Körde med släp idag och bilstackarn' trodde att vi hade en fordon som låg kloss bakom hela tiden. Ikonen för detta spök-fordon varierade mellan lastbil, minibuss, pickup lite då och då. Ett jävla flimrande som faktiskt var irriterande under körning.
Sista jag körde med släp ballade det inte ur såhär.
Så har det varit för mig allt sedan jag köpte bilen…
Såväl som när jag trailar båt eller kör med släp har jag ett spökfordon hack i häl
Trailersymbolen lyser blått och fint och elektroniken till släp/trailer funkar.
Klart irriterande!
Körde med släp idag och bilstackarn' trodde att vi hade en fordon som låg kloss bakom hela tiden. Ikonen för detta spök-fordon varierade mellan lastbil, minibuss, pickup lite då och då. Ett jävla flimrande som faktiskt var irriterande under körning.
Sista jag körde med släp ballade det inte ur såhär.
Så har det varit för mig allt sedan jag köpte bilen…
Såväl som när jag trailar båt eller kör med släp har jag ett spökfordon hack i häl
Trailersymbolen lyser blått och fint och elektroniken till släp/trailer funkar.
Klart irriterande!
Så sjukt, jag har som sagt aldrig råkat ut för det innan. Känns ju som att tre rader kod hade löst buggen men de har väl annat på att-göra-listan..
Nu fick jag svar från Tesla. De föreslog att jag skulle uppdatera appen, om inte det hjälpte, avinstallera den. Så fick det bli. Efter ominstallation fanns felet kvar. Efter radering av webhistorik försvann det. Sista åtgärden räcker kanske för att få bort felet?
Hur raderar man webhistorik i appen, eller i telefonen för den delen också? (Iphone)
Tog inga bilder tyvärr men visuella uppdateringen är galet snyggt!
Speciellt renderingen av vad bilen ser omkring sig har blivit mycket bättre. Många fler bilar, gående mm som visas. Bilen tom visade såna gångtrafikanter som jag först missade att se.
Tog inga bilder tyvärr men visuella uppdateringen är galet snyggt!
Speciellt renderingen av vad bilen ser omkring sig har blivit mycket bättre. Många fler bilar, gående mm som visas. Bilen tom visade såna gångtrafikanter som jag först missade att se.
Ska bli jäkligt spännande att se! Ta gärna nån bild nästa tur
Model Y LR -23. Vit/svart. Beställd 22/4. Upphämtad 19/5.
Visualiseringen lite av en besvikelse.
Visar mer fordon och gående och på längre avstånd. Men bara halva vägen och inga byggnader.
Som syns på bilden blir det mest en stor vit blaffa. Övergångsstället visualiseras inte och bara egna körfältet.
Bara kört en kort testrunda än, kanske bättre på större vägar. Men detta är ju inte något man kan titta på så mycket medan man kör, spontant känns det som om man testat lite väljer den större kartan.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör Model 3 LR AWD 2019, PearlWhite, Vit interiör, 18" Aero, FSD Nissan Leaf Tekna 2013
Visualiseringen lite av en besvikelse.
Visar mer fordon och gående och på längre avstånd. Men bara halva vägen och inga byggnader.
Som syns på bilden blir det mest en stor vit blaffa. Övergångsstället visualiseras inte och bara egna körfältet.
Bara kört en kort testrunda än, kanske bättre på större vägar. Men detta är ju inte något man kan titta på så mycket medan man kör, spontant känns det som om man testat lite väljer den större kartan.
Inte riktigt förstått varför det som man ser genom rutan ska visas på skärmen. Hellre en större karta än en onödig visualisering av verkligheten.
Visualiseringen lite av en besvikelse.
Visar mer fordon och gående och på längre avstånd. Men bara halva vägen och inga byggnader.
Som syns på bilden blir det mest en stor vit blaffa. Övergångsstället visualiseras inte och bara egna körfältet.
