får de alltid sent.
Och jo tack på buggar. Autopiloten körde raskt in i motsatt fil på 30 väg häromdagen. Som tur var hade jag ett par meter till godo mot mötande trafik, så hann gripa in. Sen dess är det nej tack till autopilot. MY -2024. Kan inte minnas att min M3 -2021 hade sånna problem, men denna hade ju givetvis radar.
Tesla MY -24
Re: Senaste version 2024.14
Det är kul att läsa alla teorier (frunkbananerna är bäst!), men folk, det är inte så här det funkar med utrullning av säkerhetskritisk programvara. Det sker metodiskt och Tesla har troligen tydliga processer för detta som jag skrev ovan.weizf skrev: ↑16 maj 2024 22:17Tvek. Bor ett par hundra meter från SC, har advanced, men får uppdateringar sent.Jojje167 skrev: ↑16 maj 2024 15:10Så trodde jag också att det var. Men en kväll dök det upp en uppdatering i bilen trots att jag redan förbrukat dagens "sök efter uppdatering" ett par timmar tidigare.Daniel R skrev: ↑14 maj 2024 14:30Hej,
Här är min teori hur uppdateringar blir tillgängliga.
Bilen kollar högst en gång per dygn. I början gör Tesla en uppdatering tillgänglig under ett kort tidsfönster. Den blir tillgänglig för de bilar som råkar kolla då. Sedan förlängs tidsfönstret successivt, så att fler och fler får uppdateringen.
Kommentar? Bättre teori?
Daniel
Däremot så verkar de som bor närmre ett SC få uppdateringar tidigare än andra. Jag har själv drygt 30 mil till närmsta och får de alltid sent.
Och jo tack på buggar. Autopiloten körde raskt in i motsatt fil på 30 väg häromdagen. Som tur var hade jag ett par meter till godo mot mötande trafik, så hann gripa in. Sen dess är det nej tack till autopilot.
Re: Senaste version 2024.14
Det är ingen teori, det funkar!
Men det måste vara mogna Chiquita.
Efter att ha dragit hem 8.9 i Teslan råkade jag ställa bananlådan i Audin.
Nu är farthållaren urkopplad och inga P-sensorer!
Eller så glömde jag sätta tillbaka några kontakter i fronten när jag lagade kamkedjan…
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: Senaste version 2024.14
Det är väl snarare ganska vanligt att de beaktar location i utrullning av mjukvara med varierande granularitet. Det gör vi på jobbet på daglig basis…spacecoin skrev: ↑16 maj 2024 22:23Det är kul att läsa alla teorier (frunkbananerna är bäst!), men folk, det är inte så här det funkar med utrullning av säkerhetskritisk programvara. Det sker metodiskt och Tesla har troligen tydliga processer för detta som jag skrev ovan.weizf skrev: ↑16 maj 2024 22:17Tvek. Bor ett par hundra meter från SC, har advanced, men får uppdateringar sent.Jojje167 skrev: ↑16 maj 2024 15:10Så trodde jag också att det var. Men en kväll dök det upp en uppdatering i bilen trots att jag redan förbrukat dagens "sök efter uppdatering" ett par timmar tidigare.Daniel R skrev: ↑14 maj 2024 14:30Hej,
Här är min teori hur uppdateringar blir tillgängliga.
Bilen kollar högst en gång per dygn. I början gör Tesla en uppdatering tillgänglig under ett kort tidsfönster. Den blir tillgänglig för de bilar som råkar kolla då. Sedan förlängs tidsfönstret successivt, så att fler och fler får uppdateringen.
Kommentar? Bättre teori?
Daniel
Däremot så verkar de som bor närmre ett SC få uppdateringar tidigare än andra. Jag har själv drygt 30 mil till närmsta och får de alltid sent.
Och jo tack på buggar. Autopiloten körde raskt in i motsatt fil på 30 väg häromdagen. Som tur var hade jag ett par meter till godo mot mötande trafik, så hann gripa in. Sen dess är det nej tack till autopilot.
Tesla MY -24
Re: Senaste version 2024.14
Ja men knappast närhet till SC... Läs mitt inlägg en bit upp från den 14/5 kl 15.05.weizf skrev: ↑16 maj 2024 22:33Det är väl snarare ganska vanligt att de beaktar location i utrullning av mjukvara med varierande granularitet. Det gör vi på jobbet på daglig basis…spacecoin skrev: ↑16 maj 2024 22:23Det är kul att läsa alla teorier (frunkbananerna är bäst!), men folk, det är inte så här det funkar med utrullning av säkerhetskritisk programvara. Det sker metodiskt och Tesla har troligen tydliga processer för detta som jag skrev ovan.weizf skrev: ↑16 maj 2024 22:17Tvek. Bor ett par hundra meter från SC, har advanced, men får uppdateringar sent.Jojje167 skrev: ↑16 maj 2024 15:10Så trodde jag också att det var. Men en kväll dök det upp en uppdatering i bilen trots att jag redan förbrukat dagens "sök efter uppdatering" ett par timmar tidigare.Daniel R skrev: ↑14 maj 2024 14:30Hej,
Här är min teori hur uppdateringar blir tillgängliga.