Bara kört en kort testrunda än, kanske bättre på större vägar. Men detta är ju inte något man kan titta på så mycket medan man kör, spontant känns det som om man testat lite väljer den större kartan.
Inte riktigt förstått varför det som man ser genom rutan ska visas på skärmen. Hellre en större karta än en onödig visualisering av verkligheten.
Ja där håller jag med till fullo! För saker som ligger så nära bilen måste det ändå vara bättre att titta ut själv. Tänker att saker som ligger inom X antal sekunder bör man se genom att titta ut. Om systemet skapar ett beteende där man tittar in i bilen för att hitta saker som är nära i tid kan man bara spekulera i vad som kan hända i förlängningen.
Visualiseringen lite av en besvikelse.
Visar mer fordon och gående och på längre avstånd. Men bara halva vägen och inga byggnader.
Som syns på bilden blir det mest en stor vit blaffa. Övergångsstället visualiseras inte och bara egna körfältet.
Bara kört en kort testrunda än, kanske bättre på större vägar. Men detta är ju inte något man kan titta på så mycket medan man kör, spontant känns det som om man testat lite väljer den större kartan.
Inte riktigt förstått varför det som man ser genom rutan ska visas på skärmen. Hellre en större karta än en onödig visualisering av verkligheten.
Ja där håller jag med till fullo! För saker som ligger så nära bilen måste det ändå vara bättre att titta ut själv. Tänker att saker som ligger inom X antal sekunder bör man se genom att titta ut. Om systemet skapar ett beteende där man tittar in i bilen för att hitta saker som är nära i tid kan man bara spekulera i vad som kan hända i förlängningen.
Edit: pratar nu om körläge, inte när man står parkerad etc.
Senast redigerad av airdrive, redigerad totalt 1 gånger.
Visar mycket mer detaljerat och ser på väldigt långt avstånd. Så väldigt mycket som rör sig på skärmen nu, nästan lite distraherande. Skulle vara bra med ett läge där det skalar bort oväsentligt och bara visar detaljer om man tex petar på skärmen.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör Model 3 LR AWD 2019, PearlWhite, Vit interiör, 18" Aero, FSD Nissan Leaf Tekna 2013
Min teori är att Tesla vill berätta för oss vad bilen kan se långt innan vi får tillgång till FSD. Tröskeln till att skaffa tjänsten blir mindre om vi redan nu har lärt oss allt som bilen identifierar. Ett motargument är förstås bilen som ligger hack i här när man kör med släp...
Min teori är att Tesla vill berätta för oss vad bilen kan se långt innan vi får tillgång till FSD. Tröskeln till att skaffa tjänsten blir mindre om vi redan nu har lärt oss allt som bilen identifierar. Ett motargument är förstås bilen som ligger hack i här när man kör med släp...
Ja, det ser ju coolt ut.
Har de fixat så att bilen identifierar stoppljus konsekvent ännu i Sverige? Min bil brukar plinga när det blir grönt för andra filer (klarar inte sidopilar), cyklist-ljusen brukar den plinga för osv.
Min teori är att Tesla vill berätta för oss vad bilen kan se långt innan vi får tillgång till FSD. Tröskeln till att skaffa tjänsten blir mindre om vi redan nu har lärt oss allt som bilen identifierar. Ett motargument är förstås bilen som ligger hack i här när man kör med släp...
Ja, det ser ju coolt ut.
Har de fixat så att bilen identifierar stoppljus konsekvent ännu i Sverige? Min bil brukar plinga när det blir grönt för andra filer (klarar inte sidopilar), cyklist-ljusen brukar den plinga för osv.
Nej. Vid en specifik korsning plingar bilen när bilarna som ska svänga vänster för grönt. Då har jag i filen bredvid fortfarande rött.
Visar mycket mer detaljerat och ser på väldigt långt avstånd. Så väldigt mycket som rör sig på skärmen nu, nästan lite distraherande. Skulle vara bra med ett läge där det skalar bort oväsentligt och bara visar detaljer om man tex petar på skärmen.
Hur ser det ut om man stänger av " Visualization Preview" ?
Min teori är att Tesla vill berätta för oss vad bilen kan se långt innan vi får tillgång till FSD. Tröskeln till att skaffa tjänsten blir mindre om vi redan nu har lärt oss allt som bilen identifierar. Ett motargument är förstås bilen som ligger hack i här när man kör med släp...
Min teori är att Tesla vill berätta för oss vad bilen kan se långt innan vi får tillgång till FSD. Tröskeln till att skaffa tjänsten blir mindre om vi redan nu har lärt oss allt som bilen identifierar. Ett motargument är förstås bilen som ligger hack i här när man kör med släp...
Jag har precis samma teori.
För en bil som kör med FSD så hjälper det definitivt, då får man en liten hum om vad bilen har för avsikt att göra. Men detta är inte ens vad FSD bilar har i visualisering, mer som det tidigare med fler bilar och gubbar. Coolt och bra kunna se hur pass mycket bilen kan se, men blir lite för mycket som rör på sig på skärmen.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör Model 3 LR AWD 2019, PearlWhite, Vit interiör, 18" Aero, FSD Nissan Leaf Tekna 2013
Visar mycket mer detaljerat och ser på väldigt långt avstånd. Så väldigt mycket som rör sig på skärmen nu, nästan lite distraherande. Skulle vara bra med ett läge där det skalar bort oväsentligt och bara visar detaljer om man tex petar på skärmen.
Vad har du för årsmodell på din MYP? Eller rättare sagt, det jag undrar är om du har eller inte har USS?
Tänkte om detta med utökad visualisering är för de utan USS...?
Visar mycket mer detaljerat och ser på väldigt långt avstånd. Så väldigt mycket som rör sig på skärmen nu, nästan lite distraherande. Skulle vara bra med ett läge där det skalar bort oväsentligt och bara visar detaljer om man tex petar på skärmen.
Vad har du för årsmodell på din MYP? Eller rättare sagt, det jag undrar är om du har eller inte har USS?
Tänkte om detta med utökad visualisering är för de utan USS...?
2023 och utan USS.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör Model 3 LR AWD 2019, PearlWhite, Vit interiör, 18" Aero, FSD Nissan Leaf Tekna 2013
Min teori är att Tesla vill berätta för oss vad bilen kan se långt innan vi får tillgång till FSD. Tröskeln till att skaffa tjänsten blir mindre om vi redan nu har lärt oss allt som bilen identifierar. Ett motargument är förstås bilen som ligger hack i här när man kör med släp...
Jag har precis samma teori.
För en bil som kör med FSD så hjälper det definitivt, då får man en liten hum om vad bilen har för avsikt att göra. Men detta är inte ens vad FSD bilar har i visualisering, mer som det tidigare med fler bilar och gubbar. Coolt och bra kunna se hur pass mycket bilen kan se, men blir lite för mycket som rör på sig på skärmen.
Min teori är att Tesla vill berätta för oss vad bilen kan se långt innan vi får tillgång till FSD. Tröskeln till att skaffa tjänsten blir mindre om vi redan nu har lärt oss allt som bilen identifierar. Ett motargument är förstås bilen som ligger hack i här när man kör med släp...
Jag har precis samma teori.
För en bil som kör med FSD så hjälper det definitivt, då får man en liten hum om vad bilen har för avsikt att göra. Men detta är inte ens vad FSD bilar har i visualisering, mer som det tidigare med fler bilar och gubbar. Coolt och bra kunna se hur pass mycket bilen kan se, men blir lite för mycket som rör på sig på skärmen.
Ja. Tanken är ju att man ska titta på vägen...
Det handlar inte om att få hjälp när man kör. Det handlar om att få insikten "Bilen har en tydlig uppfattning av trafiken. Jag som tidigare var skeptisk till FSD förstår att den har en bra modell för att förstå omgivnignen. När FSD blir tillgängligt i mitt land är jag mer öppen till att köpa."