Bilen kollar högst en gång per dygn. I början gör Tesla en uppdatering tillgänglig under ett kort tidsfönster. Den blir tillgänglig för de bilar som råkar kolla då. Sedan förlängs tidsfönstret successivt, så att fler och fler får uppdateringen.
Kommentar? Bättre teori?
Daniel
Däremot så verkar de som bor närmre ett SC få uppdateringar tidigare än andra. Jag har själv drygt 30 mil till närmsta och får de alltid sent.
Och jo tack på buggar. Autopiloten körde raskt in i motsatt fil på 30 väg häromdagen. Som tur var hade jag ett par meter till godo mot mötande trafik, så hann gripa in. Sen dess är det nej tack till autopilot.
Re: Senaste version 2024.14
Så säker alltså? Fullt rimligt att ha SC som faktor ifall de lyckas bricka en Tesla eller två. Snabbt för SC att skicka ut tekniker isf.spacecoin skrev: ↑16 maj 2024 22:45Ja men knappast närhet till SC... Läs mitt inlägg en bit upp från den 14/5 kl 15.05.weizf skrev: ↑16 maj 2024 22:33Det är väl snarare ganska vanligt att de beaktar location i utrullning av mjukvara med varierande granularitet. Det gör vi på jobbet på daglig basis…spacecoin skrev: ↑16 maj 2024 22:23Det är kul att läsa alla teorier (frunkbananerna är bäst!), men folk, det är inte så här det funkar med utrullning av säkerhetskritisk programvara. Det sker metodiskt och Tesla har troligen tydliga processer för detta som jag skrev ovan.weizf skrev: ↑16 maj 2024 22:17Tvek. Bor ett par hundra meter från SC, har advanced, men får uppdateringar sent.Jojje167 skrev: ↑16 maj 2024 15:10
Så trodde jag också att det var. Men en kväll dök det upp en uppdatering i bilen trots att jag redan förbrukat dagens "sök efter uppdatering" ett par timmar tidigare.
Däremot så verkar de som bor närmre ett SC få uppdateringar tidigare än andra. Jag har själv drygt 30 mil till närmsta och får de alltid sent.
Och jo tack på buggar. Autopiloten körde raskt in i motsatt fil på 30 väg häromdagen. Som tur var hade jag ett par meter till godo mot mötande trafik, så hann gripa in. Sen dess är det nej tack till autopilot.
Tesla MY -24
Re: Senaste version 2024.14
Jag bor nära SC 50% av tiden och 50% av tiden är jag i ett fritidshus som är långt ifrån SC och jag kan inte se någon mönster när jag får uppdateringar beroende på var bilen är. Så har det varit i fem år och även när jag körde advanced updates. SC ligger i större städer där det finns fler bilar. Så sannolikheten att de rullas ut först där är större. osv.weizf skrev: ↑17 maj 2024 00:16Så säker alltså? Fullt rimligt att ha SC som faktor ifall de lyckas bricka en Tesla eller två. Snabbt för SC att skicka ut tekniker isf.spacecoin skrev: ↑16 maj 2024 22:45Ja men knappast närhet till SC... Läs mitt inlägg en bit upp från den 14/5 kl 15.05.weizf skrev: ↑16 maj 2024 22:33Det är väl snarare ganska vanligt att de beaktar location i utrullning av mjukvara med varierande granularitet. Det gör vi på jobbet på daglig basis…spacecoin skrev: ↑16 maj 2024 22:23Det är kul att läsa alla teorier (frunkbananerna är bäst!), men folk, det är inte så här det funkar med utrullning av säkerhetskritisk programvara. Det sker metodiskt och Tesla har troligen tydliga processer för detta som jag skrev ovan.weizf skrev: ↑16 maj 2024 22:17
Tvek. Bor ett par hundra meter från SC, har advanced, men får uppdateringar sent.
Och jo tack på buggar. Autopiloten körde raskt in i motsatt fil på 30 väg häromdagen. Som tur var hade jag ett par meter till godo mot mötande trafik, så hann gripa in. Sen dess är det nej tack till autopilot.
Vad som är högst troligt är dock att Tesla vill ha en spridning av olika hårdvarukonfigurationer testade initialt och det gör man inte med "first come, first served" som var det jag invände mot först.
Generellt sett tror jag det är det svårt att observera mönster kring detta som enskild bilägare, utan man får gå på hur man skeppar mjukvara till en flotta av 100-tals oliak hårdvarukonfigurationer i allmänhet.